Vinterdæk er opreklamerede
Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 16:25

Jeg faldt lige over denne vurdering af et vinterdæk på en tilfældig side.
Enten er der fejl i antallet af stjerner eller også er de opreklameret i den
samlede vurdering.
Jeg lurede da lidt for gennemsnittet er da kun 3,6 i følge testen.

http://www.hjulskift.dk/d%E6k/default.asp

--
/HB
08' Skoda Octavia Combi 2.0 tdi Elegance, sort metallic

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 17:12

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg faldt lige over denne vurdering af et vinterdæk på en tilfældig side.

hmm. kan ikke forstå at link ikke virker, men det er et vinterdæk Michelin
195/65/15 til alm. personbil

--
/HB

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 18:36

On Sat, 13 Sep 2008 17:25:13 +0200, "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote:

> [...]
>samlede vurdering.
>Jeg lurede da lidt for gennemsnittet er da kun 3,6 i følge testen.

kan ikke se link men forstår ikke at du kan postulere at vinterdæk er
opreklameret.

Jeg kan snilt mærke forskel på hvor meget jeg kan presse min bil i det
sene efterår og vinter alt efter om jeg er på sommer sutter eller
vintersutter.

Hvis jeg kørte min bil med sommer dæk i vinterperiode som jeg køre
den med vinterdæk ville den skulle have rette buler konstant.

PS jeg mener at vinterdæk pr def skulle være lovpligtigt fra en start
dato til slut dato

PPS OG folk der indlader sig til at påstå at der er noget somhelst
brugbart der hedder helårsdæk skulle have TÆSK

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-08 18:58

On Sat, 13 Sep 2008 19:36:00 +0200, brian wrote:

> [...]
>
>Jeg kan snilt mærke forskel på hvor meget jeg kan presse min bil i det
>sene efterår og vinter alt efter om jeg er på sommer sutter eller

Den fornemmelse har jeg sjovt nok også.

>--

>Hvis jeg kørte min bil med sommer dæk i vinterperiode som jeg køre
>den med vinterdæk ville den skulle have rette buler konstant.

>--

Sådan kunne jeg aaaaaldrig finde på at køre.

>--

>PS jeg mener at vinterdæk pr def skulle være lovpligtigt fra en start
>dato til slut dato

>--

Ja, og kun de rigtige med snefnug og alpentop. Basta!

>--

>PPS OG folk der indlader sig til at påstå at der er noget somhelst
>brugbart der hedder helårsdæk skulle have TÆSK

>--

Det er jeg ikke enig i. Jeg synes det ville være mere passende at de
blev idømt samfundstjeneste. 10 biler der er skredet i grøften slæbes
op på vejen igen, uden tekniske hjælpemidler - hver dag - hele
vinteren.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 19:21

>Sådan kunne jeg aaaaaldrig finde på at køre.

elsker ironi
og for engangsskyld ening med FOLMER

Folk der ikke køre deres bil til og lidt over stregen ved ikke hvor de
har bilen.

Men man skal PINEDØD vælge tid og sted så man ikke er til fare for
andre.

Brian

med

Ford mondeo stationcar 2,0
Pirelli p6000 (2003) leveret på bil
Michelin Alpine (2003) leveret med bil

Citroen C5 SKOD kone bil 1,8 2003 (men den var billig)
Michelin energy (?) købt på bil
Michelin alpine A3 (2007) tilkøbt til bil

Tidligere skrottet biller
Toyota Tercel (den billigste bil jeg nogensinde har eget)
Fiat Brava 1,6
P 406 2,0
BMV X5 4,4
Mercedes ML 70 (tror jeg den hed)

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-08 09:46

> [...]
>blev idømt samfundstjeneste. 10 biler der er skredet i grøften slæbes
>op på vejen igen, uden tekniske hjælpemidler - hver dag - hele

Helt enig med dig Folmer,og lastbiler som er fejllæsset eller af anden
selvforskyldt grund,kører galt,samfundstjeneste,sådan skal det
være.)

/gubbi

Fra : Klaus G.

Dato : 13-09-08 19:20

> PS jeg mener at vinterdæk pr def skulle være lovpligtigt fra en start
> dato til slut dato
Mener jeg bestemt ikke.

Jeg synes derimod det skal være som i tyskland. Er der sne, sjab, is eller
andet glat værk på vejbanen, så er det ikke længere lovligt at køre på andet
end vinterdæk, med alpetoppe og snefnug på.

Hvis det bliver vedtaget, så skal forsikringsselskaberne også bare sige at
selvrisikoen stiger til det tredobbelte hvis man er i en ulykke og ikke har
korrekt dækmontering på. Eller hvis de skal være rigtig stramme, at de slet
ikke vil dække noget som helst.

Og skal Falck eller Dansk Autohjælp hive folk op ad grøften og de ikke har
ordentlige dæk på, ja så koster det lige timeløn at blive "reddet", plus de
sender et brev til politimesteren.

