Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Blitz
Fra : HC

Dato : 13-08-08 16:00

Hej gruppe.

Et lille spørgsmål.

Jeg har en "Olympus Quick Auto 310" blitz. Kan den virke/fungere sammen
med Olympus E-420?

Mvh. hans Carlsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-08-08 20:18

HC wrote:
> Et lille spørgsmål.
>
> Jeg har en "Olympus Quick Auto 310" blitz. Kan den virke/fungere
> sammen med Olympus E-420?

Hm, såvidt jeg véd, så kan den ikke bruges på digitale kameraer -
hverken Olympus eller andre...

mvh. Erik Richard

Fra : Arne J. Nielsen

Dato : 13-08-08 20:35

Se svarene i tråden "Nikon D200 og gammel Metz 45 CT-4" og vær opmærksom på
spændingen som Mogens Hansen skriver kan måles med et voltmeter, da en for
høj spænding kan ødelægge dit kamera.

Jeg var også forbi en hjemmeside på et tidspunkt, hvor der var en liste på
ældre blitz med oplysninger om målt spænding på disse, har desværre ikke et
link, men prøv at google.

Jeg spurgte engang Olympus support om volt grænsen på mit E500, men kan
desværre ikke huske svaret, men prøv at maile til Dem.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-08 22:12

"Arne J. Nielsen" <a.j.nielsen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ældre blitz med oplysninger om målt spænding på disse, har desværre ikke

Mon ikke det er denne side, du mener?
http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html

Med venlig hilsen
Claus Petersen

Fra : Arne J. Nielsen

Dato : 14-08-08 12:20

Ja det er lige netop den side, tak for hjælpen