Dykkeralarm?
Fra : Mark Denninger

Dato : 04-08-08 02:14

http://ing.dk/artikel/89870

Godt man dykker CCR Og har en scooter...

-Mark

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 04-08-08 09:28

Mark Denninger wrote:
> http://ing.dk/artikel/89870
>
> Godt man dykker CCR Og har en scooter...
>
> -Mark

Så du er altså glad for du kan røve vragene ?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, MSDT #505926, TDI Trimix

Fra : Mark Denninger

Dato : 04-08-08 03:15

Nej, jeg er faktisk temmelig stor modstander af vragplyndring. Men
naiv som jeg er troede jeg måske at en blinkende smiley ville blive
opfattet som den ironiske bemærkning den var tiltænkt.

Bemærkningen var egentlig bare tænkt som en slags hentydning til at
vragplyndrer nok skal finde en måde at komme uden om diverse
alarmsystemer og en CCR ville da være en måde at bypasse et akustisk
baseret alarmsystem når systemet vel at mærke lytter efter luftbobler
fra en regulator.

-Mark (netop hjemvendt fra ubådsmassakren hvor man stadigvæk kan se
enkelte koøjer, der endnu ikke er blevet flået af vragene og foræret i
gave til diverse familiemedlemmer. Og det er vi nogen der er rigtig
glade for

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 04-08-08 10:31

Mark Denninger wrote:
> Nej, jeg er faktisk temmelig stor modstander af vragplyndring. Men
> naiv som jeg er troede jeg måske at en blinkende smiley ville blive
> opfattet som den ironiske bemærkning den var tiltænkt.

Godt at høre :)

og jo jeg så skam din smiley, jeg havde jo også selv en på :)

> [...]
> alarmsystemer og en CCR ville da være en måde at bypasse et akustisk
> baseret alarmsystem når systemet vel at mærke lytter efter luftbobler

Yeps, desværre er der altid nogle der synes det er helt okay at fjerne
ting fra vrag, så de kan sælges, eller stå i deres kælder. Hvor de jo
med sikkerhed vil glæde en masse mennesker (NOT)

> [...]
> enkelte koøjer, der endnu ikke er blevet flået af vragene og foræret i
> gave til diverse familiemedlemmer. Og det er vi nogen der er rigtig

Er det nogle fede dyk på ubådsmassakren ?

Fra : N/A

Dato : 04-08-08 15:34

Fra : N/A

Dato : 04-08-08 10:31

Fra : Jan Birk

Dato : 04-08-08 10:42

Det er jo også dejligt, at vi ikke længere skal have nøjagtige
positioner, men bare nøjes med at finde alarm-bøjen ))

/Jan

Fra : Kirsten

Dato : 05-08-08 21:03

Good point! Håber at de bliver gule som i illustrationen -
det gør det alt andet lige lettere

/Kirsten

Fra : Mark Denninger

Dato : 04-08-08 08:18

On 4 Aug., 11:30, Soren 'theDiver' Reinke <so...@REMOVEreinke.dk>
wrote:

> [...]
> med sikkerhed vil glæde en masse mennesker (NOT)

> Er det nogle fede dyk på ubådsmassakren ?

Ja Nicomedia og Direktor Reppenhagen var begge nogle meget spændende
vrag. Mange fine detaljer. Især Direktor Reppenhagen har stadigvæk en
hel masse liggende, blandt andet fint udskårede møbler mm. Og koøjer
m.glas i. Ser flot ud når man svæver foran sådan et og der kommer en
lyskegle fra en 21 W HID forbi og lyser igennem det gamle glas.
Nærmest surrealistisk

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 04-08-08 15:34

Mark Denninger wrote:

> [...]
> m.glas i. Ser flot ud når man svæver foran sådan et og der kommer en
> lyskegle fra en 21 W HID forbi og lyser igennem det gamle glas.

Tak for info.

De vrag må jeg hellere få besøgt når jeg engang får tid :)

Fra : Allan Jensen

Dato : 05-08-08 19:38

....gør dig nu ingen illusioner, de fleste koøjer fra de vrag er for længst
fjernet helt legalt og ligger i dag i diverse kældre og garager, men hos de
retmæssige ejere

Hvad sjov er der også ved at se på koøjer på havbunden? - helt ærligt.
Dykning blev opfundet, alene for at hente de ting op man havde tabt,
heriblandt indholdet i skibsvrag og sådan er det da fortsat.

"the diver" ? tsk tsk

Allan Jensen

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 05-08-08 20:13

Allan Jensen wrote:
> ...gør dig nu ingen illusioner, de fleste koøjer fra de vrag er for længst
> fjernet helt legalt og ligger i dag i diverse kældre og garager, men hos de
> retmæssige ejere

Yeah sure, så du mener seriøst at klubberne og sikker dig selv ejer
diverse vrag osv ?

Du har måske ligefrem købt dem ?

> Hvad sjov er der også ved at se på koøjer på havbunden? - helt ærligt.

Jeg ved godt det er svært at forstå, men det er altså rart at se sådanne
ting på vraget, og ikke i en eller andens kælder.

> Dykning blev opfundet, alene for at hente de ting op man havde tabt,
> heriblandt indholdet i skibsvrag og sådan er det da fortsat.

