lange serviceintervaller
Fra : fagus

Dato : 14-09-08 08:39

Hvadfor nogle bilmærker/modeller køre med lange serviceintervaller,har hørt
at nogle køre med helt op til 60000 km.
jeg mener at det ikke er en uvæsentlig del af et bilbuget

vh

Fra : Klaus G.

Dato : 14-09-08 09:59

> Hvadfor nogle bilmærker/modeller køre med lange serviceintervaller,har
> hørt at nogle køre med helt op til 60000 km.
> jeg mener at det ikke er en uvæsentlig del af et bilbuget
Den Mercedes Sprinter 315CDI vi har på arbejdet køre med 45.000km mellem
service, det kan dog variere lidt, da den selv siger til. Men indtil videre
ser det ud til at det bliver ved 47.000km i følge den tæller den har.
Motoren er en 2.1 men den skal altså lige have 11liter(!) motorolie for at
kunne oprethold viskositeten i alle de km. Så al den olie koster altså også
pænt meget.

Nu regner jeg ikke med du skal have en varevogn, men ville bare pointere at
du lige skal kigge på hvor meget olie bilen skal have på :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Sørensen

Dato : 14-09-08 18:05

"fagus" > skrev ...
> Hvadfor nogle bilmærker/modeller køre med lange serviceintervaller,har
> hørt at nogle køre med helt op til 60000 km.
> jeg mener at det ikke er en uvæsentlig del af et bilbuget

Der er som regel også en tidsfaktor f.eks. 60.000 km. eller 1 år hvad der
end kommer først.

vh.
Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-09-08 18:48

fagus skriver:

> Hvadfor nogle bilmærker/modeller køre med lange serviceintervaller,har hørt
> at nogle køre med helt op til 60000 km.
> jeg mener at det ikke er en uvæsentlig del af et bilbuget

Skoda kørte en overgang med op til 50.000 km, men er i dag tilbage ved
de samme op til 30.000 som resten af VAG koncernes biler.

I USA kører mange biler længere end europæiske varianter af samme bil -
simpelthen fordi det er en konkurrenceparameter.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe