Pris for skift af ventil og topstykke på F~
Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 14-09-08 11:33

Bilen hakker, hoster og sprutter. Efter 5 km stopper jeg. Sort røg fra har
motoren og bilen kan ikke startes igen.. Dansk Autohjælp, babu-babu til
værksted.

Mekanikeren konstaterer en defekt ventil, og foreslår udskiftning af denne
samt topstykke.
(Jeg har nu også altid undret mig over at bilen kun kørte ca. 10 km op
literen. Den ventil har måske været halvdefekt i lang tid. Skal Tipo ikke
køre lidt mere en 10km/l ?)

Hvad bør sådan en reparation koste efter jeres mening, - altså udskiftning
af ventil/topstykke ?

Jeg gentager lige: Fiat Tipo 1.6 IE, 1992.

Mh.

P.

Fra : TDN

Dato : 14-09-08 11:49

"En Hr. Hvemsomhelst" <x@x.ru> skrev i meddelelsen
> [...]
> af ventil/topstykke ?
>
> Jeg gentager lige: Fiat Tipo 1.6 IE, 1992.

Den skal være i meget god stand for at det kan betale sig, en anden 1992'er
1.6 kan købes brugt fra kr. 5.000. Mon ikke det koster nogle tusinde at
skifte topstykke og ventil.

Mvh
Thomas

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-09-08 12:01

TDN wrote:
> [...]
>
> Den skal være i meget god stand for at det kan betale sig, en anden
> 1992'er 1.6 kan købes brugt fra kr. 5.000. Mon ikke det koster nogle

Jeg vil endda gætte på at det kan findes langt billigere. Mange FIAT fra de
årgange er hugget op pga rust.

Find evt en hel brugt fra de årgange til at være donorbil

/F

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 14-09-08 13:51

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> 1.6 kan købes brugt fra kr. 5.000. Mon ikke det koster nogle tusinde at
> skifte topstykke og ventil.

Bilen er nemlig ret flot af sin alder. Og hvilke skjulte defekter har så den
"nye" til 5.000 ?
I den prisklasse har de næsten altid et eller andet som koster kassen efter
relativt kort tid.

Fra : TDN

Dato : 14-09-08 14:58

> [...]
> den "nye" til 5.000 ?
> I den prisklasse har de næsten altid et eller andet som koster kassen

Kender det godt, har en 12 år gammel bil med +300.000 på tælleren der kører
og ser ud som den kom fra fabriken. Selv et brugt topstykke skal vel slibes
og have ny toppakning osv., men prøv at se hvad et topstykke koster ved en
hugger og læg så nogle timer til montering.

Mvh
Thomas

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 14-09-08 12:48

> [...]
> værksted.
>
> Mekanikeren konstaterer en defekt ventil, og foreslår udskiftning af denne

Hvis det er en indsugnings eller udstødningsventil skal den jo ikke skiftes
når du alligevel får nyt topstykke. Man må da formode at det nye er komplet
med ventiler "und alles"?