Og hvad så ?

Knive blev også opfundet til at skære og dræbe, må de så kun bruges til
det ?

> "the diver" ? tsk tsk

Åh den sved var ? :)

Ud fra din posting her og tidligere postings om dette emne, går jeg
næsten ud fra du er ejeren af denne hjemmeside:
http://vrag.dk/Andet/andet.htm

Hvor der jo bliver listet en masse ting som er snuppet fra diverse vrag.
Og samtidigt bliver positionerne hemmeligt holdt, hvorfor mon ? Skyldes
det f.eks. at ejeren af hjemmesiden stadigvæk vil tømme vraget for flere
ting ?

Løse ting kan jeg til nøds leve med folks snupper, men ting der sidder
fast, skulle man seriøst lade blive siddende på vraget, så andre har
glæde af dem. Og ikke den egoistiske holdning, desværre en del dykkere
har, nemlig at alt skal brækkes og skæres af.

Men det er sikkert svært at forstå at andre gerne vil kunne se vragene også.

Sørgeligt klubber og enkeltpersoner ikke har respekt nok til at forstå
glæden ved at se et helt vrag, og ikke bare en rippet skal.

Fra : Kirsten

Dato : 05-08-08 21:01

CATFIGHT!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Allan Jensen

Dato : 06-08-08 07:10

diverse vrag osv ?<<

Ja i Sverige er det muligt at få eller købe vragene, i Danmark har man bare
retten til at bjærge for en periode af 1 år ad gangen.

Allerede her begynder det at slingre for dig, på grund af din manglende
viden kan du ikke forestille dig at dette er muligt - men det er det altså.

det ?<<

Og her kammer den så helt over.Vragene hører ikke hjemme på havbunden og er
ikke placeret der for at lille Søren kan se et vådt koøje.Det er resterne
efter søulykker, som ofte er nedsprængt og delvis skrotbjærget kommercielt,
umiddelbart efter forliset. Jomfruelighederne er forbeholdt de, som gider
bruge lang tid på at sejle rundt og lede.

det f.eks. at ejeren af hjemmesiden stadigvæk vil tømme vraget for flere
ting ?<<

Min hjemmeside er et sted, hvor man kan læse om vrag og vragdykning, det er
ikke en guide eller vejviser. Alle andre kompetente og erfarne vragdykkere
har da positionerne. Men det kunne du selvfølgelig ikke vide, når det ikke
står i dine kursusmanualer fra padi.

glæden ved at se et helt vrag, og ikke bare en rippet skal.<<

Det er dig som påstår at vragene er ribbet, jeg dykker på masser af vrag som
er fulde af gode sager, men det kræver nok mere end tre dyk på Vapper at
opleve den slags.

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 06-08-08 09:46

Allan Jensen wrote:

> Og her kammer den så helt over.

Som sagt der er nogle der ikke forstå glæden ved at se et ikke rippet vrag.

Du er tydeligtvis ikke en af dem

> Det er dig som påstår at vragene er ribbet, jeg dykker på masser af vrag som
> er fulde af gode sager, men det kræver nok mere end tre dyk på Vapper at
> opleve den slags.

Fulde af gode sage, ja ud fra din hjemmeside er det tydeligtvis kun
indtil du har været forbi vraget. Derefter er det jo strippet.

Fra : N/A

Dato : 06-08-08 09:48

Fra : N/A

Dato : 06-08-08 09:48

Fra : Lars Skov

Dato : 06-08-08 00:28

Hejsa

> [...]
> umiddelbart efter forliset. Jomfruelighederne er forbeholdt de, som gider
> bruge lang tid på at sejle rundt og lede.

Måske skulle man bare se det fra et mindre egoistisk synspunkt. Lader
man værd med at bjærge er der mere at se på under vandoverfladen. Du
må også gerne kigge på de fisk jeg har set - det gør ikke noget for
mig.

> [...]
> har da positionerne. Men det kunne du selvfølgelig ikke vide, når det ikke

Så er vi vist nået over i kategorien flaming! Lad os bare sige, at
folk herinde har forskellige etiske kodeks og du lever ikke op til min
opfattelse af en god dykker. Ok, indrømmet - jeg har engang bjærget en
golfboldog et fiskeblink.

Mvh
Lars Skov

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 06-08-08 09:48

Lars Skov wrote:

Hej Lars

> [...]
> man værd med at bjærge er der mere at se på under vandoverfladen. Du
> må også gerne kigge på de fisk jeg har set - det gør ikke noget for

Hvor er det fedt at det ikke er alle der har den egoistiske holdning
visse vragdykkere udtrykker i denne gruppe.

> Så er vi vist nået over i kategorien flaming! Lad os bare sige, at

Også i den grad, men sådanne er det jo tit når man rammer et ømt punkt
:) Så begynder de at lege troll's

> folk herinde har forskellige etiske kodeks og du lever ikke op til min
> opfattelse af en god dykker.

Helt enig.

> Ok, indrømmet - jeg har engang bjærget en
> golfboldog et fiskeblink.

Det går nok Du har jo ikke haft skærebrænder eller koben med for
at hende de ting, vel ?