Motorvejskørsel
Fra : jens

Dato : 15-09-08 16:38

Nu skal det ud, også vil jeg gerne høre jeres andres mening.

Hvordan kan det være at når man pænt ligger i højre bane med 130km/t og man
i sidespejlet kan se en der hurtigt nærmer sig bagfra i yderbanen, så sker
der det forundelige at når vedkommende er 5-10 m bagved mig stadig y
derbanen så falder ved kommendes hastighed til 1-2 km/t hurtigere end jeg
kører med i inderbanen på trods af de har fri bane.
Istedet for at fortsætte med samme hastighed så tager det en krig for
vedkommende at køre forbi, tit og ofte med det resultat at jeg må bremse ned
for en lastbil eller lign som jeg jo er kommet tæt på i den lange tid
"idioten har lagt på siden af mig, og jeg kan jo heller ikke komme ud for
idioten.
Denne form for motorvejskørsel kan virkelig bringe mit P.. i kog.
Så melder det store forcromede spørgsmål hvad går der galt i hovedet på
folk der praktiserer den form for overhalinger, bliver de skræmte over at
skulle overhale, eller er de bare blevet inspireret af lastbilerne, eller er
det noget helt andet.
Kom frisk med nogle bud på hvad der foregår i hovedet på disse mennesker.

Jens

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 15-09-08 17:00

jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Nu skal det ud, også vil jeg gerne høre jeres andres mening.
> Kom frisk med nogle bud på hvad der foregår i hovedet på disse mennesker.

Kan ikke komme med et godt bud, men jeg oplever dagligt det samme, så du er
ikke alene om det :)

Fra : Jens G

Dato : 15-09-08 17:19

On Mon, 15 Sep 2008 17:37:33 +0200, "jens" <jenswj@hotmail.com> wrote:

>Kom frisk med nogle bud på hvad der foregår i hovedet på disse mennesker.

Mon ikke de er nervøse for at du pludselig kommer ud?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : jens

Dato : 15-09-08 17:39

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Mon ikke de er nervøse for at du pludselig kommer ud?

Nå du mener at det er de selvsamme mennesker som mener at hvis de ligger i
inderbanen så kan de bare slå blinklyset til og trække ud uden at orientere
sig:)

Jens

Fra : Gilbert....\(5750\)

Dato : 15-09-08 17:19

"jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det noget helt andet.
> Kom frisk med nogle bud på hvad der foregår i hovedet på disse mennesker.

eller der må køres 130 og køres 130-135, når så vedkommende skal forbi en
lastbil så falder farten til 110-120, jeg fatter ikke de er så farlige de
lastbiler

--
Hilsen Christel & Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : oz3bto

Dato : 15-09-08 17:23

> [...]
> er det noget helt andet.
> Kom frisk med nogle bud på hvad der foregår i hovedet på disse mennesker.

Der har du grundet til at mange vælger at blive i venstre bane ..

Oplever selv tit sådanne idioter.. Plejer at hævne mig ved næste lastbil
hvis idiotenellers trækker ind.. Nemlig oftes venstrekøre der laver tricket

Fra : Mogens

Dato : 15-09-08 17:43

"jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kom frisk med nogle bud på hvad der foregår i hovedet på disse mennesker.

De er sikkert bange for, at du trækker pludseligt ud. Samme fænomen oplever
du, når folk skal køre forbi en lastvogn. De drosler farten, og motorvejen
går i stå - pisse irriterende. Vi komme først problemet til livs, når de
fleste har fået monteret en fartpilot, IMO...

Fra : Kent Friis

Dato : 15-09-08 17:53

Den Mon, 15 Sep 2008 17:37:33 +0200 skrev jens:
> [...]
> derbanen så falder ved kommendes hastighed til 1-2 km/t hurtigere end jeg
> kører med i inderbanen på trods af de har fri bane.

Kører du tilfældigvis Mondeo, den nye model Vectra, eller en hvid
motorcykel med hvide sidebokse og hvid styrthjeml?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 15-09-08 19:02

Kent Friis skrev:

> Kører du tilfældigvis Mondeo, den nye model Vectra, eller en hvid
> motorcykel med hvide sidebokse og hvid styrthjeml?

