Follow-up II - nanobehandling...
Fra : Mogens

Dato : 01-09-08 10:23

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:F%2kk.1228$U5.841@newsb.telia.net...

> "HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> De første indtryk er det, at smadrede insekter på fronten stadig er et
> faktum. De glider ikke blot af i farten, men smadres (og bliver hængende)
> som hidtil. Det positive i den sammenhæng ér, at de vaskes af som
> ingenting - der skal langt fra samme energi til at få insekterne fjernede.
> Een af testpiloterne, som kører med alu-fælge, der har mange eger, er glad
> for nano-behandlingen af fælgene. De er nemmere at gøre rene. Jég mærker
> ingen forskel, men mine fælge er også til at komme til at gøre rene,
> [...]

Så kom jeg hjem efter 5.800 km's kørsel - vores sommerferie i Europa. Kæft
en positiv forskel der var på dels det løbende vedligehold under turen samt
ikke mindst vask af bil efter hjemkomst. Det har været meget nemt at holde
bilen flot i lakken undervejs - skidtet bider slet ikke som på vanlig vis,
inkl. på fælgene.

OG man kan stadig mærke på lakken, at den har fået nanobehandlingen -
hånden/kluden skøjter hen over den

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-08 17:57

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vanlig vis, inkl. på fælgene.
>
> OG man kan stadig mærke på lakken, at den har fået nanobehandlingen -

Jamen velkommen hjem

Ja - så må det da virke.
Jeg skal bare lige have fundet en weekend med godt vejr, så får den hele
turen.

--
/HB

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-09-08 20:12

> [...]

> vanlig vis, inkl. på fælgene.
>
> OG man kan stadig mærke på lakken, at den har fået nanobehandlingen -

Hvilket mærke har du brugt?

- Martin

Fra : Mogens

Dato : 01-09-08 21:07

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket mærke har du brugt?

Som tidligere nævnt - Hagmans Nano Wax Polish

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-08 21:58

> [...]

> en positiv forskel der var på dels det løbende vedligehold under turen
> samt ikke mindst vask af bil efter hjemkomst.

'vask af bil efter hjemkomst'.
Du får det til at lyde som om, bilen
ikke har bestilt andet end at køre i mudderpøle.

> Det har været meget nemt at holde bilen flot i lakken undervejs

Min brors bil er også netop hjemvendt efter
'flere tusinde km. ned gennem Europa'.
Den så sandelig også flot ud, da de kom hjem.
Dvs., den lignede sig selv, og et par regnbyger
undervejs havde nok også klaret sit. Tror slet
ikke han har tænkt et døjt på at 'holde lakken flot undervejs'.
Ikke engang døde insekter var der specielt
flere af end en tur i lokalområdet en sommeraften.

> - skidtet bider slet ikke som på vanlig vis, inkl. på fælgene.

Når skidtet bider, så skal bilen jo bare vaskes.
Er bilen rigtig møget til i undervogn, kanter
og samlinger mv., så er det ligegylidgt, hvor
meget nano der er smurt på overfladen. Sjælden
har jeg set en bil, som var så møjet til, en tur
i bilvasken ikke har fået fjernet det.

> OG man kan stadig mærke på lakken, at den har fået nanobehandlingen -
> hånden/kluden skøjter hen over den

Kender jeg godt. En rar fornemmelse.
Jeg synes dog dit indlæg bærer alt for tydelig præg af,
du vil vise, en nanobehandling er helt vildt effektivt og sikrer
bilen mod 'det', som normalt er svær at få rent, hvad det så
end måtte være.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-09-08 07:57

On Mon, 1 Sep 2008 22:58:19 +0200, "Eque" <-> wrote:

>Jeg synes dog dit indlæg bærer alt for tydelig præg af,
>du vil vise, en nanobehandling er helt vildt effektivt og sikrer
>bilen mod 'det', som normalt er svær at få rent, hvad det så
>end måtte være.

Du mener ligesom dengang en skribent herindefra forsøgte at
retfærdiggøre sit køb og brug af TEC2000?

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-08 09:00

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du mener ligesom dengang en skribent herindefra forsøgte at
> retfærdiggøre sit køb og brug af TEC2000?

