Erfaringer med 2.0 TDCI og/eller C-Max
Fra : Brian

Dato : 10-09-08 16:55

Hejsa

Mons nogen i dette vældige forum skulle ligge inde med lidt erfaringer
omkring Focus C-Max eller 2.0TDCI motoren ?

Jeg har luret de sædvanlige steder efter test's, men personlige erfaringer
er ej at fornægte... siger Finn Guldmann

/Brian

Fra : Michael Guldager Han~

Dato : 11-09-08 17:38

> Mons nogen i dette vældige forum skulle ligge inde med lidt erfaringer
omkring Focus C-Max eller 2.0TDCI motoren ?

Hej Brian

Jeg har en 2,0 TDCI C-Max og motoren fungerer fint. Dejligt moment og
gearskifte. At resten udenom så ikke er så godt er en anden sag.

Har endvidere ejet en 115 HK TDCI i en Mondeo og den fungerede også fint.

Michael

Fra : Brian

Dato : 11-09-08 17:58

Michael Guldager Hansen wrote:

> Jeg har en 2,0 TDCI C-Max og motoren fungerer fint. Dejligt moment og
> gearskifte. At resten udenom så ikke er så godt er en anden sag.

Hvad er det der ikke fungerer så godt ? Den slags er man s'gu da nødt til at
uddybe

/Brian

Fra : Michael Guldager Han~

Dato : 11-09-08 19:09

> Hvad er det der ikke fungerer så godt ? Den slags er man s'gu da nødt til
> at uddybe

Har siden jeg fik bilen oplevet døjet med knirkende døre/dørrammer. Hver
gang man drejer skarpt eller kører over et bump kan jeg høre at dørene
knirker. Ford i Horsens har gentagne gange forsøgt at udbedre det - men det
holder ca. en måned.

Ligeledes har det ene dørhåndtag knirket og dette vender også tilbage. Det
samme med bagklappen plus et par andre ting.

Så er jeg ikke imponeret - heller ikke med Fords værksted og deres service
eller mangel på samme.

Derimod var Mondeoen en problemfri bil de 120.000 KM jeg kørte i den.

Michael

Fra : Brian

Dato : 11-09-08 19:54

> [...]

> Ligeledes har det ene dørhåndtag knirket og dette vender også
> tilbage. Det samme med bagklappen plus et par andre ting.

Ahh ok... lyder da som noget et ordentligt værksted burde kunne fixe.

Hvilken årgang er bilen ?

> Så er jeg ikke imponeret - heller ikke med Fords værksted og deres
> service eller mangel på samme.

Sjældent man hører noget positivt om aut. værksteder i det hele taget...

/Brian

Fra : Michael Guldager Han~

Dato : 12-09-08 17:00

> Hvilken årgang er bilen ?

2006

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-08 18:55

> [...]
>
> Jeg har luret de sædvanlige steder efter test's, men personlige erfaringer
> er ej at fornægte... siger Finn Guldmann

Har en 2002 Mondeo 2,0 TDCI 130 HK.Den har kørt 150.000 km
Hold dig langt væk..!

Ud over ekstreme knirkelyde som værkstedet ikke kan finde, er der også
ekstrem vindstøj ved dørene - det kan de heller ikke gøre noget ved.

Motoren sætter ud omkring 1800-1900 omdr hvis den ikke får meget gas.
Ford erkender at fejlen er der, men siger samtidig at de ikke kan gøre noget
ved det.

Fartpiloten holder hastigheden +/- 8 kmt

Har allerede fået skiftet en bærekugle.

Og så det værste: lampen for "gløderør" blinker nu igen! Den har været på
værksted for det 3 gange, og det hjælper kun kortvarigt.
Til at begynde med kunne jeg få den til at holde op ved at låse bilen, låse
op og staret igen.
Sidenhen virkede det heller ikke længere; derefter omprogrammerede
værkstedet dyserne. Den kom til at gå anderledes, men ikke godt (blot lidt
højere i tomgang).
Nu er den så gal igen. Så længe lampen blibker kører motoren formentlig på
nødprogram. Er ekstrem svær at starte kold, og larmer helt vil. Bliver mere
stille når den bliver varm, men kan næsten ikke trække.
Så nu skal den på værksted igen på mandag.
Det er iøvrigt Bosch i Randers der har set på bilen. De skulle efter sigende
være landets bedste m.h.t. diesel (så ser det jo lidt træls ud da de ikke
kan finde fejlen)!

Værkstedet påstår at dyserne ikke fejler noget; det er godt, for de koster
2500 kr stykket (og til lige netop denne model kan man ikke købe
renoverede).
Og det er heller ikke gløderørene, siger de.

Derudover har jeg allerede fået skiftet vandpumpe, og i perioder vil
starteren ikke gå i indgreb.

Årsagen til købet var at der er rigtig meget plads i bilen (stationcar), og
at den (i de perioder motoren ikke fejler) trækker helt forrygende godt. Kan
gå 11 km/l med 100 kmt + campingvogn.

Suk!
Næste gang køber jeg en japaner.

mvh Ole

Fra : Brian

Dato : 12-09-08 20:02

OK wrote:

> Har en 2002 Mondeo 2,0 TDCI 130 HK.Den har kørt 150.000 km
> Hold dig langt væk..!

Nu er det hverken en Mondeo eller en 130 hestes TDCI jeg har i tankerne, så
jeg skal nok holde mig væk

Klip en masse træls problemer

> Suk!
> Næste gang køber jeg en japaner.

Jaa... men det er nu engang sjovere at have en bil der tænder bare en lille
gnist i hjertet - og det lyder da til at den Mondeo har fyret godt op under
dig

/Brian

Fra : Søren Kristensen

Dato : 13-09-08 11:53

> Har en 2002 Mondeo 2,0 TDCI 130 HK.Den har kørt 150.000 km
> Hold dig langt væk..!
>
> Suk!
> Næste gang køber jeg en japaner.
>
> mvh Ole

Hej Ole

Du kan købe min gamle beziner - den er der sku ingen problemer med!

mvh

Søren Kristensen (TOS)