Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med Canon EOS 450D
Fra : Preben Andersen

Dato : 20-08-08 17:32

Jeg har netop købt en EOS 450D, men kan simpelthen ikke få billede på
skærmen. Dvs. et startbillede kommer der, men motivet dukker ikke op. Hvad
har jeg gjort forkert?
Hurtig hjælp please, jeg har prøvet alt.

--
mvh/ Preben
slet SLETDETTE hvis du svarer direkte

Fra : Leif Langgaard

Dato : 20-08-08 18:07

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har jeg gjort forkert?
> Hurtig hjælp please, jeg har prøvet alt.

Er det når du vil bruge skærmen som søger at der er sort skærm?

Kommer det billede du har taget ikke på skærmen kortvarigt?

Hvad siger manualen, skal visningen ikke tilføjes i menuen?

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-08-08 18:40

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i meddelelsen
> "Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Er det når du vil bruge skærmen som søger at der er sort skærm?

Ja.

> Kommer det billede du har taget ikke på skærmen kortvarigt?

Billedet vises fint.

> Hvad siger manualen, skal visningen ikke tilføjes i menuen?

Det vil jeg tro, men jeg har ikke kunne finde det.

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-08-08 18:42

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i meddelelsen

> Er det når du vil bruge skærmen som søger at der er sort skærm?

Det er forresten ikke sort skærm, men en skærm, der viser forskellige
indstillinger.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 20-08-08 19:25

> "Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i meddelelsen

> Det er forresten ikke sort skærm, men en skærm, der viser forskellige
> indstillinger.

Hej

Du bør bruge noget tid på at læse og forstå manualen, ellers kunne et
kompaktkamera i de fleste tilfælde tage ligeså teknisk gode billeder, det er
først når du "forstår" kameraet og dets indstillingsmuligheder at det
skiller sig ud fra de mindre og billigere kameraer!

God arbejdslyst!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-08-08 19:42

> [...]
> er først når du "forstår" kameraet og dets indstillingsmuligheder at det
> skiller sig ud fra de mindre og billigere kameraer!

Jeg læser med glæde manualer , men har åbenbart misforstået noget mht. at
kunne bruge skærmen som søger.

> God arbejdslyst!

Tak for det.

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-08-08 19:28

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen

> "Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i meddelelsen

> Det er forresten ikke sort skærm, men en skærm, der viser forskellige
> [...]

Hej Preben

Du er godt klar over at 450D er et DSLR kamera og ikke et kompakt kamera ?
på et DSLR er der normalt ikke billede på skærmen den er kun til at se
billedet på og andre oplysninger, dog er der biget der hedder Live
View-tilstand men det bruger man kun hvor man ikke kan komme til at bruge
søgeren.
Det skal slåes til i menuen, men kan ikke bruges som et alm kompakt kamera
da der ikke er reelt fokus idet.

Kurt

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-08-08 19:38

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> søgeren.
> Det skal slåes til i menuen, men kan ikke bruges som et alm kompakt kamera

Jeg er klar over, at 450D ikke er et kompakt kamera, som min Canon PowerShot
S40, men jeg var ikke klar over, at skærmen ikke umiddelbart kunne bruges
som søger, som på S40.
Ikke at det for mig udgør noget stort problem, da jeg stort set aldrig
bruger skærmen som søger.
Tak for dit svar - nu behøver jeg ikke løbe tilbage til forhandleren i
morgen og klage over at kameraet er defekt

Fra : E.M.

Dato : 20-08-08 18:12

> [...]
> har jeg gjort forkert?
> Hurtig hjælp please, jeg har prøvet alt.

Mener du når du HAR taget billedet, eller inden?

Mvh. E.M.

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-08-08 18:41

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i meddelelsen

> Mener du når du HAR taget billedet, eller inden?

Inden billedet er taget, altså bruge skærmen som søger. Billedet vises fint
efter det er taget.

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-08 19:29

> Inden billedet er taget, altså bruge skærmen som søger. Billedet vises
> fint efter det er taget.

Læs manualen

1:
Slå live view til i menuen

2:
Når det er slået til og du er ude af menuerne skal du trykke på den
midterste knap for at du kan bruge skærmen som søger (den i midten af de
fire navigationsknapper).

Der findes 2 måder hvorved liveview virker (fokuserer). Se det i manualen
for forklaring og hvordan du skifter imellem dem.

/Kim

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 20-08-08 19:10

Hejsa!

Da jeg købte mit EOS 400, havde jeg samme problem. Det skyltes, at jeg var
for hurtig, og IKKE havde sat det medfølgende Compact Flash-kort i
kameraet......

Kurt

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-08-08 19:39

"Kurt Kristiansen" <kurt.kristiansen.fjern@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa!
>
> Da jeg købte mit EOS 400, havde jeg samme problem. Det skyltes, at jeg var
> for hurtig, og IKKE havde sat det medfølgende Compact Flash-kort i
> kameraet......

Kortet er isat her.

Fra : www.tsp-photo.com

Dato : 20-08-08 19:31

> [...]
> har jeg gjort forkert?
> Hurtig hjælp please, jeg har prøvet alt.

Først skal du vælge alt andet end et grønne program, ellers virker live view
ikke.

Derefter skal du ind i menuen (en af de gule) og aktivere live view. Hvis du
vil kunne fokusere under live view, så skal du ind i den orange menu og
vælge det punkt der omhandler autofokus, og derefter ind og vælge fokus
under live view og vælge den der hedder live. Mener det er den nederste
option. Så kan du bruge stjerne-knappen bagpå kameraet til at fokusere mens
du bruger skærmen som søger. (hæng mig ikke alt for meget op på diverse
menu-navne, jeg prøver at huske det fra arbejde, jeg har ikke selv en
450'er).

MVH
Thomas