Lastbiler tophastighed
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-09-08 01:20

De der lastbiler - hvor hurtigt er det de må køre/bliver stillet til når de
er til deres 2-årlige(?) syn?

--
Per

Fra : Martin Vollert

Dato : 15-09-08 07:40

Per Henneberg Kristensen havde fået den ide at fortælle:
> De der lastbiler - hvor hurtigt er det de må køre/bliver stillet til
> når de er til deres 2-årlige(?) syn?

De fleste begrænser bliver sat til mellem 87 og 90 km/t.
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Søren C

Dato : 15-09-08 02:06

Er export biler ikke sat lidt højere?
Er det ikke noget med de må køre 100km/t syd for grænsen?

Fra : Martin Vollert

Dato : 15-09-08 11:14

Søren C havde fået den ide at fortælle:
> Er export biler ikke sat lidt højere?
> Er det ikke noget med de må køre 100km/t syd for grænsen?

Så skal de da være indregisteret i tyskland eller andet, jeg er ret sikker
på at alle DK lastbiler (men dem bliver der jo også mindre og mindre af)
bliver begrænset til maks 90-91.
Om der skulle være special undtagelser for nogle som køre efter noget
tempo100km/t syd på F.eks køletrans ol. skal jeg ikke kunne sige, men de er
ikke Danske så, alle de tyske, polske og andre EU lastbiler som jeg har kørt
efter på motorvejen har aldrig kørt mere en 90km/t, men der er self altid et
par undtagelser.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-09-08 14:50

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kørt efter på motorvejen har aldrig kørt mere en 90km/t, men der er self

Hollænderne er en af undtagelserne. Uden undtagelse :)

--
Per

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-09-08 18:34

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kørt efter på motorvejen har aldrig kørt mere en 90km/t, men der er self

En af de undtagelser er oplevet
En der kørte 95-100 km/t på landevej.
Inde i bebygget område lå farten på ca 65 km/t.
Nej, der var ikke chance for at stoppe.
Magneten på hans forreste kofanger virkede desværre _meget_ godt,
afstanden kom til tider ned på 3 m ((((
Han fandt det derefter passende at overhale selvom der var fuldt optrukne
streger.
Jeg havde derefter ikke noget problem mere, men så at andre blev udsat for
det samme.

Når det er sagt, så er I heldigvis ikke så slemme alle sammen

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henning

Dato : 15-09-08 18:49

> [...]
>Nej, der var ikke chance for at stoppe.
>Magneten på hans forreste kofanger virkede desværre _meget_ godt,

Dvs. han lå bag dig? Det var dig der kørte for stærk, og ville få en
klækkelig bøde? Hvorfor lettede du ikke bare foden fra speederen og
faldt ned på hastigheden du måtte køre - han havde garanteret ikke
kørt ind i dig.

Fra : Morten

Dato : 15-09-08 20:35

Henning skrev:

> [...]
> klækkelig bøde? Hvorfor lettede du ikke bare foden fra speederen og
> faldt ned på hastigheden du måtte køre - han havde garanteret ikke

Det er ikke sikkert personbilen kørte for hurtigt, i odense har vi en
ringvej, inden du kommer ind på ringvejen er der et "byskilt" som jo
betyder 50 Km i timen, derefter er der et skilt hvor der står 70 eller
60, nu er loven sådan at Person biler må køre den skiltede hastighed,
hvorimod Lastvognstog KUN må køre max. 50, det var hvad jeg lærte på
køre skolen og har lige checket det op med den prøvesagkyndige, for ca.
en måned siden, så nu må jeg køre stor vogn med hænger, takker og bukker
til mig selv... ;0)

Fra : Kent Friis

Dato : 17-09-08 19:48

Den Mon, 15 Sep 2008 21:35:15 +0200 skrev Morten:

> [...]
> køre skolen og har lige checket det op med den prøvesagkyndige, for ca.
> en måned siden, så nu må jeg køre stor vogn med hænger, takker og bukker

Og så er der noget med at den regel ikke gælder i EU.

