Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canvas papir og montering
Fra : Preben

Dato : 18-08-08 19:41

Hej

Jeg sidder og har netop modtaget mit "HP Digital Fine Art Media - HP Artist Matte Canvas" og jeg
mener at en af mine gode arbejdskollegers (og vens) billede har sin ret til at blive printet på et
sådant stykke papir.

Nu er det så at jeg spørger - hvordan bør dette monteres i en evt. ramme.

Der står at den er "Stretchable cotton-poly blend canvas - ideal for framing---features a subtle,
textured finish."

Det er jo meget fint, men bør billedet efterfølgende monteres som f.eks. i "svæverammer" og hvor
meget af kanten bør jeg lade være "blank" for at kunne montere omkring træet.
Og hvordan skal monteringen foretages - med hvilke materialer osv?
Har aldrig arbejdet med dette materiale før, men glæder mig vildt til at se resultatet - jeg er
bange for at blive afhængig!

Vi snakker A3+ størrelse medie og en dertil passende ramme.

Desuden står der på pakken "18 mil", hvilket vel betyder noget med mængden af blæk pr. m² som bør
anvendes?
Bør dette justeres i printerdriveren? Jeg har en slider, hvor jeg kan vælge hvor meget blæk der skal
bruges, men jeg kan ikke se noget tal, som repræsenterer mængden af blæk?

Nogen erfaringer med disse ting - også andet end HP printere kan måske bruges?

Med venlig hilsen

Preben Holm (som glæder sig til at tage et billede selv, som er værdigt til Canvas papir)

Fra : Preben

Dato : 19-08-08 19:55

> Nu er det så at jeg spørger - hvordan bør dette monteres i en evt. ramme.

Ingen der har nogen ideer! Kan det virkelig passe at ingen her har prøvet at montere canvas før?

/ Preben

Fra : Bo Hellum

Dato : 20-08-08 07:05

"Preben" <64bitNONOSPAMno@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen der har nogen ideer! Kan det virkelig passe at ingen her har prøvet
> at montere canvas før?
>

> / Preben

Jeg har fået lavet 36 billeder på canvas til en udstilling, men hvordan de
er monteret ved jeg dog ikke. De er lavet med blindramme og det ser hammer
fedt ud.

Bo

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 20-08-08 09:12

On Wed, 20 Aug 2008 08:05:21 +0200, Bo Hellum wrote:

> [...]
> er monteret ved jeg dog ikke. De er lavet med blindramme og det ser hammer

Hej Bo

Hvad har det kostet? Hvor store er de? Hvor har du fået dem lavet? Og
sidst men ikke mindst, hvor skal du udstille?

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : Bo Hellum

Dato : 20-08-08 09:35

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> sidst men ikke mindst, hvor skal du udstille?
>
> --
> Jens Stadsgaard - Skift invalid med cybercity.dk

Det er disse billeder http://www.skagensbilleder.dk/wenoe og de er 70cm i
bredden, højden variere

Blindramme med arbejdsløn 390,- ex moms
Print 200,- ex moms

De er udstillet på Galleri Wenøe i Skagen.

Hygge

Bo

Fra : Preben Holm

Dato : 20-08-08 09:46

> Blindramme med arbejdsløn 390,- ex moms
> Print 200,- ex moms

Er det med eller uden svæveramme omkring?

Og hvor har du fået det lavet? Sælger de også materialer til montering
af canvas?

Og kan du se om lærredet er blevet spændt op? Eller er det kun sat
"stramt" på?

Jeg har netop fået at vide, at det skal monteres med speciel tape eller
lim lavet til netop det formål!

/ Preben

Fra : Bo Hellum

Dato : 20-08-08 10:17

"Preben Holm" <64bitNOnoSPAMno@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "stramt" på?
>

> Jeg har netop fået at vide, at det skal monteres med speciel tape eller

Det er uden svæveramme. Printet er lavet af ezeeprint.dk og indramning er
lavet af http://www.skagen-nyglas.dk/

Det er spændt på med clips, og så efterfølgende "dækket" ind af noget
specielt sort tape.

Hygge

Bo

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 20-08-08 09:49

On Wed, 20 Aug 2008 10:34:46 +0200, Bo Hellum wrote:

> [...]
>
> Blindramme med arbejdsløn 390,- ex moms
> Print 200,- ex moms
>
> De er udstillet på Galleri Wenøe i Skagen.

Det kunne jo være at må så skulle køre en tur til skagen for at kigge lidt
billeder. Også for at se hvordan det ser ud når de er kommet på canvas.
Noget jeg har overvejet lidt til andet brug, men ved ikke helt hvordan det
ser ud og har ikke haft mod til at få lavet noget endnu.

Fra : Bo Hellum

Dato : 20-08-08 10:15

> [...]
> ser ud og har ikke haft mod til at få lavet noget endnu.
>

> --
> Jens Stadsgaard - Skift invalid med cybercity.dk

Jeg må sige jeg er ufattelig godt tilfreds. Jeg anede ikke hvordan
resultatet blev, men havde en fornemmelse. Det er blevet sådan lidt grovt,
og mange tror det er et maleri, det har virkelig fået en fed effekt.
Bo

Fra : Bo Hellum

Dato : 20-08-08 10:27

> [...]
> ser ud og har ikke haft mod til at få lavet noget endnu.
>

> --
> Jens Stadsgaard - Skift invalid med cybercity.dk

Skal lige sige at hun har ferielukket lige nu, aner ikke hvornår hun åbner
igen.

Bo