Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pantone Colorvision/spyder 2 og Vista
Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 14:11

Jeg begynder så småt bare at hade min nye Vistamaskine!

Først duer min gode gamle flatbed scanner ikke mere, fordi der ikke er
skrevet kompatible drivere til den
Nu er den så gal med min Pantone Colorvision, som skulle svare til en Spyder
2.
Den kan jeg heller ikke få til at fungere under Vista til trods for at jeg
har hentet nye drivere til den (Spyder 2 vers.2.3.5)

Er der andre der har løst problemet? Eller også sidder med en abe, der hiver
en i håret?

Det skulle være så fantastisk en maskine med quadprofessor, masser af ram og
alt det hardddiskplads, jeg kunne drømme om.
Lige nu minder den mest om et mareridt. Ustabil pga ATI's mangelfulde
drivere og hardware, der ikke fungerer mere og masser af timer spildt på at
få loret til at fungere efter hensigten - Jeg er bare så tæt på at kassere
det fordømte styresystem og vende tilbage til det, jeg kender.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Thomas Kjær

Dato : 10-08-08 14:19

On 2008-08-10, Frodo Nifinger <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:

> Jeg begynder så småt bare at hade min nye Vistamaskine!

> Er der andre der har løst problemet? Eller også sidder med en abe, der hiver
> en i håret?

Jeg løste problemet sidste år ved at købe en Mac. Jeg havde ellers også købt
en ny computer til billedbehandling, købt vista til den fordi jeg tænkte det
nok ville være sagen, men efter to måneder hvor jeg ligesom dig var ved at
gå ud af mit gode skind pga. defekte drivere, etc. solgte jeg hele skidtet
igen.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-08-08 14:29

"Thomas Kjær"
Frodo Nifinger

> [...]
> gå ud af mit gode skind pga. defekte drivere, etc. solgte jeg hele skidtet

Uuhh det lyder træls - men man kan vel installere XP eller hva..?
-max-

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-08-08 14:51

"-max-" skrev i en meddelelse
> Uuhh det lyder træls - men man kan vel installere XP eller hva..?
> -max-

Ja - det er vi vist mange, der har gjort efter at været blevet trætte af
Vista

Jeg holdt Vista ud i en måned - men manglede også drivere til f.x. min
scanner - og jeg kan egentlig ikke se fornuft i at skulle udskifte
scanneren bare for at køre Vista - så jeg gik "tilbage" til XP.

Jan

Fra : KsK

Dato : 10-08-08 15:12

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> scanner - og jeg kan egentlig ikke se fornuft i at skulle udskifte
> scanneren bare for at køre Vista - så jeg gik "tilbage" til XP.

Hej Jan

hvorfor henviser du ikke Frodo til den rigtigt gruppe ,, nå du gør det til
alle andre ???
også deltage du selv i en tråd der er off topic mon ikke der findes en
gruppe der omhandler windows styr system

iøvrigt ha jeg ingen problemer med at få mit hardware til at køre i vista
med xp driver ,,, rod lidt rundt i kontrol panel og vupti så race det der
ud af

KsK

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 15:10

"KsK" <kxk@allg.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> iøvrigt ha jeg ingen problemer med at få mit hardware til at køre i vista
> med xp driver ,,, rod lidt rundt i kontrol panel og vupti så race det

Jeg spørger til problemer med et specifikt stykke hardware til fotografer -
nemlig en skærmkalibrator.
Den kan jeg nemlig ikke få til at fungere under Vista.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : KsK

Dato : 10-08-08 19:03

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> fotografer - nemlig en skærmkalibrator.
> Den kan jeg nemlig ikke få til at fungere under Vista.

he he ok ok

KsK

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-08-08 15:39

"KsK" skrev i en meddelelse
> hvorfor henviser du ikke Frodo til den rigtigt gruppe ,, nå du gør det
> til alle andre ???

Fordi Spyder har noget med foto at gøre......

> iøvrigt ha jeg ingen problemer med at få mit hardware til at køre i
> vista med xp driver

Ja - det virker fint i de fleste tilfælde - men enkelte vil simpelthen
ikke fungere i Vista - så kan man vælge om man vil skifte hardwaren -
eller droppe Vista - og jeg valgte det sidste, da jeg alligevel ikke
kunne se den store fordel ved Vista ud over en masse gejl, som man
alligevel bliver træt af og slår fra .