Og Danmark har IKKE en undtagelse på lastbilområdet.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-08 17:18

Kent Friis skrev:
> Og så er der noget med at den regel ikke gælder i EU.
> Og Danmark har IKKE en undtagelse på lastbilområdet.

Der er ikke nogen EU-regel om at lastbiler skal/må køre så og så stærkt
udover den med at de skal være begrænset til 90 km/t.

Den du har fat i der er at en dom ved EF-retten fastslår at hvis man vil
have en lavere hastighed for en type køretøjer (50 km/t for
lastbiler/busser personbiler med slæb i byzone) indenfor et område end
for andre typer køretøjer skal denne hastighed skiltes sammen med de
skilte der angiver den højre hastighed for andre køretøjer.

Danmark vil ikke acceptere denne dom som generel gældende. Men enhver
der, i lastbil, bus eller personbil med slæb, får en bøde for at køre 70
km/t i byzone hvor der er skiltet med 70 km/t går blot i retten på den.
Når man så bliver dømt der går man videre til EF-retten og får ret.

Sker det mange gange nok ender vi op med at Danmark enten må acceptere
forholdene eller sætte flere skilte op.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : alexbo

Dato : 18-09-08 20:07

"Finn Guldmann" skrev

> [...]
> byzone hvor der er skiltet med 70 km/t går blot i retten på den. Når man
> så bliver dømt der går man videre til EF-retten og får ret.

Det er så mærkeligt at den ene lastbilchauffør efter den anden accepterer en
betinget frakendelse netop for dette.
De slider med teorien og går troligt til køreprøve, man skulle ellers tro at
deres fagforening ville køre en sag for dem.

Kan du henvise til en eneste sag hvor en sådan dom er ændret?
Eller er det lige som de urimelige fartskriverbøder som ingen har set.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-09-08 17:23

alexbo skrev:
> [...]
> De slider med teorien og går troligt til køreprøve, man skulle ellers tro at
> deres fagforening ville køre en sag for dem.

De kender nok ikke til dommen. Ligesom deres advokater heller ikke gør.
(Der er i det hele taget ikke mange advokater der ved nok om lastbiler
til at kunne føre vores sager med en acceptabel succes)

Og den eneste fagforening vi har at kunne bruge vil ikke have noget som
helst med trafiksager at gøre. Uanset hvor urimelige de er. (Men de vil
gerne have vores penge.)

> Kan du henvise til en eneste sag hvor en sådan dom er ændret?
> Eller er det lige som de urimelige fartskriverbøder som ingen har set.

Jeg har forsøgt at finde frem til dommen, men det er ikke lykkedes
endnu. Sikkert fordi jeg ikke ved ved hvilken dansk ret sagen startede,
og fordi jeg ikke kan finde rundt i EF-rettens system.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-08 20:43

Finn Guldmann skriver:

> Sker det mange gange nok ender vi op med at Danmark enten må acceptere
> forholdene eller sætte flere skilte op.

Sikken en holdning at have.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-09-08 17:24

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Sikken en holdning at have.....

Syntes du at det er en mærkelig holdning at have at mene at lovene også
gælder for staten?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-08 18:04

Finn Guldmann skriver:

> Syntes du at det er en mærkelig holdning at have at mene at lovene også
> gælder for staten?

Altså mener du at EU er allerhøjeste myndighed og at vi lige så godt kan
skrotte alle vore "egne" regler ?

Sikken en holdning at have.....fra en mand der så bliver arbejdsløs,
eller sat ned i samme løn som polakkerne.

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-09-08 18:51

Klaus D. Mikkelsen havde fået den ide at fortælle:
> Finn Guldmann skriver:

> Altså mener du at EU er allerhøjeste myndighed og at vi lige så godt
> kan skrotte alle vore "egne" regler ?

Det var vist ikke Finns ide..

> Sikken en holdning at have.....fra en mand der så bliver arbejdsløs,
> eller sat ned i samme løn som polakkerne.

Tjaa sjov som EU regler passer politiet/politiker når de strammer på
Danskeren og de er noget lort når han vinder lidt frihed.
Du har ret sikkert selv stemt for at Finn Oa. skal afløses af Polakker..

