Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billedbehandling
Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 28-08-08 19:25

Hej NG

Lige et akut spørgsmål. Hvilket gratis program er bedst til at flytte
elementer fra et billede til et andet. Jeg har ikke den store erfaring, så
alt hjælp modtages med taknemmelighed.

hilsner

Charlotte

Fra : emj

Dato : 29-08-08 11:49

Charlotte P. Korsør skrev:

>Lige et akut spørgsmål. Hvilket gratis program er bedst til at flytte
>elementer fra et billede til et andet.

Hvis du fjerner "gratis" i dit spørgsmål, så vil jeg anbefale dig at
købe "PhotoShop Elements" til ca. 600 kr.
Du er nødt til at have et program, der kan arbejde med "layers" (lag)
og med PSE har du et virkeligt godt billedbehandlingsprogram.
Der er masser af gratis billedbehandlingsprogrammer, men jeg kender
ikke lige nogen, der kan arbejde med lag.

Hilsen emj

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-08-08 13:26

>Der er masser af gratis billedbehandlingsprogrammer, men jeg kender
>ikke lige nogen, der kan arbejde med lag.

The Gimp kan.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : emj

Dato : 30-08-08 08:08

Martin Johansen [6000] skrev:

>The Gimp kan.

Jo, men det er da ikke et program for begyndere.

Hilsen emj

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-08-08 13:34

On Sat, 30 Aug 2008 09:07:38 +0200, emj <emj@> wrote:

>Jo, men det er da ikke et program for begyndere.

Hvis man ikke er vant til andet, så er det vel lige så meget et
program for begyndere som Photoshop er?

Jeg kan så ikke fordrage programmet selvom jeg har prøvet i mange år,
men det er så en anden side af sagen :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Michael

Dato : 29-08-08 18:15

Charlotte P. Korsør skrev:
> [...]
>
> Lige et akut spørgsmål. Hvilket gratis program er bedst til at flytte
> elementer fra et billede til et andet. Jeg har ikke den store erfaring, så

Fotofiltre(gratis) kan det Du efterlyser, programmet minder meget om
Photoshop Elements, er nemt at bruge. Gimp har efter min mening
en underlig brugerflade når man er vant til at bruge photoshop.

http://photofiltre.free.fr/frames_en.htm

http://www.pcworld.dk/download/0/1322

Mvh.
Michael

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 31-08-08 17:15

"Michael" <ingenspam@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Photoshop Elements, er nemt at bruge. Gimp har efter min mening
> en underlig brugerflade når man er vant til at bruge photoshop.

Har Photoshop, men kunne ikke hitte ud af det, havde prøvet gimp, men det
kunne jeg heller ikke hitte ud af.

Fandt photofiltre, og fandt en manual et blad havde skrevet, og så kunne jeg
få det til at virke. Det sværeste var faktisk at få programmet hentet, der
var mange andre ting de ville sælge mig.

Tak for indput.

Charlotte

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-08-08 18:25

>Har Photoshop,

Er det CS3'eren? Evt. en du vil vælge nu hvor du "ikke kan hitte ud af
den" ?

Jeg står nemlig og mangler sådan en

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-09-08 14:26

On Sun, 31 Aug 2008 19:25:15 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Er det CS3'eren? Evt. en du vil vælge nu hvor du "ikke kan hitte ud af
>den" ?

Der skal selvfølgelig stå "sælge" ... do'h my bad

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-09-08 06:03

Charlotte P. Korsør skrev:

> Har Photoshop, men kunne ikke hitte ud af det, havde prøvet gimp, men det
> kunne jeg heller ikke hitte ud af.

Har du Photoshop, har du næppe brug for andet og nettet er fyldt med
vejledninger.

Frit efter hukommelsen: -----marker, copy eller cut (Ctrl+c eller
CTRL+x) og paste (CTRL+v) så har du det markerede i et nyt lag hvor du
kan flytte det rundt----
http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 03-09-08 19:19

> [...]
> det rundt----
> --
> -and gallantly handed her my very last piece of gum-

Hej igen
Ja Ole, og Martin, Jeg tror at det drejer sig om lige at få nogle af de
basale funktioner til at virke, og så bliver PhotoShop nok sjovere at lege
med. Og med det jeg har lært fra det andet program, er det da muligt at jeg
kan "hitte" ud af det også

Hej hej