Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
15x10 print i god kvalitet?
Fra : funkpost

Dato : 16-08-08 05:41

Hej

Jeg bor i KBH, og har brugt Bingo foto på Frederiksundsvej til
"fremkaldelse" af mine digital fotos (alle skudt på Nikon D200). Jeg
er ikke længere tilfreds med kvaliteten, og søger derfor et nyt sted.

Er der nogle her der kan anbefale et godt sted, hvor de også ved noget
om hvilke farveprofiler deres maskiner bruger osv?

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : ager

Dato : 16-08-08 13:26

hej

beklager jeg kom til at sende privat :=(

Men www.billedbutikken.dk er ganske fine, du kan vælge flere farve
profiler og de har også deres egen man kan downloade. Jeg har et par gange
brugt dem og er ganske tilfreds med kvaliteten.

Men min epson er bedre imø :=)...

Mvh Torben Ager

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-08-08 16:24

"funkpost" <funkpost@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogle her der kan anbefale et godt sted

Kvickly og mange andre butikker får lavet deres billeder samme sted, så
der er ikke nævneværdig forskel på dem, men de har ry for at lave ganske
OK billeder til en rimelig pris.

Prøv at kigge i gruppen news:dk.fritid.foto.indkoeb hvor dit indlæg
egentlig hører hjemme - der har emnet været oppe en del gange.

Jan

Fra : funkpost

Dato : 16-08-08 16:14

Er det sådan at man selv kan lave print der efterhånden kan være med
de store? Jeg tænker her også på udsættelse for vand og ældning…

I så fald, hvad skal der til?

/Gunnar

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-08-08 06:28

"funkpost" <funkpost@gmail.com> wrote in message
> Er det sådan at man selv kan lave print der efterhånden kan være med
> de store? Jeg tænker her også på udsættelse for vand og ældning…

Jo, men det er væsentligt dyrere - ca. 2 kr/billede
Fordelen er at man får dem hurtigt, og kan rette eventuelle småproblemer.

>I så fald, hvad skal der til?

En Canon Selphy CP due-sublimation printer.
Jeg syntes de er rigtigt gode.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : ager

Dato : 17-08-08 08:58

"funkpost" <funkpost@gmail.com> skrev i meddelelsen
Er det sådan at man selv kan lave print der efterhånden kan være med
de store?

-min epson R2400 levere varen hvergang, er dyrere at bruge men kvaliteten på
ordenligt papir er uovertruffen..

Jeg tænker her også på udsættelse for vand
- har ikke prøvet

og ældning…
- ja, ved korrekt billed opbevaring og brug af pigmenteret blæk

I så fald, hvad skal der til?
-Jeg er glad for min epson R2400, ser dog efter en A2 printer.. udelukkende
forde flere efter spørger de store størrelser også er blækken pr. ml en
anelse billigere jo større tanke der er..

Mvh Torben