Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Opbygning af computer til Photoshop
Fra : skeptikeren@privat.d~

Dato : 03-09-08 14:36

Min Computer er gået ned. Den bruges hovedsagelig til Photoshop og
Lightroom 2; aldrig til spil.
Jeg forestiller mig at anskaffe følgende og vil gerne høre, om der er
nogen, der kan hjælpe med forslag til forbedringer.

Bundkort: Asus P5Q, kører DDR2 i 1200/1066/800/667, der er firewire
til kortlæseren.
med en
Intel Core 2 Quad Q9550/2.83 GHz, 12 Mb Cache
Grafikkort:
Leadtek Winfast PX9500GT-512 Mb-DDR3 H, det har heatsink - ikke
blæser.

Ram:
GeIL Black Dragon 4 x 2 GB (8 GB) / DUAL RAM / DDR2 SDRAM /
PC2-6400CL5 / 800 MHz til 1212 kr.

Eller skal man ofre lidt mere og få
OCZ Reaper HPC Edition Dual Channel 4 x 2 GB (4 GB) / DUAL RAM / DDR2
SDRAM / PC2-8500CL5 / 1066

MHz / til 1544 kr.?

PSU: Chill Super Silent CP-400P2 400 W

Harddiske haves og NAS drev med backup.

mvh

sk

Fra : Gunnar Laurhammer

Dato : 04-09-08 19:22

<skeptikeren@privat.dk> wrote in message

> [...]
> PC2-6400CL5 / 800 MHz til 1212 kr.
>
> Eller skal man ofre lidt mere og få
> OCZ Reaper HPC Edition Dual Channel 4 x 2 GB (4 GB) / DUAL RAM / DDR2

Bare husk på at du vil trenge 64bit oprativsystem for å kunne allokere mer
enn 4Gb ram. Dvs at du må kjøpe XP64, eller Vista 64, dersom du ikke er en
linux freak :=)

mvh
Gunnat