Selv "lave service" - hvad bør jeg gøre?
Fra : Morten

Dato : 16-09-08 10:35

Hej

Min bil skal til service, men min plan var selv at gøre det jeg nu kunne, da
jeg synes prisen er for høj...

Min egen tanke er at skifte olie og luftfilter.

Bør jeg også skifte tændrør hvis den ellers kører som den skal?

Og er der andet jeg bør gøre?

Fra : Kåre

Dato : 16-09-08 11:02

> [...]
>
> Min egen tanke er at skifte olie og luftfilter.
>
> Bør jeg også skifte tændrør hvis den ellers kører som den skal?

Du skal overveje om det kan betale sig, hvis det f.eks. er en helt ny bil,
ht. garanti osv.

Men ellers kan du jo købe en værkstedshåndbog til bilen. Der står service
intervaller, og hvad der skal udskiftes og justeres hvornår.

mvh
Kåre

Fra : Jesper Juul

Dato : 16-09-08 11:05

Morten skrev:
> [...]
>
> Min egen tanke er at skifte olie og luftfilter.
>
> Bør jeg også skifte tændrør hvis den ellers kører som den skal?

Hvis du er så "blank" som du er, ville jeg nok købe en Haynes manuel,
ellers burde en del af det stå i manualen til bilen. Er det en ny bil?

Jesper

Fra : Morten

Dato : 16-09-08 11:35

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> wrote in message

> Hvis du er så "blank" som du er, ville jeg nok købe en Haynes manuel,
> ellers burde en del af det stå i manualen til bilen. Er det en ny bil?

Nej, Citroen Xsara Picasso fra 2001

Fra : Jesper Juul

Dato : 16-09-08 11:51

Morten skrev:
> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> wrote in message
>
> Nej, Citroen Xsara Picasso fra 2001

OK, så er der ingen problemer mht. garantier og lign. Men køb en
Haynes værkstedsbog.

Jesper

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 16-09-08 12:02

Morten wrote:
> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> wrote in message

> Nej, Citroen Xsara Picasso fra 2001

Ud over at købe en Haynes manual, sku' du osse lige tage et kig på
www.citronik.dk.

Ebbe

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 16-09-08 12:31

Morten wrote:
> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> wrote in message
>
> Nej, Citroen Xsara Picasso fra 2001

Du kan muligvis redde dig en brugt Haynes bog her:
http://www.danbbs.dk/~bbb/b.htm

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-09-08 04:51

On Sep 16, 12:35 pm, "Morten" <REMOVE_p...@simonsen.mail.dk> wrote:
> "Jesper Juul" <jesperj...@gmail.com> wrote in message

> Nej, Citroen Xsara Picasso fra 2001

Så er andre oplagte ting også selv at ordne bremser, det er meget nemt
på den.
Og alle filtre.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Jakob_K

Dato : 18-09-08 01:37

On 16 Sep., 11:34, "Morten" <REMOVE_p...@simonsen.mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Min egen tanke er at skifte olie og luftfilter.
>
> Bør jeg også skifte tændrør hvis den ellers kører som den skal?

Tag noget blåt arbejdstøj på. Gå lidt rundt om bilen og kig på
vinduesviskerne. Eventuelt toppe sprinklervæsken op. Til sidst vasker
du forruden og udskriver en regning til dig selv på kr. 3500,-

mvh
JAKOB