Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tids sortering NEF format??
Fra : Johnny Christensen

Dato : 19-08-08 09:37

Jeg sidder ofte med en frygtelig bunke NEF filer som skal sorteres efter
tid. Men Windows XP kan ikke finde ud af at have adgang til det nøjagtige
tidspunkt som billedet er taget.
Hvad gør i andre, hvis man har skudt med 2 Nikon kameraer igennem en dag,
for at sammenkøre billedmængden efter tid og ikke navn.
Capture NX 1.3 kan jo kun arrangere dem efter dato, hvilken er ubrugeligt.

Min prøveversion af Capture NX 2 er udløbet så derfor har jeg ikke testet om
de har tilføjet den funktion, er der nogle som kan kaste lidt lys over det?

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : Johnny Christensen

Dato : 19-08-08 09:45

Skulle måske tilføje at jeg ikke har Photoshop i en version nyere end 7.0.
At anskaffe en CS "et-eller-andet" er lige rigeligt overkill for at ville
sortere billeder, de mange rare tusindkrone sedler vil jeg hellere bruge på
en fototur.
(ja, jeg er godt klar over at man kan bruge piratkopi, men det er ikke lige
min smag)

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-08 09:57

> [...]
> om de har tilføjet den funktion, er der nogle som kan kaste lidt lys over

Jeg bruger Acdsee Pro2, der kan læse/vise RAW filer. Her kan sorterer
filerne efter alle data i Exif, f.eks. capture date/time. Efterfølgende kan
man omdøbe alle filerne til ferie2008_#####.nef. eller original
filnavn_#####, hvor #### er fortløbende nr. Du kan downloade en test version
af Acdsee Pro 2 og teste. Jeg var heldig og fik min version til 50-60$.

Per

Fra : Johnny Christensen

Dato : 19-08-08 11:40

Problemet løst... Do'h... hvorfor prøvede jeg ikke det først.
Jeg skulle jo bare bruge deres eget ViewNX program. Nogle gange er løsningen
i de simpleste programmer

Fra : BRSF-DK

Dato : 19-08-08 11:45

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om de har tilføjet den funktion, er der nogle som kan kaste lidt lys over

Jeg har ingen problemer med den sortering helt ned på sekund fra exif af
nef-filer eller øvrige filtyper fra Nikon kameraer i hverken Nikon Capture
4.4 eller Nikon Viewer 6.27 (det sidste freeware)

Bjarne
6855 Outrup
www.fahnoe.dk - www.fotohobby.dk

Fra : BRSF-DK

Dato : 19-08-08 11:48

UPS du nåede selv at finde svaret, mens jeg skrev