Jan

Fra : KsK

Dato : 10-08-08 19:04

> [...]
> eller droppe Vista - og jeg valgte det sidste, da jeg alligevel ikke kunne
> se den store fordel ved Vista ud over en masse gejl, som man alligevel

ok ok he he skulle bare lige ud

KsK

Fra : Thomas Kjær

Dato : 10-08-08 17:51

On 2008-08-10, -max- <max@bamarzone.dk> wrote:
> Uuhh det lyder træls - men man kan vel installere XP eller hva..?

Det kunne man fint, men da jeg efterhånden havde mistet tålmodigheden
med Microsoft ønskede jeg ikke at skulle bruge flere penge på deres
operativsystemer. Så da jeg alligevel stod for at skulle købe
opdateringer til bl.a. Photoshop valgte jeg at få konverteret mine
licenser til Mac versioner i samme ombæring.
Windows var mest et operativsystem jeg kørte af nød, da jeg begyndte
at fotografere mere og havde brug for noget ordentligt billedbehandling.
Før det havde jeg gennem en årrække kørt opensource unixbaserede
systemer, så skiftet til OS X var efterhånden kærkomment.

Nok om det, og tilbage til topic. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 10-08-08 14:46

Frodo Nifinger skrev:
> [...]
> at få loret til at fungere efter hensigten - Jeg er bare så tæt på at
> kassere det fordømte styresystem og vende tilbage til det, jeg kender.

Ja det er godt nok træls på godt jysk, og netop derfor at jeg for 8 år
siden skiftede til mac, og det er vel også grunden til at langt de flest
e fotografer bruger mac, man har ikke alt det bøvl med virus og adware
og nedbrud som windows brugere har.

Der er vel ikke andet at gøre end at gå tilbage til xp.

Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 15:07

"Tommy Hjorth" <tommy.hjorth@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> nedbrud som windows brugere har.
>
> Der er vel ikke andet at gøre end at gå tilbage til xp.

Med XP kan jeg nu ikke klage!
Min gamle laptop kører på fjerde år med samme installation - Den, den kom
med fra fabrikken.
Jeg har aldrig haft problemer med den, selvom den er brugt dagligt i 3 år og
4 måneder.

Der er blevet kørt lidt Adaware og en defrag en gang imellem - og den kører
stadig godt.

Men den her store Vista tingest, jeg har bygget mig!!!

For satan da!!!!
Maskinen fejler ikke noget - Det er drivere og ældre hardware bøvl mv.

Mv
--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Søren Friberg

Dato : 10-08-08 15:27

Frodo Nifinger skrev:
> Jeg begynder så småt bare at hade min nye Vistamaskine!

Det eneste fornuftige er at fjerne Vista og bruge XP. Fordelene ved
Vista er få og der er ikke afgørende forskel i kernen.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : Jan Boegh

Dato : 10-08-08 16:03

Frodo Nifinger wrote:
> [...]

> at jeg har hentet nye drivere til den (Spyder 2 vers.2.3.5)
>
> Er der andre der har løst problemet? Eller også sidder med en abe,

Om den svarer til en Pantone colorvision ved jeg ikke, men min Spyder2 kører
glimrende på Vista.

> [...]
> på at få loret til at fungere efter hensigten - Jeg er bare så tæt på
> at kassere det fordømte styresystem og vende tilbage til det, jeg

Proccessorkraft, RAM og diske gør jo ikke dine stumper kompatible med Vista.
Men har du skiftet de dyre stumper, så smid dog dit skærmkort ud og anskaf
et, der virker. De er ikke særligt dyre.
vh

Jan, der er ganske glad for Vista - også på min søsters absurde Macbook
Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 18:11

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> har hentet nye drivere til den (Spyder 2 vers.2.3.5)
>
> Er der andre der har løst problemet? Eller også sidder med en abe, der

Hvis det er nogen hjælp, så fungerer ver 2.3.5 hos mig med en
spyder2express.
Min gamle scanner Canoscan 8000F fungerer også. Se eventuelt her
http://software.canon-europe.com/products/0000439.asp
Du kan måske også have glæde af http://www.drivershq.com/

Mvh Sven

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 20:58

"Sven Lindhardt" <svt(snabela)lindhardt(dot)net> skrev i meddelelsen

> [...]
> spyder2express.
> Min gamle scanner Canoscan 8000F fungerer også. Se eventuelt her

Jeg har allerde købt driver detective

Min Canon scanner er lidt ældre - en N650U. jeg har snakket med en tekniker
fra Canon, og han ku ikke hjælpe, da scanneren er for gammel.