Jeg tænkte det samme. Jeg indrømmer gerne, at jeg selv har sluppet lidt
på gassen, når jeg nærmede mig en forankørende, hvis jeg ikke kan
identificere om køretøjet tilhører politiet eller ej. (Sker kun i skarpt
sollys eller når bilen er hvid og har noget på taget)

Jeg venter dog ikke med at accellere indtil jeg har overhalet med +5
km/t. Så snart jeg har opdaget, at det ikke er politiet, så trykker jeg
sømmet i bund igen.

Fra : Kent Friis

Dato : 15-09-08 19:29

Den Mon, 15 Sep 2008 20:02:05 +0200 skrev Rasmus Lauritsen:

> [...]
> identificere om køretøjet tilhører politiet eller ej. (Sker kun i skarpt
> sollys eller når bilen er hvid og har noget på taget)

Den sidste mondeo jeg mødte var lyseblå. Jeg sad på passagersædet, så
jeg havde god tid til at dreje hovedet da min kollega overhalede, og
ganske rigtigt, der sad to betjente.

De havde dog en på bagsædet, så de havde nok ikke tid til at
bekymre sig om os.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : jens

Dato : 15-09-08 21:05

> Kører du tilfældigvis Mondeo, den nye model Vectra, eller en hvid
> motorcykel med hvide sidebokse og hvid styrthjeml?

> [...]

Koksgrå Mazda5 med fartpilot.

Jens

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 15-09-08 18:14

"jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Nu skal det ud, også vil jeg gerne høre jeres andres mening.
> Kom frisk med nogle bud på hvad der foregår i hovedet på disse mennesker.

Jeg tror det er nogenlunde samme gruppe bilister, som kører langsommere op
ad en bakke og hurtigere ned ad en bakke... se det er møgirriterende!

Fra : Kent Friis

Dato : 15-09-08 19:01

Den Mon, 15 Sep 2008 19:14:14 +0200 skrev Brian Axelgaard:
> "jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Jeg tror det er nogenlunde samme gruppe bilister, som kører langsommere op
> ad en bakke og hurtigere ned ad en bakke... se det er møgirriterende!

Det er da bare dem der holder speederfoden på samme sted, og ikke
kigger på speedometeret.

De burde om noget køre endnu hurtigere forbi lastbilen - vindmodstanden
må da være mindre.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-09-08 00:42

On 15 Sep., 17:37, "jens" <jen...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> det noget helt andet.
> Kom frisk med nogle bud på hvad der foregår i hovedet på disse mennesker.

De er vel bange for at folk trækker ud foran dem.

Og så uopmærksomt som mange danske bilister kører kan man godt forstå
det.
Der blinkes jo stort set først når bilen er ovre i den anden bane.....

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-08 18:43

måske 130 km/t er en latterlig hastighed..

så 'overhaler' slapper lidt af for at se om du også vil trække tempoet ned i
din nye bane... nysgerrighed er en underlig størrelse. :)

Fra : Kent Friis

Dato : 17-09-08 19:57

Den Tue, 16 Sep 2008 19:43:28 +0200 skrev kl:
> måske 130 km/t er en latterlig hastighed..

Den passede da fint da den blev indført... sammen med folkevognen.

Når vi så har haft adskillige olie-kriser i mellemtiden, hvor man
har sat hastigheden ned uanset at "forholdene" er sat op, skal det
jo gå galt.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-09-08 10:50

jens wrote:

> [...]
> folk der praktiserer den form for overhalinger, bliver de skræmte over
> at skulle overhale, eller er de bare blevet inspireret af lastbilerne,

Hvis du ligner en topløs Charlize Theron, så har jeg en forklaring

--
vh
Torben

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-09-08 19:22

> [...]

>det noget helt andet.
>Kom frisk med nogle bud på hvad der foregår i hovedet på disse mennesker.

