extra afgift for motor??
Fra : BigMac

Dato : 09-09-08 15:40

Jeg har en Astra 1,2 med en 2,0 motor ilagt, den har lige været til syn,
ingen problemer i det, - MEN

Hvad siger Told&Skat til det, er det den der hhar lagt motoren i bilen og
solgt den til mig, der skal betale eller er det mig der hænger på den??

Hvilke paragrafer skal jeg se på??

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-09-08 16:34

On Tue, 9 Sep 2008 16:39:56 +0200, "BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvad siger Told&Skat til det, er det den der hhar lagt motoren i bilen og
>solgt den til mig, der skal betale eller er det mig der hænger på den??
Brugeren (ejeren) er ansvarlig for bilen, det være sig ift. FL og evt.
skat/afgifter.

/Hans

Fra : Jan Hansen

Dato : 09-09-08 17:09

> Brugeren (ejeren) er ansvarlig for bilen, det være sig ift. FL og evt.
> skat/afgifter.
>
> /Hans

Har du ikke sørget for at den uoriginale motor og bilens
pris hænger sammen ved købet?

Fra : BigMac

Dato : 09-09-08 19:46

det er ofte svært at få oplyst hvad der er betalt afgift af ved
ombygninger...

Fra : claus b.p.

Dato : 09-09-08 21:11

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> det er ofte svært at få oplyst hvad der er betalt afgift af ved
> ombygninger...
Lige et spørgsmål: Er den synet med ændringerne incl. den større motor,
eller er den bare periodesynet? Godkendt ved Periodesyn er nemlig ikke det
samme som at bilen er godkendt med ændringerne.
Det bør fremgå af registreringsattesten, enten ved at der er tilføjet noget
om ændringerne, eller ved et andet typegodkendelsesnummer end det
oprindelige. Er der ikke det, risikerer du at en tilfældig kontrol klipper
pladerne. Der må også findes behørig dokumentation for de ændringer der er
lavet, og hvilke instanser der har sagt god for ændringerne, for det er en
voldsom effektforøgelse der må forventes at kræve udskiftning af bremser mm.
Der kræves fx. fabrikkens accept, TÜV godkendelse eller beregninger fra fx.
teknologisk institut, med mindre man ombygger til en anden allerede
eksisterende model. Og gør man det, klipper afgiftssaksen.
Er ombygningen, som man tit ser det, bare lavet med forventning om at det
nok ikke bliver opdaget, skal man også lige tænke på hvad
forsikringsselskabet siger, hvis man bliver indblandet i en ulykke, og det
derefter bliver opdaget.
Du kan normalt max. øge effekten med 20% uden de store sværdslag, men der må
være tale om meget mere her.

/Claus

Fra : BigMac

Dato : 10-09-08 14:39

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev i en meddelelse

Det er så ikke helt rigtigt:

Er et køretøj, der efter foretagen reparation eller ombygning ikke kan
betragtes
som identisk med et tidligere afgiftsberigtiget køretøj, jf. § 1, stk. 2 og
3, og §§ 7
og 7 a, blevet registreret eller omregistreret til ny ejer, uden at afgiften
er berigtiget,
kan krav om betaling af det afgiftsbeløb, som skulle have været betalt ved
første registrering eller første registrering af ejerskifte efter
reparationen eller
ombygningen,

gøres gældende mod den, der har foretaget reparationen eller ombygningen.

Stk. 2. Er et køretøj, der er indført som brugt, blevet registreret, uden at
afgiften
er berigtiget, kan krav om betaling af afgiftsbeløbet gøres gældende mod
den,
som med henblik på køretøjets registrering har afsat køretøjet til den, i
hvis navn
det første gang er registreret.

> Lige et spørgsmål: Er den synet med ændringerne incl. den større motor,

Ja - den er godkendt med "konstruktive ændringer" men der er ikke betalt
SKAT/afgift af det!!