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-09-08 19:51

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> Sikken en holdning at have.....fra en mand der så bliver arbejdsløs,
> eller sat ned i samme løn som polakkerne.

Jeg er tilhænger af at vi skal have en eller anden form for fællesskab.
Jeg er blot ikke tilhænger af det vi har.

Men fælles regler for trafik kan kun være en god ting.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-08 19:59

Finn Guldmann skriver:

> Jeg er tilhænger af at vi skal have en eller anden form for fællesskab.
> Jeg er blot ikke tilhænger af det vi har.

Altså vil du gerne ned på polakkernes løn?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-09-08 20:23

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Altså vil du gerne ned på polakkernes løn?

Hvordan du kan få det ud af det jeg skriver ved jeg ikke.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-08 22:00

Finn Guldmann skriver:

> Hvordan du kan få det ud af det jeg skriver ved jeg ikke.

Du er tilhænger af fællesskabet og ikek af de specielle regler vi har i
Danmark.

Ergo ønsker du laveste fællesnævner.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-09-08 05:04

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Du er tilhænger af fællesskabet og ikek af de specielle regler vi har i
> Danmark.
> Ergo ønsker du laveste fællesnævner.

Tillad mig at gentage det der åbenbart gik din næse forbi; Jeg er
tilhænger af et vis fællesskab, men ikke det vi har.

Det passer mig udmærket at vi kan køre frit mellem landene og at
toldformaliteterne er noget de ordner rundt på kontorerne.

At nogen har så forp**et travlt med at vi skal skifte Kronen ud med
Øvroen kan jeg sagtens undvære. (De fleste der snakker for Øvroen ønsker
blot at de kan bruge de samme mønter over alt, uden at sætte sig ind i
hvad der følger med at økonomisk sammenblanding. (Noget der vil gå endnu
mere ud over dansk levestandard end at der kommer flokkevis af
østarbejdere.))

Men jeg kunne godt bruge nogle mere ens færdselsregler. Og lige så
vigtigt, ens administration af dem.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-08 06:56

Finn Guldmann skriver:

> Tillad mig at gentage det der åbenbart gik din næse forbi; Jeg er
> tilhænger af et vis fællesskab, men ikke det vi har.

Aaah, du ønsker kun det der netop passer dig.

Altså alle de regler der kun taler til din fordel.
Jeg syntes at ane et mønster her fra din side.

Fra : Jørgen L.

Dato : 20-09-08 08:30

> Finn Guldmann skriver:

> Aaah, du ønsker kun det der netop passer dig.

Er det egentlig ikke meget normalt at man helst vil kun vil have det der
passer en bedst, sådan er jeg da også indrettet.

> Altså alle de regler der kun taler til din fordel.
> Jeg syntes at ane et mønster her fra din side.

Ja jeg kan da godt forstå Finns mønster, at de fælles regler der måtte være
skulle lette hans hverdag, er det så svært at forstå, det er vel egentlig
også meningen når der skal være de samme regler overalt at det skulle lette
alle vores besværgeligheder med disse regler.

Og vedr. øvroen (navnet er taget til mig) bare se de pristigninger alle de
lande der indførte mønten fik specielt lande som Italien og Spanien, gik det
hårdt ud over, men også Tyskland havde kraftige prisstigninger, alle rundede
op ikke ned på på lønen det undrer ikke at Tyskerne lavede et nyt ord af
sammentrækningen af teuer (dyrere) Euro til Teuro næsten som øvro.

Men jeg kan ikke lige se hvad du ønsker ud over være efter Finn, hvilket da
kan være meget sjovt, til en grænse.

Jeg kan da se mange steder hvor der er plads til forbedringer i det danske
lovsystem.
Færdselsloven, burde grundlæggende være ens, med plads til enkelte
undtagelser, ligesom varens frie bevægelighed er da også en god ting som har
været godt for de fleste.
Så er der afgiiftsystemmet, det kan der ikke ændres uden at der findes andre
indtægter/besparelser, da jeg i alt fald ikke ønsker at betale for sygehus
ophold, men det ønsker du måske at det skal ensrettes så du ikke betaler så
meget i skat men selv skal betale ved indlæggelser, som de gør i en del EU
lande.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-08 14:10

"Jørgen L." skriver:

> Er det egentlig ikke meget normalt at man helst vil kun vil have det der
> passer en bedst, sådan er jeg da også indrettet.