2 ord:
"Forsøgte", og "retfærdiggøre".
Jeg har aldrig 'forsøgt' noget som helst, blot
kommenteret de indlæg som måtte finde vej i tråden.

Og at 'retfærdiggøre' et produkt som har egenskaber
du ikke finder andetsteds vil altid være på sin plads,
selvom det er et dårligt ord.

Nanoprodukterne sælges til sindssyge høje priser,
markedsføres som var det endnu et under, og folk
spriger lystigt på det, som var det fladskærme fra
Bilka en lørdag formiddag uden sammenligning iøvrigt.

Og så lever man ellers med usikkerheden om det
sundhedsskadelige element af produktet. Spray eller ej.

Fra : Jan Vennike

Dato : 02-09-08 17:23

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og så lever man ellers med usikkerheden om det
> sundhedsskadelige element af produktet. Spray eller ej.

Nu læser du så selv lige ovenstående og erstatter "Nanoprodukter" med
"TEC2000" - kan du se pointen ??

--
Jan

(Remove the cat in my mail to reach me)

** Posted from http://www.teranews.com **

Fra : Jan Vennike

Dato : 02-09-08 18:37

"Jan Vennike" <nospamGARFIELD@vennike.dk> skrev i en meddelelse

> "Eque" <-> skrev i en meddelelse

> Nu læser du så selv lige ovenstående og erstatter "Nanoprodukter" med
> [...]

Men der ud over giver jeg dig *lidt* ret - alt hvad der kan hæftes
betegnelsen NANO på i dag sælges som varmt brød og bliver hæftet på ALT hvad
man kan komme i nærheden af - det er et modeord lige som så meget andet har
været før i tiden - og som der nok også kommer noget af i fremtiden. En gang
skulle alt jo være TEFLON - lige meget hvad - nu har NANO så bare taget
over.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-08 18:53

"Jan Vennike" <nospamGARFIELD@vennike.dk> skrev i meddelelsen

>En gang skulle alt jo være TEFLON - lige meget hvad - nu har NANO så bare
>taget over

Hmm... En bil belagt med TEFLON og efterfølgende behandlet med NANO, så har
du den perfekte slip- let overflade, som så samtidig er varmeafvisende og
med megen lille gnidningsmodstand

http://da.wikipedia.org/wiki/Teflon

--
/HB

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-09-08 20:43

> [...]
> har du den perfekte slip- let overflade, som så samtidig er varmeafvisende

Selv hmmmmm.
Hvis bilen først bliver belagt med teflon er den jo allerede for glat til at
nano kan finde 'bid'.
Hvis nano endelig skulle kunne finde bid, så ville teflon behandlingen jo
være omsonst,
da den jo ikke længere var yderst :-/

Men ellers en sjov tanke

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-08 21:10

"Uffe Bærentsen" skriver:

> [...]
> nano kan finde 'bid'.
> Hvis nano endelig skulle kunne finde bid, så ville teflon behandlingen jo

Nej nej, den vil stadig være varmeafvisende...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 03-09-08 07:26

> "Uffe Bærentsen" skriver:

> Nej nej, den vil stadig være varmeafvisende...

Varmeafvisende?

Hvordan finder varmen så vej gennem teflonlaget på min stegepande?

Skal vi ikke bare holde os til, at det _tåler_ høje temperaturer?

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 08:18

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> "Jan Vennike" <nospamGARFIELD@vennike.dk> skrev i meddelelsen

> Hmm... En bil belagt med TEFLON og efterfølgende behandlet med NANO, så
> har

Jeg kan da godt forstå hvis nanoeffekten er begrænset tidsmæssigt.
Hvis partiklerne er SÅ små, så er de sandelig nok også ret lette
at fjerne igen. Medmindre bindemidlet er 'så meget større'
det kan hænge ved..
Hvad får nano-gejlet til at hænge ved iøvrigt ????

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-09-08 18:45

>Hvad får nano-gejlet til at hænge ved iøvrigt ????

Nano er ikke et produkt.

Nano er størrelsen på partiklerne. Og dermed så små de kommer ind og
bliver der.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-08 08:21

> Nano er størrelsen på partiklerne. Og dermed så små de kommer ind og
> bliver der.

