Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotokonkurrence - Finale hjælp
Fra : Lahnet

Dato : 16-08-08 02:26

Jeg er havnet i finalen med mit billede Caminol de Santiago. Hvis der
er nogle som kan lide
billedet vil jeg sætte pris på Jeres stemme.

http://www.kristendom.dk/afstemning-fotokonkurrence

På forhånd tak.

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-08 09:39

"Lahnet" <habildsk@gmail.com> skrev i meddelelsen
Jeg er havnet i finalen med mit billede Caminol de Santiago. Hvis der
er nogle som kan lide
billedet vil jeg sætte pris på Jeres stemme.

http://www.kristendom.dk/afstemning-fotokonkurrence

Du har fået min stemme - det er da suverænt det flotteste foto blandt de
udvalgte...

Hilsen Palle

Fra : /Peter

Dato : 17-08-08 07:36

"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.kristendom.dk/afstemning-fotokonkurrence
>

> Du har fået min stemme - det er da suverænt det flotteste foto blandt

Også her... held og lykke

Fra : Per

Dato : 17-08-08 20:21

Ærgeligt at lige nøjagtigt linket på dit billede ikke virker!

Fra : Skeptikeren

Dato : 19-08-08 05:54

On Mon, 18 Aug 2008 21:40:31 +0200, "2rb1" <fotograf@stamfoto.dk>
wrote:

> [...]
>er nogle som kan lide
>billedet vil jeg sætte pris på Jeres stemme.

Jeg syntes faktisk det er ret usmageligt og ukristeligt, at du
forsøger at fiske stemmer på denne måde, bare for at rage et kamera
til dig.
For det er jo ikke på den måde, at man vinder hæder i ærlig
konkurrence.
Jeg vil af denne grund gå ind og stemme på det bedste billede; nemlig
det friske fra Grønland.

have a nice day
--- sk ---

Fra : Robert Piil

Dato : 19-08-08 08:21

Skeptikeren skrev:

> [...]
> konkurrence.
> Jeg vil af denne grund gå ind og stemme på det bedste billede; nemlig

Overreagerer du ikke?

Der er vel bare gjort opmærksom på konkurrencen, og opfordret til at
stemme på billedet, HVIS man synes om det?

--
Robert Piil

Fra : Skeptikeren

Dato : 19-08-08 08:58

On Tue, 19 Aug 2008 09:20:30 +0200, Robert Piil <piil@nospam.dk>
wrote:

>Overreagerer du ikke?
>
>Der er vel bare gjort opmærksom på konkurrencen, og opfordret til at
>stemme på billedet, HVIS man synes om det?

Tja! På een eller anden måde er det ikke rigtigt, at en deltager i en
lille specialiceret skares konkurrence søger proselytter på usenet
blandt folk, der ellers ikke kunne drømme om at klikke ind på DEN
gruppe. Det giver en skævhed som ikke forekommer mig rigtig. Men det
er måske "normalt" i dag at forsøge at påvirke læserafstemninger på
den måde.

Fra : Robert Piil

Dato : 19-08-08 09:46

Skeptikeren skrev:

> [...]
> gruppe. Det giver en skævhed som ikke forekommer mig rigtig. Men det
> er måske "normalt" i dag at forsøge at påvirke læserafstemninger på

For mig er det naturligt at tage kritisk stilling til den slags forsøg
på påvirkning, og det mener jeg at jeg er i stand til. som
fotointeresseret, vil jeg gerne være med til at påvirke, at den slags
konkurrencer vindes af billeder der er gode fotografier. Laver man som
udbyder af en fotokonkurrence en afgørelse baseret på brugerafstemning
uden logon, så beder man i min mening om at få et forløb som dette, hvor
de enkelte deltager forsøg at skaffe opbakning til deres billede.

Et eksempel på hvad der ellers kan ske kan du se her:
<http://aabsport.dk/B02F4995-D1D5-46F6-A65B-4C8D024B2652.W5Doc?id=59BB97D8-8B96-452A-B383-E66033EB2F53>
Jeg har ikke kigget på de andre billeder i den konkurrence, men jeg
synes da det er synd for vores hobby, hvis den slags billeder bliver
målestok for gode fotografier.

--
Robert Piil

Fra : Skeptikeren

Dato : 19-08-08 16:24

On Tue, 19 Aug 2008 10:46:29 +0200, Robert Piil <piil@nospam.dk>

>For mig er det naturligt at tage kritisk stilling til den slags forsøg
>på påvirkning,
Jep

> [...]
>Jeg har ikke kigget på de andre billeder i den konkurrence, men jeg
>synes da det er synd for vores hobby, hvis den slags billeder bliver
Ja det er godt nok ringe!

mvh

sk

Fra : Robert Piil

Dato : 19-08-08 18:12

Skeptikeren skrev:

> Ja det er godt nok ringe!

Ja, til gengæld svarer det meget godt til hvad de har fortjent at få ud
af det jvf. konkurrencebetingelserne:
http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?id=10453

--
Robert Piil

Fra : Søren Friberg

Dato : 19-08-08 18:20

Robert Piil skrev:

> [...]
>
> Jeg har ikke kigget på de andre billeder i den konkurrence, men jeg
> synes da det er synd for vores hobby, hvis den slags billeder bliver

Det har du naturligvis helt ret i, men til undskyldning er der jo i den
slags konkurrencer ofte andre og måske endda mere vægtige årsager til et
billedvalg end de rent fotografiske. Her har baggrundstrøjer åbenbart en
betydning; på et hestebilled kan det have betydning på hvilken måde
hesten præsenterer sig.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : Robert Piil

Dato : 20-08-08 08:17

Søren Friberg skrev:

> [...]
> billedvalg end de rent fotografiske. Her har baggrundstrøjer åbenbart en
> betydning; på et hestebilled kan det have betydning på hvilken måde

Ja, jeg blander mig ikke så meget i konkurrencens forudsætninger, mener
blot at det da er en chance for os, der har fotografi som hobby til at
påvirke dem til at vælge vinderbilleder, der både er gode motiver og
gode billeder.

--
Robert Piil