Bagsæder i bagagerum Mercedes
Fra : Henning

Dato : 12-09-08 19:15

Vi har købt en Mercedes E320 årgang 2001, hvor der bl.a. er to
(børne)bagsæder i bagagerummet.
Nu har jeg aldrig selv tænkt mig at sidde deromme, men findes der
nogen form for crash-test baseret på bagagerummet? Eller skal vi regne
med, at karossen er så stiv, at kommer der en lastbil på motorvejen
mens vi holder i kø, bliver den stoppet af de knap to ton stål inden
børnenes ben bliver mindre...

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 12-09-08 22:33

> [...]
> med, at karossen er så stiv, at kommer der en lastbil på motorvejen
> mens vi holder i kø, bliver den stoppet af de knap to ton stål inden

Hehe. Kan huske da jeg i folkeskolen for et par hundrede år siden, var med i
en "land taxi-ordning" og nogle gange blev hentet i en mintgrøn MB årg. ca.
1979-80. Det vakte jublel når det var denne bil der hentede os, da det var
ufatteligt sjovt at sidde helt ovre bagi, og chaufføren var samtide en
psykopat, der kørte som død & helvede

Nu oplevede jeg heldigvis aldig et uheld, men jeg vil tro, at hvis der
kommer en lastbil bragende, er det ligegyldigt om bilen har 27 ud af 5
mulige stjerner. Men jeg forstår da din bekymring. Ved en påkørsel bagfra,
ville jeg da også helst sidde så langt fremme som muligt: Så det må være
logisk at de bagerste er de mest udsatte?

Jeg har selv en MB magen til... godt nok en sedan. Men den kommer ikke i
nærheden af de 2000kg. Den er sat til 1650 kg. Men det er da muligt at en
staionscar er noget tungere. Men det hjælper næppe ret meget hvis man holder
stille og bliver påkørt bagfra.

Mvh

Jasper

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-08 22:36

Henning wrote:
> Eller skal vi regne
> med, at karossen er så stiv, at kommer der en lastbil på motorvejen
> mens vi holder i kø, bliver den stoppet af de knap to ton stål inden
> børnenes ben bliver mindre...

Det er der ingen biler der kan klare. Ikke engang en Hummer.
Den bliver krøllet sammen til ukendelighed hvis man bliver torpederet bagfra
af en lastbil.
Og selv ved lavere hastighed skal man regne med deformationszoner for og
bag, og det bagerste af en stationcar er nok det blødeste sted på bilen.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-09-08 07:35

"Ole" <-> skrev i meddelelsen

> Det er der ingen biler der kan klare. Ikke engang en Hummer.
> Den bliver krøllet sammen til ukendelighed hvis man bliver torpederet
> bagfra af en lastbil.

Det kommer nu an på om du bliver fanget mellem lastbilen og f.eks. en anden
bil - eller blot bliver skubbet fremad ...

--
Per

Fra : oz3bto

Dato : 13-09-08 11:42

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> "Ole" <-> skrev i meddelelsen

> Det kommer nu an på om du bliver fanget mellem lastbilen og f.eks. en
> anden bil - eller blot bliver skubbet fremad ...
>
> --
> Per
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte

Betyder også noget om man jokker på bremsen menes det sker eller bilen
frit kan trille .. Der var enda ret stor forskel

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 23:01

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Det kommer nu an på om du bliver fanget mellem lastbilen og f.eks. en
> anden bil - eller blot bliver skubbet fremad ...

Henning skriver at man holder i kø... det kræver jo næsten at der er en bil
foran.
Men ellers er jeg ening.

Fra : Broegger

Dato : 14-09-08 09:04

"Ole" <-> skrev news:48cc381e$0$90262$14726298@news.sunsite.dk:

> Henning skriver at man holder i kø... det kræver jo næsten at der er
> en bil foran.
> Men ellers er jeg ening.

Som en af mine kolleger sagde, da han havde kørt over Sjælland med en
kvindelig kollega ved rattet: "Grunden til at vi først kommer nu er at der
var kø hele vejen, og vi kørte forrest!"

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Søren

Dato : 13-09-08 08:07

Jeg har en E290 fra 98, med de samme sæder bagi. Jeg vil ikke have noget
problem med at sætte børnene bagi, da jeg har en udokumenteret teori om
at når der virkelig sker noget - at så er vi ude i noget frontalt
halløj. Når folk knalder op bagi hinanden, synnes jeg oftere at vi er
ude i småtings afdelingen.

Mht. til lastbilen .. det er der ikke noget der kan tåle. 15 ton trækker
lastet med 30 ton meloner - det gør nas uanset hvad man sidder i.

mvh Søren