Oplysninger om køretøj via nummerplade?
Fra : HKN

Dato : 02-09-08 06:35

Hej,

Er der nogen her i gruppen der kan oplyse mig om hvorvidt det er
muligt at hente tekniske oplysninger på et køretøj via nummerpladen?

Hvis jeg f.eks ser en bil, som jeg godt kunne tænke mig at vide noget
mere specikt om f.eks om dækstørrelse, brændstof etc, findes der så et
sted hvor jeg kan se den slags oplysninger?

Mvh
Henrik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-08 13:42

HKN skriver:

> Hvis jeg f.eks ser en bil, som jeg godt kunne tænke mig at vide noget
> mere specikt om f.eks om dækstørrelse, brændstof etc, findes der så et
> sted hvor jeg kan se den slags oplysninger?

Biltovet.dk

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten

Dato : 02-09-08 14:08

HKN skrev:
> [...]
> mere specikt om f.eks om dækstørrelse, brændstof etc, findes der så et
> sted hvor jeg kan se den slags oplysninger?

Hvis du er lidt fræk kan du gå hen til bilens frontrude, der er stelnr.
somregel graveret, så man kan se set udefra, så kan du gå ind på
www.fstyr.dk og vælge typegodkendelse, så kan du se hvad den bil er
typegodkendt med....

god fornøjelse

Fra : HKN

Dato : 02-09-08 07:30

Hvis du er lidt fr�k kan du g� hen til bilens frontrude, der er
stelnr.
> somregel graveret, s� man kan se set udefra, s� kan du g� ind p�
> www.fstyr.dk og v�lge typegodkendelse, s� kan du se hvad den bil er
> typegodkendt med....

Tak, men hvis det nu er en bil jeg ser på vejen, mens jeg kører så
bliver den øvelse lidt svær

Biltorvet tilbyder mig ligeledes kun at se min egen bil - som jeg
mener at kende de fleste detaljer på...

-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 09:07

>Tak, men hvis det nu er en bil jeg ser på vejen, mens jeg kører så
>bliver den øvelse lidt svær
>
>Biltorvet tilbyder mig ligeledes kun at se min egen bil - som jeg
>mener at kende de fleste detaljer på...

Nej, du går ind på http://www.biltorvet.dk/

I højre side under Nyttige oplysninger om din bil: indtaster du reg, nr på
bilen:

Eksempel

Registreringsnummer: XV24941
Betegnelse: PEUGEOT 307 1,6 I ST. CAR
Type: Personbil
Stelnummer: VF33ENFUC8432**** (?)
Typegodkendelsesnummer: E14272-05
Dato for første indregistrering 10-10-2005
Dato for seneste godkendelse ved syn: (ingen)
Dato-udgangspunkt for kommende periodisk syn: 10-10-2005
Til periodisk syn hvor ofte? Periodisk syn hvert 2. år fra det 4. år

Her får du Typegodkendelsesnummer og så kan du gå ind på
http://www.fstyr.dk/sw22275.asp og indtaste Typegodkendelsesnr. Og se
typegodkendelsen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-08 14:45

HKN skriver:

> Biltorvet tilbyder mig ligeledes kun at se min egen bil - som jeg
> mener at kende de fleste detaljer på...

Nej da, hvad forhindrer dig i at indtaste nummerpladen på naboens bil?

Biltorvet er netop det du mangler..... prøv evt med denne:
http://i2-images.tv2.dk/s/08/2755408-eba880b6e5ba91e9913ef49aefbe423d.jpeg

Fra : HKN

Dato : 02-09-08 07:51

> Nej da, hvad forhindrer dig i at indtaste nummerpladen p� naboens bil?
>
> Biltorvet er netop det du mangler..... pr�v evt med denne:
> http://i2-images.tv2.dk/s/08/2755408-eba880b6e5ba91e9913ef49aefbe423d.jpeg

Det har du ret i - men jeg får kun at vide hvilken bil der er tale om
- derefter må jeg søge videre andetsteds for at få yderligere
detaljer. Jeg tænkte om der ikke fandtes et sted hvor jeg kunne få
alle detaljer på en gang?
Men det her kan da bruges

-Henrik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-08 15:47

HKN skriver:

> [...]
> - derefter må jeg søge videre andetsteds for at få yderligere
> detaljer. Jeg tænkte om der ikke fandtes et sted hvor jeg kunne få

Nej.

Fra : HKN

Dato : 02-09-08 09:03

> Nej.