Forskel på bilbatterier
Fra : Lars

Dato : 12-09-08 17:48

Hejsan,

Batteriet i min BMW er udskiftningsmodent - og det er vist en af ting
jeg lige kan overskue at skifte selv.

Er der mon forskelle i kvaliteten / levetiden på sådan nogen?

Eller er det bare at fise forbi T.Hansen og købe det de har på tilbud?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=2097379543&n=1800404005&pn=-1707670141

hilsen Lars

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 12-09-08 20:12

"Lars" <nomail@nothing.here.se> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der mon forskelle i kvaliteten / levetiden på sådan nogen?
>
> Eller er det bare at fise forbi T.Hansen og købe det de har på tilbud?

Der er helt bestemt forskel på batterier.
Tidligere købe jeg ofte batterier fra Esbjerg Akkumulator fabrik. Sælgeren
fortalte mig, at man for blybatterier kunne sige, at jo tungere batteriet
er, des bedre.
Idag er der måske ikke så meget bly i batterierne, men mon ikke vægten
stadig giver et svar?
Hilsen Matthias

Fra : JBH

Dato : 12-09-08 21:48

" Matthias H Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er, des bedre.
> Idag er der måske ikke så meget bly i batterierne, men mon ikke vægten

De "kinøjserbatterier" som sidder i meget af det EL- legetøj børnene fiser
rundt på/I nu om dage holder i alt fald ikke ret længe, men batterierne
vejer også væsentligt mindre end f.eks et Panasonic batteri med samme
energi. (Ah)

mvh
JBH

Fra : Lars

Dato : 13-09-08 11:45

On Fri, 12 Sep 2008 21:12:01 +0200, " Matthias H Matthiessen"
<matthiessen@dioder.dk> wrote:

> [...]

Jeg faldt lige over en test

http://www.dn.se/content/1/c6/58/04/25/batterier.pdf

** Lars

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-09-08 21:16

Lars skrev:
> [...]
>
> Er der mon forskelle i kvaliteten / levetiden på sådan nogen?
>
> Eller er det bare at fise forbi T.Hansen og købe det de har på tilbud?

Jo, der er forskel på kvaliteten, så undgå de billigste og de dyreste,
men find et anerkendt fabrikat i mellemprisklassen. Ca 100 kr/år er jo
ikke det store.

--
Niels

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 12-09-08 21:35

Hej

> Er der mon forskelle i kvaliteten / levetiden på sådan nogen?

Der er _stor_ forskel - både levetid og performence.

Billige batterier har ofte svært, ved at levere varen når det er koldt.

Er batteriet allerede færdigt på din E90'er?

Mvh
Hans Mouridsen

Fra : Lars

Dato : 13-09-08 11:39

On Fri, 12 Sep 2008 22:34:38 +0200, Hans Mouridsen <hom@FJERNMIGpc.dk>
wrote:

>Der er _stor_ forskel - både levetid og performence.

OK - tak for svaret - både til dig og andre. Jeg finder et anerkendt
mærke til den.

>Er batteriet allerede færdigt på din E90'er?

Yes, desværre. 3 år og 50.000 km... Det har været kørt helt fladt af
den tidligere ejer tror jeg. Det starter bilen hver dag osv, men
spændingen på det er lav. Jeg havde en tester på den i anden anledning
og den målte spændingen til 11,8V - har lige prøvet med et multimeter
direkte på batteriet og der er 12,1V hvor tænding mv så er slået fra.

Var i drive in med den i sommers, efter cirka 30 minutter slukkede den
ned med beskeden "batteri level very low" fra computeren. Øvs og måtte
låne en af deres radioer - surt når der nu faktisk ER surround og
alting i bilen.. hihi...

Så jeg tror det er udskiftningsmodent!

Nogen bud på hvor man bedst køber batterier i ordentlig kvalitet til
en fornuftig pris - kbh området. 70 Ah er det der sidder i.

** Lars

Fra : Finn Egmose

Dato : 13-09-08 08:45

"Lars" <nomail@nothing.here.se> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der mon forskelle i kvaliteten / levetiden på sådan nogen?
>
> Eller er det bare at fise forbi T.Hansen og købe det de har på tilbud?

Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet men skulle du have ærinde på fyn kan
jeg anbefale www.mnielsen-autoudstyr.dk
De har næsten altid originale Varta batterier på lager til priser der ligger
meget tæt på de billige fra T Hansen og Harald Nyborg.

Mvh
Finn