On Tue, 2 Sep 2008 20:07:06 +0200, "Kenny" <dj@thiemerSLETTES.dk>
wrote:
>Halløj i gruppen
>
>Jeg har netop erhvervet mig min drømmebil en Volvo 760 TD, superkøremaskine
>til en billig penge. Der er næsten ingen rust og "næsten" alt virker som det
>skal.
>
>MEN.... den ryger temmelig meget og det var nok derfor den var billig, så
>jeg skal nok ikke regne med den går i gennem syn før det er lavet.
>
>Jeg regner med at det er slidte dyser der er tale om, hvor kan jeg mon finde
>nye eller ombyttere billigst ?
Du kan få billige kina dyser, de holde ikke særligt længe, japanske
dyser eller Bosch er at foretrække, de koster, regn med 4-500 pr styk
+ justering og montage.
Ebay i tyskland er stedet at gøre en god handel, jeg fik 4 bosch dyser
for 300 + porto og skulle således kun købe en her i danmark (mener det
var 380 + moms).
Bemærk at det du kalder dyser, kalder andre dyseholder (dyseholder
ink. dyse, justeret og afprøvet), så hvis du selv køber dyser skal de
jo monteres i dyseholderen og justeres (kræver specialværktøj og
shims), derfor er det nok nemmest at gå efter ombytninger.
Fik engang for omkring 7 år siden nye dyser i mine egne holdere og det
kostede vist 650 stykket + moms hos ketner.
>Nogen der har et bud på hvad det kan koste at smide den forbi et
>dieselværksted for at få chekket timing ??.
Ketner er altid en mulighed, men nok ikke de billigeste.
Jeg fik min Audi (samme motor som i Volvoen) justeret på et lokalt
Lucas værksted, kompetente folk og så løb det kun op i små 500 ink.
moms og det var som at få en ny bil.
Jeg havde været forbi Audi, de havde ikke tid, Volvo sagde lige ud at
de ikke havde lyst til at rører ved en dieselmotor, så var der ikke
mange muligheder tilbage.
/Hans