Eller blot acceptere at sådan er det ikke altid ?

Hvis jeg kører med trailer kan jeg godt finde ud af at køre 50 km/t i
byzone. Jeg behøves ikke at tage den til EU domstole for at køre det der
står på skiltet.

> Men jeg kan ikke lige se hvad du ønsker ud over være efter Finn, hvilket da
> kan være meget sjovt, til en grænse.

At han tager sig en smuel sammen.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-08 14:13

On Sat, 20 Sep 2008 15:10:03 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>At han tager sig en smuel sammen.

>--

Er det et håb du har, der gælder hele Finn?

Det er en opgave der er større end du aner.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-09-08 14:57

Folmer Rasmussen skrev:
> Er det et håb du har, der gælder hele Finn?
> Det er en opgave der er større end du aner.

Pas nu på med det der med grænser.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-12-08 19:07

> [...]
>
> Hvis jeg kører med trailer kan jeg godt finde ud af at køre 50 km/t i
> byzone. Jeg behøves ikke at tage den til EU domstole for at køre det der

ROTFL.

Reglen gælder kun for >3500 kg ..

Damned - nu fandt jeg igen en gammel besked at svare på :)

--
Per

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-09-08 13:46

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Aaah, du ønsker kun det der netop passer dig.

Ikke kun. Men meget af det de har gang i kan jeg sagtens undvære.

> Altså alle de regler der kun taler til din fordel.
> Jeg syntes at ane et mønster her fra din side.

Ja, dit "mønster" kan ikke kun anes. Det står klart frem.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-08 14:09

Finn Guldmann skriver:

> Ja, dit "mønster" kan ikke kun anes. Det står klart frem.

Ja, høre hvad du vil have.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-08 14:11

On Sat, 20 Sep 2008 15:08:35 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Finn Guldmann skriver:

>Ja, høre hvad du vil have.

>--

Har du nogen grund til at tro, at Finn ikke er menneskelig, i lighed
med os andre?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-08 14:09

On Sat, 20 Sep 2008 14:45:46 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Ikke kun. Men meget af det de har gang i kan jeg sagtens undvære.

>--

Hvad skulle så holde dig beskæftiget?

>--

>Ja, dit "mønster" kan ikke kun anes. Det står klart frem.

>--

Altså er du en egoistisk skiderik, der kun tænker på egne behov. Du
har i sandhed ramt den rigtige gruppe at debattere i.

PS.: I tilfælde af at du ønsker at gøre brug af injurieparagraffen, er
jeg villig til at give køb på ordet egoistisk.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-09-08 14:56

Folmer Rasmussen skrev:
> Hvad skulle så holde dig beskæftiget?

Det nævnte vognmanden lige i dag på vores chaufførmøde.

Uanset hvad de finder på overfor lastbilerne vil de aldrig kunne blive
fri for distribution af dagligvarer.

Så ved jeg godt at nogen er i gang med at arbejde sig om til kineserne
for at finde nogen der vil køre det billig nok. Men det stopper nok også
den dag kunderne finder ud af at forskellen mellem den billige pris og
den danske pris forsvinder i rapserier fra lasten.

> Altså er du en egoistisk skiderik, der kun tænker på egne behov. Du
> har i sandhed ramt den rigtige gruppe at debattere i.

Jeg syntes ikke jeg er speciel egoistisk. Jeg kan blot ikke se noget
formål med at arbejde på at oprette "Staten Europa" med alt det utyske
det fører med sig.

Jeg kan godt nøjes med et antal samarbejdende enkeltlande.

> PS.: I tilfælde af at du ønsker at gøre brug af injurieparagraffen, er
> jeg villig til at give køb på ordet egoistisk.

