Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Defekt Sony DSC-T3 digitalkamera?
Fra : Ukendt

Dato : 17-08-08 19:34

Hej.
Mit kamera er begyndt at fejle.
Når det skal fokusere, ser det ud til at virke ok. Billedet på skærmen ser
rigtig ud.
Men når det så tager billedet, bliver resultatet næsten helt hvidt (som om
det er fuldstændig overbelyst). Billederne er ubrugelige.
Jeg har prøvet med forskellige indstillinger, og til sidst med en reset af
kameraet, men intet hjælper.

Er der nogen der har set denne fejl før?
Hvad kan der gøres ved det?
Hvad vil det koste?

m.v.h. Ole

Fra : Claus Frigaard

Dato : 17-08-08 21:14

Hej..

Har set noget før der kan minde om det du beskriver, men på et Olympus
kamera.
De havde pillet ved EV-justeringen og skruet godt op for den, så billederne
blev overeksponerede.
Prøv at kigge på side 60 i manuelen.

Mvh. Claus Frigaard

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-08 19:09

"Claus Frigaard" <cam@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kamera.
> De havde pillet ved EV-justeringen og skruet godt op for den, så

Tak for det.
Jeg har ikke længere manualen. Hvad står der på side 60?
Men selvom der skulle være fiflet med justering (det kunne en af ungerne
sagtens have gjort), burden det blive nulstillet når jeg resetter kameraet
til fabriksindstilling - og det gør det ikke.

mvh Ole

Fra : Claus Frigaard

Dato : 19-08-08 21:43

Her er der et link til download af vejledningen.

http://www.sony.dk/product/dsc-t-series/dsc-t3/tab/overview#pageType=manual

Nu kender jeg ikke sony's kameraer.
Når man resetter Olympus kameraer i menuen, så er det ikke alt der bliver
nulstillet.
der skal man samtidig holde 3 forskellige knapper nede i 5-6 sekunder før
hele kameraet
bliver nulstillet - det er vidst måden de gør det på serviceværkstedet.
Man kan også tage batteriet ud i 24 timer eller mere tror jeg det er, så
skulle
kameraet også miste indstillingerne.

Mvh. Claus Frigaard