Men hvad får dem til at blive der ?
Hvis de er så små, må det kunne fjernes
igen bare man puster på det...men
der er jo et 'men', og hvad består
dette 'men' så af ?

Fra : Kåre

Dato : 05-09-08 11:42

> Men hvad får dem til at blive der ?
> Hvis de er så små, må det kunne fjernes
> igen bare man puster på det...men
> der er jo et 'men', og hvad består
> dette 'men' så af ?

Haha! Hvorfor tror du at de kan pustes væk bare fordi de er små?
Hvis du lagde en sten på størrelse med en ært på køleren, så ville den med
ret stor sandsynlighed kunne pustes af igen.
Men en "partikel" som bliver poleret ind i de allermindste porer i lakken,
kan du næppe lige puste af igen.
Over tid fortager effekten sig, sådan er det med alting.
Men så længe partiklerne sidder der, og gøre overfladen meget glat, så er
overfladen let at gøre ren, og skidtet sidder ikke så godt fast.

Hvis du fik at viskestykke i hånden, og blev bedt om at tørre en
porcelænstallerken, og et spækbræt af ubehandlet træ af, smurt ind i
ketchup, hvad tror du så ville have mest held til at få til at se pænt ud?

mvh
Kåre

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-08 08:24

"Kåre" <kaare@megajam.dk> skrev i en meddelelse

> Haha! Hvorfor tror du at de kan pustes væk bare fordi de er små?

Det var et billede som skulle drage ordet 'klæbemiddel' ind.

> Men en "partikel" som bliver poleret ind i de allermindste porer i lakken,
> kan du næppe lige puste af igen.

Kan man polere noget ind i de 'sllermindste porer' ??
Er det muligt ?
Vil produktet mon ikke bare lægge sig på "bakketoppene"
i det ujævne landskab ??

> Hvis du fik at viskestykke i hånden, og blev bedt om at tørre en
> porcelænstallerken, og et spækbræt af ubehandlet træ af, smurt ind i
> ketchup, hvad tror du så ville have mest held til at få til at se pænt ud?

Hvis spækbrættet var smurt ind i nano, ville
den helt sikkert ha' samme egenskab som tallerkenen eller ? *S*

Fra : Kåre

Dato : 06-09-08 16:48

> Det var et billede som skulle drage ordet 'klæbemiddel' ind.
Der behøver ikke være klæbemiddel involveret for at ting kan sidde fast på
hinanden.

> Kan man polere noget ind i de 'sllermindste porer' ??
> Er det muligt ?
> Vil produktet mon ikke bare lægge sig på "bakketoppene"
> i det ujævne landskab ??
Nej, selvfølgelig ikke det . Hvordan skulle det kunne lade sig gøre? Der
sidder de jo ikke fast.
Partiklerne sidder vel fast ved at de kiler sig fast ind i porerne.
På en bakketop vil de ikek kunne kile sig fast.

> Hvis spækbrættet var smurt ind i nano, ville
> den helt sikkert ha' samme egenskab som tallerkenen eller ? *S*

Man bruger ikke nano på træ. Der bruger man lak for at lukke porerne, og få
en glat overflade der er let at tørre af.

Det skal lige siges at jeg ikke aner om nano er godt eller skidt. Jeg ved
der er nogle produkter der er taget af hylden fordi de ikke virker efter
hensigten.
Men ideen med at "fylde" en ujævn overflade så den bliver jævn og glat er jo
ingen nyhed.

Kåre

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-09-08 19:36

"Kåre" skriver:

> Man bruger ikke nano på træ. Der bruger man lak for at lukke porerne, og få
> en glat overflade der er let at tørre af.

Faktisk er en ru overflad (med den rette "ruhed") letter at holde ren.

Lotus blade er et godt bevis herpå.

Se evt lidt på:
http://www.lotus-effekt.de/en/faq/index.php

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-08 08:44

"Kåre" <kaare@megajam.dk> skrev i en meddelelse

> Der behøver ikke være klæbemiddel involveret for at ting kan sidde fast på
> hinanden.

Nå da.
Kan du ikke komme det lidt nærmere.
Dybt nede må de isåfald glide af, som emnet på kølerhjelmen.

