Er "plejer" død?
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 23-07-01 00:05

Hej drenge(røve), )

Er det ikke normalt at første tjek på MC'en (efter de første 1000 km) er med
i prisen når man køber en helt ny cykel?

Jeg var ellers overbevist om at det var normal praksis lige indtil jeg fik
regningen på 1600 hårdt beskattede danske kroner stukket i hånden. At betale
ved kasse 1!

Jeg må sq i gang med at lære at skrue selv. Findes der nogle gode sites der
fortæller alt det basale på en god og begyndervenlig måde? Eller er der en
venlig sjæl der kunne tænke sig at afholde et skruekursus? Det kan jo være
at der er andre det også godt kunne tænke sig at være med? Så kunne vi jo
"spytte" i kassen og give vedkommende lidt "løn" for ulejligheden. De er jo
nok givet godt ud

Hilsner,
Tony
XJ600S

Fra : Per Emborg

Dato : 23-07-01 01:16

Det er vist mange år siden at det sluttede :((

--
Per Emborg
kvikkerten@mail.dk

Fra : Henrik H. Hansen

Dato : 23-07-01 05:24

Hvis din garanti skal "holde" er du nødt til at få et autoriseret stempel i
servicehæftet, ellers kan du meget nemt risikere at den bortfalder...

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 23-07-01 17:50

Ja det var nemlig det jeg vidste. Det er ikke fordi 1500 er så slemt men det
kom bare lidt som en overraskelse. Det er jo ikke fordi der ikke er udgifter
nok når man "starter op" ... cykel, udstyr, forsikring, tjek puhh...

Tony

Fra : Lasse Hjorth Madsen

Dato : 23-07-01 14:05

Hej

Fin ide med et skruekursus for begyndere. Er selv lidt træt af ikke at ku'
ret meget selv, men det er ikke til at finde kurser, selv ikke i kbh.

Nogle erfaringer?

/Lasse

Fra : Rune Jensen

Dato : 23-07-01 22:35

Hej tony.

prøv: http://www.hasselbalchs.dk/

--
Rune Jensen
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Henry

Dato : 26-07-01 21:26

> [...]
>
> Jeg var ellers overbevist om at det var normal praksis lige indtil jeg fik
> regningen på 1600 hårdt beskattede danske kroner stukket i hånden. At

Hej Tony

Hvad har de brug de 1600,- til??? 25 liter olie eller?? Jeg synes det lyder
noget dyrt for et 1000km eftersyn, de har vel en time løn på ca. 300kr, og
det må være noget begrænset hvor mange materialer der er medgået??? Så hvis
det er arbejdsløn det hele... så er der ca. brugt 4-5 timer, det er lang
tid!

Få en pris inden du aflevere den til service næste gang.

mvh
Henry

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 01-08-01 14:42

Hej Henry,

Så vidt jeg husker (regningen ligger derhjemme) så er der brugt 900 på
mandetimer, samt lidt på olie og oliefilter.

Problemet er også at min bagbremse stadig hyler, hvilket den også gjorde
inden tjekket.

Hm - jeg må lige ha fat i dem.

Tony