Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mac Laptop og billedredigering?
Fra : condrup-photo.com

Dato : 13-08-08 22:42

Hej gruppe!

Jeg søger lidt info fra de af jer som er Mac folk og som har erfaringer med
billedredigering på f.eks Mac Book Pro.

- Kan man med godt resultat redigere billeder på en sådan en ?
- Kan man kalibrere den med hardware kalibrator ?
- Er der noget man generelt skal være obs på ved billedredigering på Mac?
- Er det mere bevendt at bruge ekstern monitor istedet ? (Bruger LaCie 324)

Årsagen til mine spørgsmål, er at jeg overvejer at skrotte stationær Windows
PC og helt gå over til Laptop.

Med venlig hilsen
Ole C

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-08 23:41

condrup-photo.com <contact@REMOVECAPScondrup-photo.com> wrote:

> Hej gruppe!
>
> Jeg søger lidt info fra de af jer som er Mac folk og som har erfaringer med
> billedredigering på f.eks Mac Book Pro.
>
> - Kan man med godt resultat redigere billeder på en sådan en ?

farverum er relativt begrænset i forhold til en god pro skærm (ekstern)

> - Kan man kalibrere den med hardware kalibrator ?

ja .. men fantastisk bliver det ikke hvis man er meget kritisk mht.
farver.

> - Er der noget man generelt skal være obs på ved billedredigering på Mac?
> - Er det mere bevendt at bruge ekstern monitor istedet ? (Bruger LaCie 324)

få en god hardware kaliberbar skærm, f.ek.s highend LaCie eller EIZO CG
serie .. perfromancemæssig er en MacBook Pro fin fin ...

/thomas

Fra : condrup-photo.com

Dato : 14-08-08 00:07

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> få en god hardware kaliberbar skærm, f.ek.s highend LaCie eller EIZO CG
> serie .. perfromancemæssig er en MacBook Pro fin fin ...

Hej Thomas

Tak, så tror jeg at jeg holder fast i min LaCie + kalibrator, jeg er nemlig
ret kritisk med farver :)

Mvh Ole