Angående skift til vinterdæk.
Fra : Ole Andersen

Dato : 17-09-08 09:44

Det er nødvendigt at købe fælge +dæk til vinterbrug.
Kunne jeg ikke bare skifte til vinterdæk på de fælge jeg har nu eller
er det noget skidt ? Tager sommerdækkene skade af , at blive afmonteret
og så til foråret sat på igen ?

Ole

Fra : PMH

Dato : 17-09-08 10:48

"Ole Andersen" <OA@gmailfjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kunne jeg ikke bare skifte til vinterdæk på de fælge jeg har nu eller
> er det noget skidt ? Tager sommerdækkene skade af , at blive afmonteret

Sådan er der mange der gør det.
Men det er selvfølgelig nemmere/hurtigere at skifte hjulene,
frem for at skifte dækkene rundt.
Og så er der selvfølgelig udgiften.
Det er jo formentlig noget dyrere at få dækkene skiftet rundt 2
gange om året.

Hvis man selv har mulighed for at skifte hjul, så er den billigste
løsning at finde et sæt brugte fælge, og så få monteret vinterdækkene
på dem, og så selv skifte dem rundt når henholdsvis sommer og vinter
er ovre.

PMH

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 17-09-08 06:40

On 17 Sep., 10:43, "Ole Andersen" <O...@gmailfjerndette.dk> wrote:
> [...]
> Kunne jeg ikke bare skifte til vinterdæk på de fælge jeg har nu eller
> er det noget skidt ? Tager sommerdækkene skade af , at blive afmonteret

Jo, kan du selv skifte dem?
Jeg tror at det er en smule billigere at købe 4 stålfælge frem for at
købe en maskiner til afmontering/påmontering og afbalancering hver
gang du skifter.

Klaus

Fra : Tonni Madsen

Dato : 17-09-08 15:48

> [...]
> Kunne jeg ikke bare skifte til vinterdæk på de fælge jeg har nu eller
> er det noget skidt ? Tager sommerdækkene skade af , at blive afmonteret

De fine sommer alufætre har nok ikke godt af det hvide skidt de hælder på
vejen om vinteren her i landet...
Men hvis du har stål fælge på, så gør det nok ikke noget...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Klaus G.

Dato : 17-09-08 16:02

> De fine sommer alufætre har nok ikke godt af det hvide skidt de hælder på
> vejen om vinteren her i landet...
> Men hvis du har stål fælge på, så gør det nok ikke noget...
Alufælge som har en ganske alm. god lakering tager ikke det mindste skade af
vinterkørsel.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-09-08 16:16

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in

> Alufælge som har en ganske alm. god lakering tager ikke det mindste
> skade af vinterkørsel.

Man ska bare huske at gøre dem rene jævnligt, ellers bliver de så grimme...

Fra : Klaus G.

Dato : 17-09-08 16:32

> Man ska bare huske at gøre dem rene jævnligt, ellers bliver de så
> grimme...

Giver man dem en omgang god hård voks inden brug, så er det easy picy! ;)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Kent Friis

Dato : 17-09-08 19:33

Den Wed, 17 Sep 2008 16:48:09 +0200 skrev Tonni Madsen:

> "Ole Andersen" <OA@gmailfjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> De fine sommer alufætre har nok ikke godt af det hvide skidt de hælder på
> vejen om vinteren her i landet...

Det har resten af bilen heller ikke.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-09-08 16:44

On Wed, 17 Sep 2008 10:43:57 +0200, "Ole Andersen"
<OA@gmailfjerndette.dk> wrote:

> [...]
>Kunne jeg ikke bare skifte til vinterdæk på de fælge jeg har nu eller
>er det noget skidt ? Tager sommerdækkene skade af , at blive afmonteret

Jeg fandt nogle alu-fælge til min bil. Det var billigere at købe
alu-fælge på nettet end stålfælge hos den lokale. Så jeg har alu både
til sommer og "vinter".

Fly