Osv. osv. osv..

Jeg HADER at sidde i kø, fordi en spasser med for dårlige dæk ikke engang
kan starte op ad en bakke hvor en fodbold ikke engang kan trille af sig
selv...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 20:58

On Sat, 13 Sep 2008 20:19:38 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg HADER at sidde i kø, fordi en spasser med for dårlige dæk ikke engang
>kan starte op ad en bakke hvor en fodbold ikke engang kan trille af sig

Jeg kan helt klart tilslutte mig ovenstående som bedre løsning

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 20:28

"brian" skrev i meddelelsen
> On Sat, 13 Sep 2008 17:25:13 +0200, "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote:
>

> kan ikke se link men forstår ikke at du kan postulere at vinterdæk er
> opreklameret.

Hvis du kunne se link ville du vide hvad jeg mener! Beklager at siden jeg
henviser til er åndsvagt bygget op mht til at linke til den.

> Jeg kan snilt mærke forskel på hvor meget jeg kan presse min bil i det
> sene efterår og vinter alt efter om jeg er på sommer sutter eller
> vintersutter.

Jeg har altid passende dæk på - dæk der passer til føret

> Hvis jeg kørte min bil med sommer dæk i vinterperiode som jeg køre
> den med vinterdæk ville den skulle have rette buler konstant.

Da jeg var ganske ung var jeg sku ligeglad hvad der sad på. har aldrig fået
en bule. Idag er jeg ikke ligeglad med hvilke dæk der sidder på!

> PS jeg mener at vinterdæk pr def skulle være lovpligtigt fra en start
> dato til slut dato

Ikke enig

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 21:12

On Sat, 13 Sep 2008 21:27:40 +0200, "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote:

> [...]
>
>Da jeg var ganske ung var jeg sku ligeglad hvad der sad på. har aldrig fået
>en bule. Idag er jeg ikke ligeglad med hvilke dæk der sidder på!

Tror det kan blive en monster tråd,men jeg har kørt nu i 20 år ingen
buler kører 30.000-40.000 om året,og kun to vintre med vinter
sutter,men helt klart står bilen meget bedre med de rigtige dæk til
årstiden,vores datter sværger til helårs og hun har heller aldrig
været i grøften,så det er vel også lidt med at slappe lidt af i
speeder foden)

/gubbi

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 21:37

> [...]
>årstiden,vores datter sværger til helårs og hun har heller aldrig
>været i grøften,så det er vel også lidt med at slappe lidt af i

Tror hun også at kondomer med huld i yder fuld beskyttelse?

Alt hænger sammen med hvad situation det bliver brugt til.

Men HELÅRSDÆK er det samme som at tro at Helle Torning er noget som
helst vær

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-08 08:51

> [...]
>
>Alt hænger sammen med hvad situation det bliver brugt til.
>
>Men HELÅRSDÆK er det samme som at tro at Helle Torning er noget som

Er der nogen som har taget din sut ?

/gubbi

Fra : Tom

Dato : 14-09-08 10:32

<gubbi> skrev i en meddelelse
> [...]

> årstiden,vores datter sværger til helårs og hun har heller aldrig
> været i grøften,så det er vel også lidt med at slappe lidt af i

Har også offentligt stået frem og proklameret at jeg ikke gider det med
vinterdæk mere. Her er ikke faldet så meget som 1 mm sne i 3 år.....så jeg
gider ikke fedte med vintersutter. At folk her får kaffen galt i halsen når
jeg siger at det oveni købet er sommerdæk jeg kører med, så dem om det. Min
dæk får bilen til at standse hurtigere end vinterdæk i det føre vi har haft
her i årevis, så det er vel ikke så ringe.
Desuden har jeg ikke noget imod at sænke hastigheden lidt hvis føret er til
det.....har da hidtil virket ok, jeg trækker hverken lange køer efter mig
eller har nogensiden lavet skader mod andre biler/fodgængere....

Men fuld respekt for de folk som skifter dækkene, jeg gør det bare
ikke.....vel vidende at skulle der blive bare det mindste frost her, så er
kommunen ude at salte før det sker.

--
Tom

Fra : Klaus G.

Dato : 14-09-08 11:10

> jeg trækker hverken lange køer efter mig eller har nogensiden lavet skader
> mod andre biler/fodgængere....
Det synes jeg alle folk siger, men alligevel ser man gang på gang, at ved
den mindste sjab på vejene, folk som bare ikke kan komme ud af stedet fordi
deres sommerdæk fedter rundt.

Mystisk at 100% mener de kan køre med sommerdæk om vinteren, mens det altid
er folk med sommerdæk som ikke engang kan køre over en opkørsel over et
fortorv...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Tom

Dato : 14-09-08 18:15

> Det synes jeg alle folk siger, men alligevel ser man gang på gang, at ved
> den mindste sjab på vejene, folk som bare ikke kan komme ud af stedet
> fordi deres sommerdæk fedter rundt.