Jeg har en god bred ryg, så den der er ikke i min samling af §§.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-08 15:26

On Sat, 20 Sep 2008 15:56:15 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det nævnte vognmanden lige i dag på vores chaufførmøde.
>
>Uanset hvad de finder på overfor lastbilerne vil de aldrig kunne blive
>fri for distribution af dagligvarer.

>--

Lige så længe at ordet globalisering er populært hos politikerne,
bliver vi ikke arbejdsløse.

Jeg har lige nydt en rejemad til frokost, hvor det fremgik af
etikketten at fangstområdet var Stillehavet. Dem har vi da også i egne
farvande.

IKEA-møbler er præfabrikerede i Rumænien eller et andet billigt
østland og senere samlet i Sverige.

Min Nokia-telefon er samlet i østen, og senere sendt herover.

Og sådan kunne man blive ved i dagevis.

> [...]

>den dag kunderne finder ud af at forskellen mellem den billige pris og
>den danske pris forsvinder i rapserier fra lasten.

Eller forsinkelserne på Just In Time transporterne.

> [...]

>Jeg syntes ikke jeg er speciel egoistisk. Jeg kan blot ikke se noget
>formål med at arbejde på at oprette "Staten Europa" med alt det utyske

Du vil godt have papirløse grænseovergange, fordi det er nemmere for
dig, men resten af pakken vil du ikke have. Sådan spiller klaveret
ikke. .o))

>--

>Jeg kan godt nøjes med et antal samarbejdende enkeltlande.

>--

Tænker du på festaberne i Nordisk Råd?

Jeg kan godt huske da de havde etableret hjulbadet i Helsingborg, da
de havde fundet en baktus i leverpostejen.

Go' dreng.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Tom Jensen

Dato : 20-09-08 16:10

> On Sat, 20 Sep 2008 15:56:15 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>
> IKEA-møbler er præfabrikerede i Rumænien eller et andet billigt
> [...]

hov hov , vi laver også mange møbler til ikea i danmark

hvor jeg arbejder er vi igang med at lave 50000 stk af den samme vare til
ikea , og for ca 14 dage siden lavede vi 16000stk til ikea af en anden vare
..

mvh tom jensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-08 16:32

On Sat, 20 Sep 2008 17:09:34 +0200, "Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>ikea , og for ca 14 dage siden lavede vi 16000stk til ikea af en anden vare

Fortsæt bare med det. Tingene skal alligevel sendes til Sverige, så
beskæftigelsen opretholdes.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-09-08 19:24

Folmer Rasmussen skrev:
> Lige så længe at ordet globalisering er populært hos politikerne,
> bliver vi ikke arbejdsløse.

Jeg er også rimelig rolig for at der nok skalvære brug for mig bag et
ratlige længe jeg kanfinde ud af at køre.

> Jeg har lige nydt en rejemad til frokost, hvor det fremgik af
> etikketten at fangstområdet var Stillehavet. Dem har vi da også i egne
> farvande.

Nu spiser jeg ikke rejer, og snakke med dem gider jeg ikke, så jeg er
sådan set græsk-katolsk overfor hvor de kommer fra. Blot de kan finde ud
af at pakke dem ordentlig ind hvis jeg skal køre med dem.

> IKEA-møbler er præfabrikerede i Rumænien eller et andet billigt
> østland og senere samlet i Sverige.

Samlet i Sverige? Jamen skal man ikke selv samle deres møbler?

> Min Nokia-telefon er samlet i østen, og senere sendt herover.

Kan ikke rigtig huske det, menvar der ikke noget engang med indiske
børnearbejdere?

> Og sådan kunne man blive ved i dagevis.

Der har vi så andet at lave så det gider vi ikke.

> Eller forsinkelserne på Just In Time transporterne.

Se det er jo et kapitel for sig. Og der behøver de jo ikke bevæge sig
ret langt syd, eller øst, på før der er problemer.

> Du vil godt have papirløse grænseovergange, fordi det er nemmere for
> dig, men resten af pakken vil du ikke have. Sådan spiller klaveret
> ikke. .o))

Hvis konsekvensen af at sige nej til en tysk/fransk domineret samlet
europæisk stat bliver at vi skal til at køre med toldpapirer igen, så må
det heller blive sådan. Om ikke andet så kunne vi jo komme til at lære
hinanden at kende igen.

> Tænker du på festaberne i Nordisk Råd?

Nej,ikke lige. Mere at nogen har så forp**et travlt med at vi skal med i
Øvroen. De glemmer bare at sammen med fordelen med at kunne bruge samme
mønt i alle landene kommer også den økonomiske union. Du ved den hvor
kun Danmark og Luxembourg kunne leve op til kravene da de indførte den.
Og den hvor de mindre betydende lande (alle undtagen Tyskland og
Frankrig) skal betale til fælleskassen når de ikke kan få deres økonomi
til at leve op til de fælles krav, mens de mest betydende lande
(Tyskland og Frankrig) ikke skal. Den moral kan jeg godt undvære.

> Jeg kan godt huske da de havde etableret hjulbadet i Helsingborg, da
> de havde fundet en baktus i leverpostejen.

Det kan jeg så ikke. Men det var sikkert mens jeg kørte syd på i stedet
for nord på.

Det sagde vognmanden også i dag.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-08 20:50

On Sat, 20 Sep 2008 20:23:54 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>sådan set græsk-katolsk overfor hvor de kommer fra. Blot de kan finde ud
>af at pakke dem ordentlig ind hvis jeg skal køre med dem.

Du skal s'gu da ikke være ligeglad med hvor de kommer fra. De ankommer
vel til en eller anden havn, hvorfra de skal videretransporteres.

>--

>Samlet i Sverige? Jamen skal man ikke selv samle deres møbler?

>--

Jo, men hvis du nu ser på en pindestol, så er der ben, nogen tværpinde
mellem benene sæde, nogen andre pinde der går op til en eller anden
form for ryglæn.

Et eller andet sted skal det jo pakkes om, så der kun er én pindestol
i hvert karton. Og så skal kontrollanten tilse at der mangler en vital
del, så man ikke kan samle skidtet, før man har været afsted én gang
til.

>--

>Kan ikke rigtig huske det, menvar der ikke noget engang med indiske
>børnearbejdere?

>--

Det kan ikke afvises, men de har meget travlt med at hugge gamle skibe
op.

>--

>Der har vi så andet at lave så det gider vi ikke.

>--

Nope.

>--

>Det kan jeg så ikke. Men det var sikkert mens jeg kørte syd på i stedet
>for nord på.

>--

Tager du også vest på, når du skal øst på?

>--

>Det sagde vognmanden også i dag.

>--

Der var rigeligt med bajere til det chaufførmøde, kan jeg forstå.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-09-08 22:07

Folmer Rasmussen skrev:
> Du skal s'gu da ikke være ligeglad med hvor de kommer fra. De ankommer
> vel til en eller anden havn, hvorfra de skal videretransporteres.

Der er jeg da fløjtende bedøvende ligeglad med om de kommer som råtræ
eller i færdige pakker. Det er jo bare gods der skal køres altsammen.

> [...]
> i hvert karton. Og så skal kontrollanten tilse at der mangler en vital
> del, så man ikke kan samle skidtet, før man har været afsted én gang

Køber ikke den slags. Kører blot med dem.

> Det kan ikke afvises, men de har meget travlt med at hugge gamle skibe
> op.

Er det også børnearbejdere der laverdet?

> Tager du også vest på, når du skal øst på?

Nu kører jeg ikke ret gerne så langt øst på. Det overlader jeg gerne til
andre.

Men hvis du mener sådan en rigtig 'truckervest' ejer jeg ikke noget af
den slags.

> Der var rigeligt med bajere til det chaufførmøde, kan jeg forstå.

Der var en enkelt kollega der spurgte efter dem. Han blev kigget
underlig på, og måtte nøjes med kaffe og Pepsi.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-09-08 23:33

> [...]
> klækkelig bøde? Hvorfor lettede du ikke bare foden fra speederen og
> faldt ned på hastigheden du måtte køre - han havde garanteret ikke

Det blev prøvet 1 gang.
Resultatet var at han sekunder efter lå mindre end de beskrevne 3 m bag mig.
Om han ville have kørt mig ned eller ej, skal jeg sevfølgelig lade være
usagt.
Jeg havde bare ikke den store lyst til at konstatere det.

