?? - Saab 900 stoppede, - ingen gnist, hva~
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 31-08-08 10:14

Står med en Saab 900S - 2.0 Turbo.

Motor stoppede pludselig, - midt i trafikken.
Kan indtil nu konstatere at der ikke er nogen gnist til tændrør. - Der
ingen strøm på nogen af klemmerne i stikket til tændingsmodulet.

Så langt - så godt. Jeg vil ikke gå videre, før jeg
forhåbentlig/muligvis får en smule hjælp herinde. - Undskyld
frimodigheden, - og god søndag,

Palle

P.S. Alle sikringer i box i motorrum er kontrolleret.

Fra : Tom

Dato : 31-08-08 10:42

"Palle Bugtrup" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så langt - så godt. Jeg vil ikke gå videre, før jeg
> forhåbentlig/muligvis får en smule hjælp herinde. - Undskyld

Går ud fra at der er spænding på batteriet?
Ellers er et defekt tændingsmodul vel oplagt. ....Kan du måle spænding op
til tændingsmodulet på nogen måde?

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 31-08-08 12:08

> Går ud fra at der er spænding på batteriet?
> Ellers er et defekt tændingsmodul vel oplagt. ....Kan du måle spænding op
> til tændingsmodulet på nogen måde?

Som Tom siger måske defekt tændingsmodul, en af mine kolleger havde samme
fejl på samme bil, var vist lidt halvdyrt at få skiftet husker jeg svagt.

Mvh Niels

Fra : p.jarnbak

Dato : 31-08-08 12:21

> Som Tom siger måske defekt tændingsmodul, en af mine kolleger havde samme
> fejl på samme bil, var vist lidt halvdyrt at få skiftet husker jeg svagt.
>
> Mvh Niels

179 kr hos www.biltema.dk
M.v.h. Palle.

Fra : hanzen

Dato : 31-08-08 12:25

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> 179 kr hos www.biltema.dk

+ 5 minutters "arbejde"
--
hilzen
hanzen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 31-08-08 15:09

> + 5 minutters "arbejde"

Godt råd, hvis ellers bare der var et til en 900S.

Mvh Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 31-08-08 16:37

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> 179 kr hos www.biltema.dk

Dén pris tror jeg ikke på!

Men det er nemt at kontrollere tændingsmodulet - som også er mit gæt - stik
næsen ned til det. Lugter det af brændt plast og/eller elektronik, er den
go' nok.

Saab 9-5 Aero Estate sælges!

Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 31-08-08 16:39

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> 179 kr hos www.biltema.dk

Det Biltema snakker om, er til de gamle Saab'er. De nyere - som denne -
kører en direkte tænding, hvor hele kassetten skal skiftes - typisk små
2.000,-

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 31-08-08 17:25

> [...]
> frimodigheden, - og god søndag,
>
> Palle
>
> P.S. Alle sikringer i box i motorrum er kontrolleret.

Kun 6 timer - og så allerede 7 kompetente svar. Det si'r jeg virkelig
tak for.

Ang. lugt, - jeg har endnu ikke snuset nærmere til enheden/modul-boxen,
men chaufføren fortalte, at da han åbnede for motoren, virkede den
påfaldende varm, og som han sagde, - han fornemmede en duft af popkorn.

Men tak igen. Jeg vil se om jeg kan låne en box/et modul, da jeg vist
ikke har mulighed for at måle mig frem.

Palle Bugtrup