Kan man renoverer bagbro'en på en 106'er
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-09-08 15:09

Hej

Fruen har en godt slidt 106D'er hvor baghjulene efterhånden ligger mere ned
end står op, kan sådan noget renoveres eller skal der en ny til?

Stef

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 11-09-08 16:33

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Fruen har en godt slidt 106D'er hvor baghjulene efterhånden ligger mere
> ned end står op, kan sådan noget renoveres eller skal der en ny til?

2min på google og du har svaret...

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=413279

Fra : JBH

Dato : 11-09-08 17:20

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i en meddelelse
> "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen

> 2min på google og du har svaret...
>

> http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=413279

Køb en brugt hos en hugger eller køb en som er renoveret korrekt, dvs med
nye lejer og pakdåser. Man kan godt selv overflytte svingarme og
torsionsfjedre, men er det godt rustent, skal det grove værktøj findes frem.

Jeg kan IKKE anbefale en renoveret hvor lejerne er erstattet med
messingbøsninger. Det er noget forbandet klyt og det holder bare ikke,
heller ikke selvom man smører niplerne 1-2 gange om året. (Indrømmet jeg
smurte ikke 4 gange om året, men hvem pokker gider rende og tryksmøre sin
bagbro 4 gange om året)

mvh
JBH

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-09-08 19:45

> [...]
> smurte ikke 4 gange om året, men hvem pokker gider rende og tryksmøre sin

Hej

Nej planen var nu heller ikke at stå og rode med det selv Nogle ting er
livet sgu for kort at rode med Hvis man skal ud og finde en ved en
hugger eller privat brugt, hvor ser man så om den har samme slidtage?

Stef

Fra : JBH

Dato : 11-09-08 20:07

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er livet sgu for kort at rode med Hvis man skal ud og finde en ved en
> hugger eller privat brugt, hvor ser man så om den har samme slidtage?

Det er nok lidt svært hvis den er afmonteret, men hvis det er en anerkendt
hugger er den formodentligt i orden (og med garanti/ombytningsret) . Ellers
hvis den endnu ikke er afmonteret, kan du jo se hjulstillingen og høre om
den "knirker" eller mærke om den går trægt

mvh
JBH

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-09-08 21:01

> [...]
> Ellers hvis den endnu ikke er afmonteret, kan du jo se hjulstillingen og
> høre om den "knirker" eller mærke om den går trægt

Ok ringer lidt rundt til et par huggere imorgen ellers må det blive ved det
firma i Viborg.

Stef

Fra : JBH

Dato : 11-09-08 22:08

> Ok ringer lidt rundt til et par huggere imorgen ellers må det blive ved
> det firma i Viborg.

M.R. Autolager ved Viborg har et par stykker iflg :

http://www.faelleslager.dk/

mvh
JBH

Fra : oz3bto

Dato : 11-09-08 23:50

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> smurte ikke 4 gange om året, men hvem pokker gider rende og tryksmøre sin

Dem som gider passe på deres bil ... Er niplerne igennem på min 4WDer en
gang i mdr. ca

Fra : JBH

Dato : 12-09-08 16:12

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Dem som gider passe på deres bil ... Er niplerne igennem på min 4WDer en
> gang i mdr. ca

Se nu forestiller jeg mig så at din 4WD lever et mere hårdt og slidsomt liv
end en gammel Pegøj405. som triller ca 30km om dagen på alm. landevej.

(Måske det oven i købet er en hobby, sådan at smøre nipler

mvh
JBH

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 16-09-08 14:55

> [...]
>
> Fruen har en godt slidt 106D'er hvor baghjulene efterhånden ligger mere
> ned end står op, kan sådan noget renoveres eller skal der en ny til?

Hvordan er man stillet ved syn med sådan en bagbro, havde overset mail'en
fra motorregisteret at den skulle ha været afsted i Juli, så nu vil de meget
gerne se den SNART!

Stef