Hvis du kunne snige dig til at få de bemeldte personager gen-testet,
så ville det ikke undre mig, om de fleste af dem var af svensk
afstamning.

Det er noget jeg genkender særdeles meget fra de svenske motorveje.

Svenskerne lider tillige af et tunnel-syndrom. De har helt
overordentligt vanskeligt ved at køre mere end 40 km/t. igennem sådan
et hul, næsten uanset længde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 17-09-08 19:51

> Hvis du kunne snige dig til at få de bemeldte personager gen-testet,
> så ville det ikke undre mig, om de fleste af dem var af svensk
> afstamning.

Rolig nu !

> Det er noget jeg genkender særdeles meget fra de svenske motorveje.

Nej, nu må kraft-edder-mame styre dig :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-09-08 20:12

On Wed, 17 Sep 2008 18:51:16 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Rolig nu !

>--

Jeg har sjældent været roligere.

>--

>Nej, nu må kraft-edder-mame styre dig :)

>--

Nu synes jeg at kunne spore en vis ophidselse, udfra dit ordvalg, men
det er der ingen grund til.

Jeg kan vise dig fænomenet hvornår du måtte ønske det. Både nat og
dag.

I dag er jeg kommet hjem fra Norge, efter aflagt besøg hos svigermor.
Jeg har derfor kørt fra grænsen ved Svinesund og til færgen i
Helsingborg, og har på strækningen konsekvent kørt med den tilladte
hastighed + 10 km. Alt sammen speedometerkilometer.

Vi fik tiden til at gå med at tælle de biler vi blev overhalet af. Det
blev 11 stk.

Tror du selv på at resultatet var blevet det samme, ved at køre en
tilsvarende strækning i DK?

I Tingstadstunnellen i Göteborg var hastigheden nede på 40 km/t. på
trods af meget moderat trafik.

Når jeg er på embede, kan jeg den ene gang efter den anden konstatere,
at selv midt om natten bliver jeg overhalet af personbiler med en
hastighedsforskel på ca. 5 km/t. på motorvej hvor det er fuldt lovligt
at køre 110 km/t.

Svenskere er af natur meget aotoritetstro, og når Oluf Palme har sagt
det, sååååe....... .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-09-08 20:33

"Folmer Rasmussen" skrev

> Svenskerne lider tillige af et tunnel-syndrom. De har helt
> overordentligt vanskeligt ved at køre mere end 40 km/t. igennem sådan
> et hul, næsten uanset længde.

Hmm nogensinde været i Stockholm?
Der køres nu en del stærkere end 40km/t igennem fx Klaratunneln

- Peter

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-09-08 20:59

On Wed, 17 Sep 2008 21:32:58 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"Folmer Rasmussen" skrev

>Hmm nogensinde været i Stockholm?

>--

Det mener jeg at kunne huske at jeg har, ja.

>--

>Der køres nu en del stærkere end 40km/t igennem fx Klaratunneln

>--

Har du nogen erfaringer med Eugenia- tunnellen?

Bare det at kalde en tunnel for Eugenia!! )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Specks6812

Dato : 18-09-08 10:55

"jens" <jenswj@hotmail.com> said in

> [...]
> lastbilerne, eller er det noget helt andet.
> Kom frisk med nogle bud på hvad der foregår i hovedet på disse

Det er en af de rigtig mange personer på de danske motorveje som lider
under en kombination af frygt for fartbøde ved hastigheder mere end 0,1%
over det tilladte, manglende forståelse for korrekt brug af Fart Pilot og
paranoide forestillinger om at hvis andre får mulighed for at komme foran,
så sætter de for evigt dagsordenen for min kørsel.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 19-09-08 17:07

Mon, 15 Sep 2008 17:37:33 +0200, skrev jens, på 21 linier, i
> [...]

>det noget helt andet.
>Kom frisk med nogle bud på hvad der foregår i hovedet på disse mennesker.

Ja ellers har du bare ikke opdaget dit sidespejl forstører op, og
deraf snyder dig i med hvilken fart de kommer op til dig i.

--
MVH Karsten
Horsens