Det gør mine så ikke.....i de år hvor her ikke engang har været sne eller
lign.

> Mystisk at 100% mener de kan køre med sommerdæk om vinteren, mens det
> altid er folk med sommerdæk som ikke engang kan køre over en opkørsel over
> et fortorv...

Går meget fint, og endda endnu bedre end på vinterdæk når vejret er som det
er. Desuden salter vores kommune stadig, så sne er hvis der endelig skulle
falde noget.....kun eksisterende i få min før det er smeltet.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 21:35

> [...]

>Hvis du kunne se link ville du vide hvad jeg mener! Beklager at siden jeg
>henviser til er åndsvagt bygget op mht til at linke til den.

ingen problem

>Jeg har altid passende dæk på - dæk der passer til føret

er jeg glad for at høre

>Da jeg var ganske ung var jeg sku ligeglad hvad der sad på. har aldrig fået
>en bule. Idag er jeg ikke ligeglad med hvilke dæk der sidder på!

>Ikke enig

tror ikke du mener at vinterdæk er irrelevante

>Ikke enig

hva sq de så.
Har du bedre alternatviv ?

Fra : .J.S...

Dato : 14-09-08 00:27

"HB" <hbOOsnabela.dk> wrote in message
> [...]

En opgave

Du skal sætte bedst mulig omgangstid på en motor bane, f.eks jyllandsringen,
af 2 gange.
Først i 20 grader og tørt vejr, og bagefter i -1 grader og sne.
Du skal køre begge omgange med de samme dæk.

Hvilke dæk vil du vælge ?

Jeg har aldrig set den slags testet, men jeg tror jeg ville vælge helårsdæk
(m+s mærket), i hvert fald ikke sommerdæk

mvh/JS

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-08 12:38

For lige at få på det rene hvad jeg mener med mit indlæg, gengiver jeg lige
det jeg prøvede at linke til.
Læg mærke til den samlede vurdering!

Michelin 195/65/15

Tørvejr 3 stjerner
Vådvej 4 stjerner
Sne 3 stjerner
Komfort 4 stjerner
Slidstyrke 4 stjerner
Samlet vurdering 5 stjerner

Fra : New to EV

Dato : 14-09-08 15:45

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse
> For lige at få på det rene hvad jeg mener med mit indlæg, gengiver jeg
> [...]
Det du henviser til på http://www.hjulskift.dk er et Michelin Alpin A2, det
er faltisk et helt godt dæk men hvor stjernerne kommer fra må henstå.
Hvis du tjekker en kilde til sammenligningerne,
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/ vil du se at Alpin A2
samlet set er tredie best ud af tyve.

Bemærk også lige mit favorit dæk: Goodyear Vector 5 er sjette i 2006 og
Vector 5+ er sjette i 2007.
er på femte sæt og de kan vel holde til ca. 60.000km helt klart det rigtige
dæk til DK.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/23E36BDF-5464-48C8-820A-434FE7D15365/0/4449.pdf
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/68875070-7528-4534-88E1-B20897409EBB/0/6671.pdf

Mvh Peter
vægtklasse 110kg

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-08 16:28

"New to EV" <Peter@Nothing.dk> skrev i meddelelsen

> Det du henviser til på http://www.hjulskift.dk er et Michelin Alpin A2,
> det er faltisk et helt godt dæk men hvor stjernerne kommer fra må henstå.

Lige nøjagtig.

> Hvis du tjekker en kilde til sammenligningerne,
> http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/ vil du se at Alpin A2
> samlet set er tredie best ud af tyve.

Michelin Alpin er et udmærket dæk - Har selv testet det

> Bemærk også lige mit favorit dæk: Goodyear Vector 5 er sjette i 2006 og
> Vector 5+ er sjette i 2007.
> er på femte sæt og de kan vel holde til ca. 60.000km helt klart det
> rigtige dæk til DK.

Sikkert også et udmærket dæk - Har aldrig kørt på det.

--
/HB

Fra : Knut

Dato : 14-09-08 17:23

"HB" <hbOOsnabela.dk> wrote in message
> For lige at få på det rene hvad jeg mener med mit indlæg, gengiver jeg
> [...]

Hvordan dælen kan den samlede vurdering blive højere end vurderingen for
hvert af parametrene som indgår?
Det datamateriale synes ikke helt troværdigt.

Knut

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-09-08 17:39

> Hvordan dælen kan den samlede vurdering blive højere end vurderingen for
> hvert af parametrene som indgår?
> Det datamateriale synes ikke helt troværdigt.

Samlet vurdering har ikke noget med gennemsnit at gøre.

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-08 18:03

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> Samlet vurdering har ikke noget med gennemsnit at gøre.

Den er du simpelthen nødt til at forklare mig?!?

--
/HB

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-08 18:01

"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hvert af parametrene som indgår?
> Det datamateriale synes ikke helt troværdigt.

Ved du hva - det kan jeg kun give dig ret i

--
/HB