Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Elektronisk udstyr i indchecket bagage
Fra : kim@kimsbilleder.dk

Dato : 22-08-08 16:35

Hejsa, jeg skal flyve til Skotland søndag morgen.

I forbindelse med flyveturen har jeg regnet med at putte et Nikon
70-300 VR objektiv og en Nikon SB-600 flash i bagagen eller skal det
tages med i håndbagagen?

Jeg har kigget på www.cph.dk, men der står kun noget meget generelt
kun, citat "Elektronik - elektriske genstande" citat slut, kan man
evt. meddele det ved indcheckning, så det kommer et eller andet mærkat
på bagagen?

venligst
Kim Malmqvist

Fra : ab©

Dato : 22-08-08 16:54

<kim@kimsbilleder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun noget meget generelt kun, citat "Elektronik -
> elektriske genstande" citat slut, kan man evt.
> meddele det ved indcheckning, så det kommer

Hvis du tænker på et "forsigtigt"-mærkat, kan du godt glemme det, men pakker
du dine ting ordentlig ind (omgivet af f.eks. tøj / håndklæder) og du har
nogle ordentlige kufferter, har du intet at frygte. Men har du plads i
håndbagegen bestemmer du jo selv, hvad tingene udsættet for - og du har jo
så også muligheden for at bruge udstyret under turen..

God tur.

ab©

Fra : Søren Friberg

Dato : 22-08-08 17:22

kim@kimsbilleder.dk skrev:
> [...]
>
> I forbindelse med flyveturen har jeg regnet med at putte et Nikon
> 70-300 VR objektiv og en Nikon SB-600 flash i bagagen eller skal det

Min "håndbagade" udgjorde sidst en Compu Trekker Plus AW indeholdende
mit fotoudstyr og bærbare. Det er mig bekendt det største du kan få den
vej. Men det er der så heller ingen problemer med, og så bliver det jo
ikke smidt rundt.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : Michaelbs

Dato : 22-08-08 17:38

<kim@kimsbilleder.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kun, citat "Elektronik - elektriske genstande" citat slut, kan man
> evt. meddele det ved indcheckning, så det kommer et eller andet mærkat

Jeg plejer at have et par blitz, stativer og andet i kufferten og kameraer +
objektiver i håndbagagen.
Har aldrig haft problemer.
Jeg ville nok ikke selv turde at tage objektiver i kufferten.

mvh Michaelbs

Fra : BRSF-DK

Dato : 22-08-08 18:02

> [...]
> kun, citat "Elektronik - elektriske genstande" citat slut, kan man
> evt. meddele det ved indcheckning, så det kommer et eller andet mærkat

Godaften Kim

Jeg har samlet lidt om regler for den slags og der er stor forskel fra
flyselskab til flyselskab og luft havn til luft havn

Du kan læse lidt om det her:

http://fotohobby.dk/Bjarne_foto_hobby.htm#Kamera_med_paa_flyrejse

http://fotohobby.dk/filer/Bjarne_foto-link.htm#Diverse-slut

Få en god tur

Bjarne
6855 Outrup
www.fahnoe.dk - www.fotohobby.dk

Fra : kim@kimsbilleder.dk

Dato : 22-08-08 19:49

Takker alle for de hurtige svar,
jeg er fuldstændig klar over risikoen ved selve bagage håndteringen,
og både objektiv og flash ryger ind i midten af tøjbunken.

Jeg tænkte mere på den elektroniske side af sagen, da begge dele
indeholder elektronik, specielt blitzen med batterier, set i forhold
den meget kortfattede pasus på Sterlings hjemmeside (ca. halvvejs nede
af siden
http://www.sterling.dk/da/home/information/rules/sterlingrules.htm ),
eller er det mere for at sikre sig mod dårlig bagage håndtering?

Til michalbs: jeg går ud fra at dine flash er "køreklar" d.v.s. med
batterier, du har ikke haft problemer med at få dem med?

venligst
Kim Malmqvist

Fra : Michaelbs

Dato : 22-08-08 20:48

> Til michalbs: jeg går ud fra at dine flash er "køreklar" d.v.s. med
> batterier, du har ikke haft problemer med at få dem med?
>
> venligst
> Kim Malmqvist

Korrekt.
mvh Michaelbs

Fra : Peter Nielsen

Dato : 22-08-08 20:39

Hej.
Jeg rejser til Brasilien i slutningen af sept. og jeg skal ha en del
fotoudstyr med, så det er ikke muligt at have det i håndbaggagen. Jeg
ringede til KLM, som flyver derover, og fik oplyst, at jeg kunne medbringe
extra 23 kg. som speciel følsomt baggage (musikinstrumenter, fotoudstyr
mm.). Det vil så blive mærket på en eller anden måde, og blive behandlet
mere skånsomt end den alm. baggage. Det koster 115 euro for sådan en extra
baggage, det skal bare oplyses når man bestiller billetten.
Mvh. Peter Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-08 22:02

On Fri, 22 Aug 2008 17:35:19 +0200, kim@kimsbilleder.dk wrote:

> [...]
>kun, citat "Elektronik - elektriske genstande" citat slut, kan man
>evt. meddele det ved indcheckning, så det kommer et eller andet mærkat

Jeg foretrækker personligt at have det i håndbagagen da
lastrumsbegagen får nogle klø.

kun når jeg syntes min firma bærbare trænger til en udskiftning kommer
den i en tynd sportstaske i lastrummet. Men siden jeg har fået nogle
af de lidt mere hæftige HP'er så hjælper dette dog ikke ret meget

Fra : Erik D

Dato : 25-08-08 08:58

Den som har stået og kigget ud af vinduerne i CPH, og set hvordan de
aber de har ansat derude simpelthen kyler rundt med kufferter og
rygsække, er overhovedet ikke i tvivl om hvordan fotoudstyr osv. skal
medbringes.

Det er som hver enkelt stykke bagage skal have en portion had med på
rejsen. Som om de konkurrerer om hvem der kan få noget til at gå i
stykker.

Det er virkelig en spøjs oplevelse.

Da vi for nylig skulle flyve, var jeg inde i spejdersport og købe mig
en taske med præcist de opgivne max.mål for håndbagage.
Det er vist noget med 50x40x20 såvidt jeg husker, men det kan du
sikkert læse dig til i de links som en eller anden har postet.