> Partiklerne sidder vel fast ved at de kiler sig fast ind i porerne.

Ligefrem 'kiler' sig fast ??
Lyder søgt.

> På en bakketop vil de ikek kunne kile sig fast.

Nej vel.
Og hvorfor ikke ?
Hvis de er så små, så må selv en bakketop
indeholde 'porer'...

> Det skal lige siges at jeg ikke aner om nano er godt eller skidt.

Netop.

> Jeg ved der er nogle produkter der er taget af hylden fordi de ikke virker
> efter hensigten.

Lyder sandsynligt.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 08:17

> [...]

> andet har været før i tiden - og som der nok også kommer noget af i
> fremtiden. En gang skulle alt jo være TEFLON - lige meget hvad - nu har

Jamen dêr kan du jo bare se.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 08:16

"Jan Vennike" <nospamGARFIELD@vennike.dk> skrev i en meddelelse

> Nu læser du så selv lige ovenstående og erstatter "Nanoprodukter" med
> "TEC2000" - kan du se pointen ??

Overhovedet ikke.
Hvis du læser Follow-up II igen,
så vil du se, fyren næsten selv ikke
tror på produktet.
Fik det til at lyde som om,
det var en Cillit Bang reklame...

Det var dêt jeg reagerede på.

Fra : Mogens

Dato : 03-09-08 18:38

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> Hvis du læser Follow-up II igen, så vil du se, fyren næsten selv ikke
> tror på produktet. Det var dêt jeg reagerede på.

Og ævler videre om - din tolkning er på vanlig vis elendig og urigtig...

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-08 08:24

> "Eque" <-> skrev i en meddelelse

> Og ævler videre om - din tolkning er på vanlig vis elendig og urigtig...

Nej.
Den er endog meget god og rigtig.
Der ævledes op om et produkt,
som gjorde bilen så evig ren under
turen at det var rent Cillit-Bang.
Den overdrevne entusiasme som
blev forelagt i et sprog som var
en mindre b-reklamefilm værdig
kunne kun tolkes som var det
halvvejs ironisk ment. Der var
måske julelys i øjnene da indlægget
blev skrevet. Det virkede sådan,
helt bestemt. Men en del af dine
indlæg kan også tydes værende
ganske naive og på 'glædens rand'
forstået på den måde, der næsten
er dømt jubel-idioti.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-09-08 15:27

On Thu, 4 Sep 2008 09:23:44 +0200, "Eque" <-> wrote:

>Men en del af dine
>indlæg kan også tydes værende
>ganske naive og på 'glædens rand'
>forstået på den måde, der næsten
>er dømt jubel-idioti.

Jeg tror, at mange har den samme oplevelse, når de læser dine indlæg.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-08 09:14

> Jeg tror, at mange har den samme oplevelse, når de læser dine indlæg.

Selvfølgelig er der det.
Men jeg kan tåle det.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-08 22:01

Eque skriver:

> Nej.

Genkender du den ?

> Den er endog meget god og rigtig.
> [...]

Som når du taler om TEC2000?

Fra : KASO

Dato : 05-09-08 22:25

> Eque skriver:

> Genkender du den ?

> Som når du taler om TEC2000?

Eller faldefærdig Ford Sierra
Eller Shell V-power
Eller Ford i al almindelighed
Eller ......

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-08 08:27

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Eller ......

- Du evner sandelig fra gang til gang
at bevise, du formår at skrive indlæg,
som kun kan komme fra endnu en småtbemidlet idiot
som er i sit livs efterår (o:

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-09-08 14:21

Eque skriver mens han kigger på sig selv i spejlet:

Fra : Mogens

Dato : 06-09-08 15:23

> Eque skriver mens han kigger på sig selv i spejlet:

LOL

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 05-09-08 03:51

On 5 Sep., 10:13, "Eque" <-> wrote:

> Men jeg kan tåle det.

Nej

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 27-10-08 21:08

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> OG man kan stadig mærke på lakken, at den har fået nanobehandlingen -
> hånden/kluden skøjter hen over den

Det holder endnu - lakken er glat og "fluerne" er lige til at fjerne !
Det samme med fælgene - skidtet skylles af...