Så din garanti kan jeg ikke bruge til særlig meget.

Mht. at køre for stærkt, så blev jeg presset til det.
Læg også mærke til at jeg ikke havde mulighed for at lade ham passere.

Hvad de sortklædte sagde: 'Hold ind til siden ved først givne lejlighed og
lad ham passere.'

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Kent Friis

Dato : 15-09-08 18:59

Den Mon, 15 Sep 2008 19:33:57 +0200 skrev Uffe Bærentsen:

> [...]
> afstanden kom til tider ned på 3 m ((((
> Han fandt det derefter passende at overhale selvom der var fuldt optrukne

Er du sikker på det var en rigtig lastbil? De skal normalt bruge
meget langt for at overhale, så det lyder usandsynligt at han
vil gøre det for fuldt optrukne streger.

Faktisk tror jeg aldrig jeg har set en rigtig lastbil overhale andre
steder end på motorvejen.

De der små wannabe-lastbiler med håndværkere i, er det derimod ikke
usædvanligt at se køre lige så tosset som en alm. varevogn.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-09-08 23:36

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> De der små wannabe-lastbiler med håndværkere i, er det derimod ikke
> usædvanligt at se køre lige så tosset som en alm. varevogn.

Det var en forvogn uden hænger.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Martin Vollert

Dato : 15-09-08 19:22

Uffe Bærentsen havde fået den ide at fortælle:
> En af de undtagelser er oplevet
> En der kørte 95-100 km/t på landevej.
> Inde i bebygget område lå farten på ca 65 km/t.

Var det efter speedometer ?? for så paser 55km/t i by 85/90 på landevej
meget godt.

> [...]
> afstanden kom til tider ned på 3 m ((((
> Han fandt det derefter passende at overhale selvom der var fuldt

Nu skal en "rigtig" lastbil bruge meget plads for at overhale, hvis du køre
med 80km/t jeg ved det selv, for min maxer ved 90 og med kun10km/t overskud
tager det nogen plads at komme forbi en der køre efter "reglerne" dvs.
75km/t

> Jeg havde derefter ikke noget problem mere, men så at andre blev
> udsat for det samme.

Jeg må indrømme at hvis jeg havde en lastbil på 40tons 3m bag mig ville jeg
nok lige glemme alt det der med ret og uret i trafikken også trykke på
speederen og få lidt afstand, istedet for at blive fornærmet og holde på sin
ret, det er så let i en personbil.

> Når det er sagt, så er I heldigvis ikke så slemme alle sammen

Jow jow tak, men jeg kan nok ikk selv altid sige mig fri for at lave et par
hovsaer eller "hva faen har du gang i idiot" en gang imellem..

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-09-08 23:42

> Uffe Bærentsen havde fået den ide at fortælle:
>
> Var det efter speedometer ?? for så paser 55km/t i by 85/90 på landevej
> meget godt.

Det var ikke speedo.

> [...]
> overskud tager det nogen plads at komme forbi en der køre efter "reglerne"

Det var en forvogn uden hænger på.
Nogen af dem er (u)rimelig kvikke i optrækket når hængeren ikke er på.

> [...]
> speederen og få lidt afstand, istedet for at blive fornærmet og holde på

Når det 'kun' var en forvogn, så var vægten nok nærmere 10 tons.
Men 10 tons i min nakke er alligevel 10 tons for mange.
Hellere kunne fortælle om det, end få ret og ikke kunne fortælle om det :-/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-09-08 10:26

"Martin Vollert" skrev

> Jow jow tak, men jeg kan nok ikk selv altid sige mig fri for at lave et
> par hovsaer eller "hva faen har du gang i idiot" en gang imellem..

