Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lenovo ThinkPad W700 for fotografer
Fra : Søren Friberg

Dato : 12-08-08 18:37

http://www.dpreview.com/news/0808/08081204thinkpad.asp

En rimelig spændende nyhed!

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 12-08-08 21:12

Søren Friberg skrev:
> http://www.dpreview.com/news/0808/08081204thinkpad.asp
>
> En rimelig spændende nyhed!

http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?id=10618

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : Per Tolbøll

Dato : 12-08-08 22:33

Søren Friberg skrev:
> http://www.dpreview.com/news/0808/08081204thinkpad.asp
>
> En rimelig spændende nyhed!

- for højrehåndede fotografer, hvis man kigger lidt på den indbyggede
tablet ...

- og så kan vi jo begynde at gætte på brugstiden på fuldt opladede
batterier og med ordentlig performance !

Interessant, men mest for kuriositetens skyld.

/Per

Fra : BRSF-DK

Dato : 13-08-08 06:47

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> skrev i en meddelelse
> http://www.dpreview.com/news/0808/08081204thinkpad.asp
>
> En rimelig spændende nyhed!
>
> --
> Venlig hilsen
> Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Godmorgen
Ja, det er en spændende nyhed, og vi kan jo håbe på, der kommer en
tilsvarende "stand-alone" skærm til desktop.

Det er ikke lykkedes mig at finde en sådan. Er der nogle af jer som har
set - hørt om en sådan "stand-alone" skærm til desktop. Google synes jeg
ikke giver nogle svar

Bjarne
6855 Outrup

Fra : Mogens Hansen

Dato : 13-08-08 07:21

"BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Det er ikke lykkedes mig at finde en sådan. Er der nogle af jer som har
> set - hørt om en sådan "stand-alone" skærm til desktop.

Hvad mener du mere specifikt ?

Der findes en lang række skærme til desktop som er særdeles velegnet til
billedbehandling, og angiveligt bedre end skærmen i Lenovo W700 (>100% aRGB
vs. 70%).

Et eksempel på en god skærm er HP LP3065.

Dertil findes der en række kalibrerings-fiduser og digitizere.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : BRSF-DK

Dato : 13-08-08 07:42

> [...]
> aRGB vs. 70%).
>
> Et eksempel på en god skærm er HP LP3065.
>
> Dertil findes der en række kalibrerings-fiduser og digitizere.

Godmorgen Mogens

Jeg er helt enig med dig, men det jeg søgte efter var en skærm hvor
kalibrerings-fiduser og digitizere er indbygget

Bjarne

Fra : Mogens Hansen

Dato : 13-08-08 07:53

"BRSF-DK" <bjafa@"FJERN"dbmail.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Jeg er helt enig med dig, men det jeg søgte efter var en skærm hvor
> kalibrerings-fiduser og digitizere er indbygget

Skærm og digitizer:
Wacom Cintiq
http://www.wacom-europe.com/index2.asp?pid=90&lang=en

Der er adskellige skærme som sælges sammen med en kalibrator, f.eks. Eizo
ColorEdge og Lacie
http://www.eizo.dk/eizo/smpage.fwx?smlanguage=DAN&page=189&PRODUCT=1961
http://www.lacie.com/dk/products/product.htm?pid=10798
men det er vist ikke andet end en sammenpakning, uden ekstra funktionalitet.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : BRSF-DK

Dato : 13-08-08 08:03

> [...]
> http://www.lacie.com/dk/products/product.htm?pid=10798
> men det er vist ikke andet end en sammenpakning, uden ekstra

Ja jeg har også læst det som en sammenpakning for Eizo og La´Cie, men Wacom
er ikke som jeg ser det med farvekalibrator, men kun digitizer

Bjarne
6855 Outrup

Fra : Mogens Hansen

Dato : 13-08-08 08:07

"BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> ..., men Wacom er ikke som jeg ser det med farvekalibrator, men kun
> digitizer

Jep.

Den er tiltænkt som betjeningsflade.
F.eks. kan man forestille sig at køre Lightroom med 2 skærme: en stor god
(f.eks. HP eller Eizo) hvor billedet vises i stor størrelse og god kvalitet
og en Wacom hvor man betjener Lightroom.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : BRSF-DK

Dato : 13-08-08 08:20

> [...]
> (f.eks. HP eller Eizo) hvor billedet vises i stor størrelse og god
> kvalitet og en Wacom hvor man betjener Lightroom.

Det var en idé jeg ikke havde tænkt på, tak

Bjarne
6855 Outrup

Fra : Mogens Hansen

Dato : 13-08-08 08:29

"BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Det var en idé jeg ikke havde tænkt på, tak

Det kræver også omkring 20kkr at tænke den til ende

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : BRSF-DK

Dato : 13-08-08 08:39

> "BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> wrote in message
>
> [8<8<8<]
>
> Det kræver også omkring 20kkr at tænke den til ende

> [...]

Og det står min tjenestemandspension ikke til, end ikke i drømme ))))

Bjarne
6855 Outrup