Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 50D
Fra : aon

Dato : 24-08-08 08:29

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-08-08 10:52

"aon" <oz3aap@tele2.dk> wrote in message
news:48b10dce$0$93685$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> http://www.photographybay.com/2008/08/21/canon-50d-info-leaked-real-specs/

Og der er lidt friske rygter om Canon's og Nikon strategiske overvejelser på
det udemærkede rygte-site
http://www.northlight-images.co.uk/cameras/Canon_5d2_3d_7d.html
bl.a. _gode_ fast-brændvidde objektiver fra Nikon.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ulla I. Nielsen

Dato : 24-08-08 17:23

"aon" <oz3aap@tele2.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.photographybay.com/2008/08/21/canon-50d-info-leaked-real-specs/
>
> --
> AON

eller her:
http://luop.blogspot.com/2008/08/canon-eos-50d.html

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 26-08-08 06:12

On Sun, 24 Aug 2008 09:29:21 +0200, aon wrote:

> http://www.photographybay.com/2008/08/21/canon-50d-info-leaked-real-specs/
>
> --
> AON

Så forsvandt rygterne.

http://www.dpreview.com/news/0808/08082605canoneos50d.asp

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : AON

Dato : 26-08-08 05:54

On 26 Aug., 07:12, Jens Stadsgaard <jensstadsgaa...@post.invalid>
wrote:

> [...]
>
> http://www.dpreview.com/news/0808/08082605canoneos50d.asp
>
> --
> Jens Stadsgaard - Skift invalid med cybercity.dk

Jep, dataene ser godt ud for en efterfølger til 40D= en hel del
forskel til den nye 50D

Spændt på hvad prisen vil blive

aon

Fra : N/A

Dato : 27-08-08 20:54

Fra : Robert Piil

Dato : 26-08-08 13:08
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-08 13:19

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Der er en svensker der har prøvet det her:
>
> http://www.tidningenfoto.se/Sites/Foto/Default____54487.aspx

"För att se vad 50D klarar, körde jag höga ISO-tal (ISO 640 till 1600)
nästan hela tiden. Tyvärr hade jag inga möjligheter att på så kort tid
göra någon ordentlig test. Min känsla är att brusnivån är låg, speciellt
med tanke på att jag var tvungen att arbeta med jpg-filer och att Canon
pressat in så mycket som 15 megapixel i en APS-C-sensor (22.3 x 14.9
mm)."

Er der nogen der vil bekærfte at "brusnivån" = støj ? ;)

/thomas

Fra : aon

Dato : 26-08-08 13:58

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mm)."
>

> Er der nogen der vil bekærfte at "brusnivån" = støj ? ;)

Ja som sønderjyde siger det ikke så meget

aon

Fra : MW

Dato : 26-08-08 14:32

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

Ja, men har du ikke haft svensk/norsk i skolen ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-08 14:34

MW <sletmwwaal@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> mm)." >> >> >> Er der nogen der vil bekærfte at "brusnivån" = støj ? ;)
>
> Ja, men har du ikke haft svensk/norsk i skolen ?

Ikke der hvor jeg kommer fra .... måske et par timer ifb. dansk ....

/thomas

Fra : AON

Dato : 26-08-08 22:58

On 26 Aug., 20:55, Flemming Joensson <flemm...@joensson.invalid>
wrote:
> AON <oz3...@gmail.com> wrote in news:06179600-a7f0-4f2b-a0ad-
> a99a069f2...@v39g2000pro.googlegroups.com:

> Det er ikke en afløser til 40D - 40D fortsætter som en lillebror til 50D
>
> //flemming

Tja hvis der om et par måneder kun er et par tusind til forskel tror
jeg ikke der er mange der køber 40D,
især ikke hvis det holder at 50D er bedre i højiso og så har man jo
mulighed for at beskære noget mere i 15 MP

aon

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 27-08-08 20:54

AON skrev i Message-ID:
<f4bcca60-69d3-4bb1-ab8c-b5daa3f910b1@x35g2000hsb.googlegroups.com>:
> [...]
> jeg ikke der er mange der køber 40D, især ikke hvis det holder at 50D
> er bedre i højiso og så har man jo mulighed for at beskære noget mere

Jeg har en 40D.

Jeg er lidt træt af de har fjernet én quick settings bank (C1-C3) for
deres "fotografering for dummies" funktion.

Muligheden for finjustering af AF per objektiv er en super feature.

Glæder mig også til at se høj-ISO skud, men de 10 MP er nok for mig (har
lavet billeder 1 m bredde uden problemer).

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<gallery><http://gallery.fjelsten.dk/nyeste/?g2_itemId=453>