Jeg har ikke haft held med spyder 2 v. 2.3.5. Den er godt nok installeret,
men den fejler i forsøget på at køre en kalibrering.

Til gengæld synes maskinen nu at være stabil, efter at jeg har opdateret
DirectX til nyeste version. - indtil nu i hvert fald

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Preben Holm

Dato : 10-08-08 21:24

> [...]
>
> Jeg har ikke haft held med spyder 2 v. 2.3.5. Den er godt nok
> installeret, men den fejler i forsøget på at køre en kalibrering.

Har du prøvet en "run as administrator" på softwaren?

Du er jo ikke standard administrator på vista længere. (altså man skal
jo forespørge at få skriverettigheder til systemet). Og hvis software'n
ikke understøtte dette, så er det ikke sikkert at din kalibrator kan
bruges af software'n!

/ Preben

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 23:08

"Preben Holm" <64bitNOnoSPAMno@mailme.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> understøtte dette, så er det ikke sikkert at din kalibrator kan bruges af

Tusind tak for tippet!

Nu virker spyder2 programmet også

Godt nok meget hejs, det Vista kan afstedkomme!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 10-08-08 23:48

Frodo Nifinger wrote:
> Tusind tak for tippet!
>
> Nu virker spyder2 programmet også
>
> Godt nok meget hejs, det Vista kan afstedkomme!

Vel egentligt ikke, det er almindelig IT sikkerhed :)

Desværre noget Windows ikke rigtigt har haft per default før Vista.
Under XP skulle du selv sætte det op.

Men det giver meget mening ikke at arbejde med an bruger med admin
rettigheder. Eftersom hvis du får en virus på besøg, kan den kun lave
samme ballade som du selv kan, og ikke hvad admin kan.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, MSDT #505926, TDI Trimix

Fra : Preben Holm

Dato : 11-08-08 09:02

Det var da så lidt

Ja, men arbejder man i andre UNIX-baserede systemer, er det meget
normalt at skrive "sudo xxxx" (super user do xxxx).

> Vel egentligt ikke, det er almindelig IT sikkerhed :)
>
> Desværre noget Windows ikke rigtigt har haft per default før Vista.
> Under XP skulle du selv sætte det op.

Ja, det er helt ekstremt. Men dejligt de har fået øjnene op for det.
Desværre er det ekstremt irriterende den måde hvorpå de har
implementeret det. Det tager jo mange sekunder inden skærmen fader ud og
viser billedet med at man skal taste password.

Og imellemtiden låser computeren, så andre programmer ikke kan bruges.
Det er ekstremt irriterende. Noget Apple's brugerflade og mange andre
brugerflader som f.eks. Gnome har implementeret væsentligt bedre.
Hvorfor har MS ikke kigget lidt efter hvad andre gør. Nu slår folk det
jo bare fra, fordi det er irriterende.

> Men det giver meget mening ikke at arbejde med an bruger med admin
> rettigheder. Eftersom hvis du får en virus på besøg, kan den kun lave
> samme ballade som du selv kan, og ikke hvad admin kan.

Exactly. Desværre er der stadig meget software, som ikke helt har
understøttelse af MS's mærkelige "spørg efter admin rettigheder".
Fandt f.eks. et S.M.A.R.T overvågningssoftware som ikke virkede uden at
køre med admin-rettigheder. Lidt (meget) irriterende.

Men jeg må rose vista for mange ting, bortset fra alt deres "lækre look"
som æder ressourcer på ikke-kraftige maskiner. Selvom man slår meget
fra, så er det stadig ressource-krævende. Tror der går et par år før
folk skifter over.

/ Preben

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 10-08-08 22:32

Frodo Nifinger wrote:

> [...]
>
> Til gengæld synes maskinen nu at være stabil, efter at jeg har opdateret
> DirectX til nyeste version. - indtil nu i hvert fald

Jeg har ikke haft problemer med den Spyder 2, jeg har brugt på min Vista
64 bits maskine, det spillede bare med det samme.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-08 12:37

> Til gengæld synes maskinen nu at være stabil, efter at jeg har opdateret
> DirectX til nyeste version. - indtil nu i hvert fald

Den stabilitet varede så kun 1½ dag
To gange crash og begge gange har det været skærmdriveren *SUK*
Gid fanden havde det ..........!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 12-08-08 14:31

Frodo Nifinger wrote:

> "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Den stabilitet varede så kun 1½ dag
> To gange crash og begge gange har det været skærmdriveren *SUK*
> Gid fanden havde det ..........!

