Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Råd til køb af printer
Fra : 2rb1

Dato : 21-08-08 19:54

Er her nogen der har nogle råd til en printer som kan lave minst 50 cm.
brede print.
Højst 20.000,- og IKKE fra Canon IPF serie.

Mvh. 2rb1

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-08-08 20:11

2rb1 wrote:
> Er her nogen der har nogle råd til en printer som kan lave minst 50 cm.
> brede print.
> Højst 20.000,- og IKKE fra Canon IPF serie.

-så er der vel næsten kun Epson ?
Har du læst på luminous landscapes ??
http://www.luminous-landscape.com/reviews/printers/IPF5000-report.shtml

Eller Rob Galbraith ?
http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-8739-8965

Jeg ved IKKE hvad HP's printer koster, men det kan du finde på nettet:
http://www.neilsnape.com/Z_Review/index.htm

Af hvilken grund afviser du direkte canon'erne, er det pålidelighed,
farver, pris, blækpris ??

Bo //

Fra : 2rb1

Dato : 21-08-08 20:23

> Af hvilken grund afviser du direkte canon'erne, er det pålidelighed,
> farver, pris, blækpris ??
>
> Bo //

Jeg købte i april 09 en Canon Ipf 5100. Der er siden skiftet 4
printhoveder og 1 komplet maskine blev skiftet/byttet i dag. Da
tekniker/sælger starter maskinen op, virker den ikke.. Umidbart er
printhoveder, som jo er nye, i udu. (nøjagtig samme fejl som på den gamle)
Jeg har simpelhen fået nok og vil have handlen annuleret og prøve at finde
et andet mærke.

Det er lidt ærgelig, for Canon Ipf. laver fantastiske print med sit 12
farvers system

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-08-08 20:54

2rb1 wrote:

> [...]
> et andet mærke.
>
> Det er lidt ærgelig, for Canon Ipf. laver fantastiske print med sit 12

Det lyder som en rigtig dårlig oplevelse. Jeg overvejer selv en 17"
eller 24" maskine i løbet af vinteren, men det lyder som om jeg skal
trække vejret langsomt, og se mig for.

Bo //

Fra : Autocadster

Dato : 21-08-08 22:56

2rb1 formulerede spørgsmålet:
> Jeg købte i april 09 en Canon Ipf 5100

Hvorfor dog også satse på at købe en 1½ år gammel printer

Autocadster / 2620

Fra : Preben Holm

Dato : 24-08-08 22:06

> Jeg købte i april 09 en Canon Ipf 5100. Der er siden skiftet 4

Du bør ikke beklage dig - du kan åbenbart lave tidsrejser med den

Fra : Preben Holm

Dato : 24-08-08 22:23

2rb1 skrev:
> Er her nogen der har nogle råd til en printer som kan lave minst 50 cm.
> brede print.
> Højst 20.000,- og IKKE fra Canon IPF serie.

~22.7k skal du slippe for en HP Z2100-serie. Lige over dit max, men
måske værd at overveje.