Fartbøde
Fra : Torben Larsen

Dato : 08-09-08 11:40

Hej

Jeg bliv taget i en fotofælde den 6-6-08, ved den danske-tyske grænse.
Men jeg har ikke modtaget en bøde endnu........hvor langt tid går der før
man få tilsendt bøden ??????

Torben

Fra : oz3bto

Dato : 08-09-08 12:19

"Torben Larsen" <tanjatorben@larsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg bliv taget i en fotofælde den 6-6-08, ved den danske-tyske grænse.
> Men jeg har ikke modtaget en bøde endnu........hvor langt tid går der før

Der kan nemt gå 3-4mdr. før man får fotoet :D

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-09-08 12:54

"Torben Larsen" <tanjatorben@larsen.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Jeg bliv taget i en fotofælde den 6-6-08, ved den danske-tyske grænse.
> Men jeg har ikke modtaget en bøde endnu........hvor langt tid går der før
> man få tilsendt bøden ??????

Hvor - i D eller i DK?

Og helt nøjagtigt hvor kan de finde på at sætte den op?

:)

--
Per

Fra : AndersH

Dato : 08-09-08 14:48

> [...]
>
> Jeg bliv taget i en fotofælde den 6-6-08, ved den danske-tyske grænse.
> Men jeg har ikke modtaget en bøde endnu........hvor langt tid går der før

En kammerat og jeg blev blitzet ca. 800 km nede i Tyskland, ved et
vejarbejde, man måtte køre 100 og vi kørte ca. 120. Vi var begge på
motorcykel.. Gad vide om de gider sende os en bøde, og om de overhovedet kan
når vi kørte på MC? ... At dømme efter de hjemmesider man kan se tyske
fartbøde-satser på er det overhovedet ikke galt.. 20-30 euro er hvad vi har
fundet frem til.

Mvh Anders

Fra : Martin Bak

Dato : 08-09-08 22:26

"AndersH" <anders@andersh.sletdette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan når vi kørte på MC? ... At dømme efter de hjemmesider man kan se tyske
> fartbøde-satser på er det overhovedet ikke galt..

AVA? Er det ikke galt at overskride hastighedsgrænsen med 20%?

20-30 euro er hvad vi har
> fundet frem til.

Nåh.. det var prisen du var bange for. Når bøden kommer, så betal den bare
og vær glad for at der ikke kom noget værre ud af det.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-09-08 19:34

> AVA? Er det ikke galt at overskride hastighedsgrænsen med 20%?

Naah, du så ikke området, 3 sporet motorvej med ikke særlig mange biler på..
klokken var ca. spisetid og der var ret tomt på vejene, det hele gik lige ud
og vejarbejderne var for længst taget hjem.
20% er jo heller intet. 120 på det sted virkede som ingen ting, især når man
tidligere har ligget og kørt 200+ i en times tid i træk...

> 20-30 euro er hvad vi har
>>

> Nåh.. det var prisen du var bange for. Når bøden kommer, så betal den bare
> og vær glad for at der ikke kom noget værre ud af det.

Ja selvfølgelig, hvad skulle jeg ellers være "bange" for? Hvis/når bøden
kommer bliver den selvfølgelig betalt.

Mvh Anders

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 11-09-08 13:38

> Naah, du så ikke området, 3 sporet motorvej med ikke særlig mange biler
> på.. klokken var ca. spisetid og der var ret tomt på vejene, det hele gik
> lige ud og vejarbejderne var for længst taget hjem.

Det er netop problemet, man ser skilte med vej hvor der er
på krævet at nedsætte hastigheden med 30-50% Når man så har paseret ophørs
skiltet
og ikke har set en eneste vej arbejder føler man sig sku ledt til grin,
mener det mindst de kunne gøre
var at smide en sæk hen over skiltet når de ikke var til stede så kunne det
være hastigheden blev respekteret hver gang.

Glenn

Fra : Kent Friis

Dato : 11-09-08 20:08

Den Mon, 8 Sep 2008 12:39:38 +0200 skrev Torben Larsen:
> Hej
>
> Jeg bliv taget i en fotofælde den 6-6-08, ved den danske-tyske grænse.
> Men jeg har ikke modtaget en bøde endnu........hvor langt tid går der før
> man få tilsendt bøden ??????

Inden for 20 km/t hastighedsbegrænsningen? Der skal ikke meget til
de +30% der giver et klip...

(Eller er 20km/t skiltene væk alle steder efter de fjernede
paskontrollen?)

Dengang de stadig kontrollerede pas, arbejdede jeg syd for grænsen,
men en del af firmaet lå nord for grænsen, så vi passerede flere gange
om dagen. Vi blev altid vinket forbi. En dag fandt vi så på at se
om den gamle Ford Transit kunne køre så langsomt. Det kunne den godt,
men da vi efter flere minutter nåede frem til paskontrollen, ville
de sg* se samtlige pas... Det er hvad man får ud af at overholde
hastighedsgrænserne.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-09-08 23:49

"Kent Friis" skrev

> [...]
> men da vi efter flere minutter nåede frem til paskontrollen, ville
> de sg* se samtlige pas... Det er hvad man får ud af at overholde

Betjentene ved paskontrollen var vel nervøse for om i kunne stoppe i tide da
i kørte for stærkt?

- Peter

Fra : Kent Friis

Dato : 12-09-08 17:37

Den Fri, 12 Sep 2008 00:48:57 +0200 skrev Peter Lykkegaard:
> "Kent Friis" skrev

> Betjentene ved paskontrollen var vel nervøse for om i kunne stoppe i tide da
> i kørte for stærkt?

Nej, enten har de kedet sig i de adskillige minutter de kunne se vi var
på vej, eller også har de fundet det mistænkeligt at vi kørte meget
under normal-hastigheden på stedet.

Mvh
Kent

.... for katten.