Så må du gå din skærmkorts producent lidt på nerverne, så de skriver en
stabil driver.

Fra : ager

Dato : 16-08-08 09:14

Hej

har nu kørt med viste ultimate 64 i en lille mdr. og har absolut ingen
problemer på nogen måde.
Jeg hardware kaliberet med colornavigator og en spyder3pro og ingen bøvl
med vista..
Det eneste jeg kan iretere mig lidt er at den på nettet heletide gør
opmærksopm på div farer.. ellers kører det bare derud af.

Mvh Torben Ager

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-08 09:49

"ager" <big@city.dk> skrev i meddelelsen
> Hej

> Det eneste jeg kan iretere mig lidt er at den på nettet heletide gør
> opmærksopm på div farer..

Det har næppe noget med windows at gøre - det lyder mere som et 3.parts
program der er på spil. Der findes fx mange skøre antivirus-programmer der
hele tiden spørger om alt muligt mystisk...
Jeg anbefaler mine kunder at bruge den gratis version af AVG... Det er et
super program der supplerer Vista´s egen sikkerhed på bedste vis. Der er jo
fx ingen grund til at købe et eller andet internet-security halløj med fx
firewall - når nu windows allerede har dette indbygget i forvejen.

Ellers kan det være du mener ´bruger-konto-kontrolen´
Den er drøn irriterende, men heldigvis meget nem at de-aktivere...
(start-kør - skriv ´msconfig´ fanebladet ´funktioner´ - 4.nederst marker
´deaktiver bruger...) og tryk på start.... Genstart herefter maskinen -
og du er kørende

Hilsen Palle
www.mpcs.dk

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 16-08-08 15:41

Palle Johansen wrote:

> [...]
> (start-kør - skriv ´msconfig´ fanebladet ´funktioner´ - 4.nederst
> marker ´deaktiver bruger...) og tryk på start.... Genstart herefter

Irriterende ?

Den kommer jo nærmest aldrig frem, altså bortset fra når du installere,
eller ændre generelle system ting, og der giver det mening.

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-08 17:22

"Soren 'theDiver' Reinke" <soren@REMOVEreinke.dk> skrev i meddelelsen

Irriterende ?

Den kommer jo nærmest aldrig frem, altså bortset fra når du installere,
eller ændre generelle system ting, og der giver det mening.

Hos mig giver det ingen mening... Jeg trykker fx aldrig på en install.exe
ved en fejl... Så når jeg installerer, gider jeg ikke bekræfte, at jeg er
mig, og at jeg ved hvad jeg laver.

Jeg har fx også fjernet bekræftelsen, når jeg smider noget i
skraldespanden - jeg smider ikke noget ud ved en fejl

Hilsen Palle

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 16-08-08 18:53

Palle Johansen wrote:

> [...]
> install.exe ved en fejl... Så når jeg installerer, gider jeg ikke
> bekræfte, at jeg er mig, og at jeg ved hvad jeg laver.

Ja og derfor kører du sikkert også altid som root på en linux/bsd server
ikke ?

> Jeg har fx også fjernet bekræftelsen, når jeg smider noget i
> skraldespanden - jeg smider ikke noget ud ved en fejl

jamen stort tillykke med det.

Personerne der tog i mod 'i love you letter´virussen mente helt sikkert
også det bare var en email fra deres kæreste

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-08 20:36

> [...]
> mig, og at jeg ved hvad jeg laver.

Ja og derfor kører du sikkert også altid som root på en linux/bsd server

Æh nej... Jeg har godt nok egen server, men den kører nu bare en almindelig
XP...

> Jeg har fx også fjernet bekræftelsen, når jeg smider noget i
> skraldespanden - jeg smider ikke noget ud ved en fejl

jamen stort tillykke med det.

TAK

Personerne der tog i mod 'i love you letter´virussen mente helt sikkert
også det bare var en email fra deres kæreste

Jeg kender ikke disse personer, så jeg ved ikke hvad de troede - men du har
da sikker ret - de troede helt sikkert, at det var en mail fra deres kæreste

Hilsen Palle