Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Zigma eller Tamron
Fra : Preben Andersen

Dato : 22-08-08 05:40

Jeg skal have et zoomobjektiv til min nye EOS 450D og har overvejet enten
Tamron 18-200 eller Zigma 18-200. Hvad vil eksperterne har i gruppen
anbefale? Måske noget helt andet i området 50-200?

--
mvh/ Preben
slet SLETDETTE hvis du svarer direkte

Fra : Bo Bjerre

Dato : 22-08-08 07:13

Preben Andersen wrote:
> Jeg skal have et zoomobjektiv til min nye EOS 450D og har overvejet
> enten Tamron 18-200 eller Zigma 18-200. Hvad vil eksperterne har i
> gruppen anbefale?

-At du stiller spørgsmålet i dk.fritid.foto.indkoeb

Bo //

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-08-08 07:36

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i meddelelsen

> -At du stiller spørgsmålet i dk.fritid.foto.indkoeb

Ok

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-08-08 07:18

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message
> Jeg skal have et zoomobjektiv til min nye EOS 450D og har overvejet enten
> Tamron 18-200 eller Zigma 18-200. Hvad vil eksperterne har i gruppen
> anbefale?

Da jeg ikke kender nogle af objektiverne, ville jeg læse en flok anmeldelser
på nettet, f.eks.
http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/175/cat/31
http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/170/cat/23
http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1009/cat/23
http://www.photozone.de/canon-eos/292-tamron-af-18-200mm-f35-63-di-ii-ld-aspherical-if-xr-macro-test-report--review
http://www.photozone.de/canon-eos/292-tamron-af-18-200mm-f35-63-di-ii-ld-aspherical-if-xr-macro-test-report--review
http://www.photozone.de/canon-eos/321-sigma-af-18-200mm-f35-63-dc-os-canon-test-report--review
http://www.photozone.de/canon-eos/320-sigma-af-18-200mm-f35-63-dc-lab-test-report--review
og så være opmærksom på at det givetvis er behæftet med en række
kompromisser at vælge den type objektiv (stort zoom område, kompakt og
relativt billigt).
Hvis alt andet ser ud til at være nogenlunde lige, ville jeg gå efter et
objektiv med billedstabilisator.

> Måske noget helt andet i området 50-200?

Det kommer helt an på hvad du har behov for.
Personligt ville jeg kiggge efter en Canon 28-300L IS, men mine behov er
givetvis også anderledes end dine, så det kan du ikke bruge til meget.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-08-08 07:19

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message

Bo Bjerre har helt ret - FUT'er til dk.fritid.foto.indkoeb

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-08-08 07:54

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i meddelelsen

> Da jeg ikke kender nogle af objektiverne, ville jeg læse en flok
> anmeldelser på nettet, f.eks.

[cut]

Tak for henvisningerne.