Det er netop derfor det er dumt at holde på sin ret
Eks
To venstresvingbaner og rødt lys, jeg holder forrest i den inderste
svingbane
En lille varevogn i den yderste glemmer at der er to svingbaner og trækker
ind til højre i venstresvinget
Jeg bremser ned og ender ude i "rabatten" og lader ham passere
Det er nu ikke så slemt da rabatten er SF-sten med plads til lidt græs etc
:)

- Peter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-09-08 20:30

Per Henneberg Kristensen skrev:
> De der lastbiler - hvor hurtigt er det de må køre/bliver stillet til når
> de er til deres 2-årlige(?) syn?

De må køre/stilles til det samme som når de bliver indregistreret.

EU-reglerne siger at de skal stilles til 90 km/t. Dog gælder der en
undtagelse for Storbritannien og Irland fordi de stadig kører i miles.
Så for dem er det, vistnok, 96 km/t (60 Mph).

I Danmark kan man ikke regne, så der tolkes 90 km/t som 89 km/t.

Man har forskellig holdning i de forskellige lande til hvor meget man
går op i om det nu også er 90 km/t.

Hvis man kører Spanien er det "moderne" at tage en kasse Tuborg med på
et autoriseret værksted og få sin begrænser sat til deres "normal"
(92-94 km/t). Ganske lovligt endda. Men holder kun et år af gangen. Jeg
ved ikke om den holder til dansk syn med en spansk fartskriverattest.

Chauffører fra forskellige lande har forskellig opfattelse af hvor meget
man kan/vil/tør fifle med begrænseren.

I Danmark koster det kortet ubetinget hvis det opdages.

Men Hollændere har det med at have tingene "indstillet" til en
daghastighed (85 km/t) og en nathastighed (95+ km/t).

Man tager sig til hovedet når man, inden solnedgang, har overhalet en
hollænder (i Holland), for så at blive overhalet af samme kort efter at
solen er gået ned.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-09-08 00:51

On 16 Sep., 00:33, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:
> Mht. at køre for stærkt, så blev jeg presset til det.
> Læg også mærke til at jeg ikke havde mulighed for at lade ham passere.

Jeg ville have sat farten ned lige så stille, om nødvendigt helt ned
til 0 km/t indtil han havde fattet det.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-09-08 16:15

> [...]
> Læg også mærke til at jeg ikke havde mulighed for at lade ham passere.

Jeg ville have sat farten ned lige så stille, om nødvendigt helt ned

og blive tromlet flad?

Grundet mine observationer bagud turde jeg ganske enkelt ikke tage chancen

Du må gerne kalde mig en kylling.
Men jeg er i det mindste en levende kylling

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-09-08 10:19

"Uffe Bærentsen" skrev

> Jeg ville have sat farten ned lige så stille, om nødvendigt helt ned
> til 0 km/t indtil han havde fattet det.
>
> og blive tromlet flad?

Jeg kan forstå at du har det svært ude i trafikken?
Hvordan tør du tage farten af bilen aht forholdene, for at dreje, ved
fodgængerfelt, standse for rødt lys (uha), for slet ikke at tale om at
parkere bilen ved kantstenen ...

Du kan godt selv se komikken?

- Peter

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-09-08 19:25

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan tør du tage farten af bilen aht forholdene, for at dreje, ved
> fodgængerfelt, standse for rødt lys (uha), for slet ikke at tale om at

Nej, det kan jeg ikke.
Der er, for mig, alverden til forskel på følgende 2 situationer:
1) En lastbil ligger 3 m bagved mig med 90 km/t.
2) En lastbil ligger 3 m bagved mig med 50 km/t.

Hvis du ikke kan se forskellen, så har jeg ikke mere at sige.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-09-08 01:58

On Sep 16, 5:14 pm, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:

> Jeg ville have sat farten ned lige så stille, om nødvendigt helt ned
> til 0 km/t indtil han havde fattet det.
>
> og blive tromlet flad?

Det kan vel lade sig gøre at gøre det lige så stille uden fare.

> Grundet mine observationer bagud turde jeg ganske enkelt ikke tage chancen
>

> Du må gerne kalde mig en kylling.
> Men jeg er i det mindste en levende kylling

Det gør jeg ikke, for jeg forstår dig da, og du var der, det var jeg
(heldigvis) ikke.