Lysende ABS-lampe
Fra : Bo Rasmussen

Dato : 28-08-08 13:27

Som følge af defekt føler.

Vil dette resultere i en betinget godkendelse eller en ommer ved syn?

Bo

Fra : Mikker

Dato : 28-08-08 14:15

Ommer & besked på at bilen skal køres direkte til værksted.

Jeg har været på vej på værksted i 4 måneder nu...dog uden at have været
forbi synshallen ;)

Hygge

Mikker

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 28-08-08 14:37

Det blev jeg faktisk ikke klogere af

eller er du i potentiel fare for at miste pladerne, fordi billen ikke er
godkendt?

Bo

Fra : Mikker

Dato : 28-08-08 17:52

Du spurgte da ikke om noget med nummerplader....jeg svarede at det var en
ommer..ikke bare et betinget syn (skrev jeg godtnok ikke)... Nå men jeg kan
se at en anden har skrevet det er en ommer...og der har du forstået det :)

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 15:14

Den skal til omsyn.

Mvh. Ulrich

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 28-08-08 15:44

OK, så kan jeg ligesågodt vente med at drøne til syn til efter jeg har
skiftet føleren.
Lampen lyste, og jeg ohmede indtil jeg fandt den føler uden forbindelse
(kabel gnavet over).
Skiftede føleren, og troede at alt var i orden.
Desværre havde jeg ikke målt på den 4.de føler, som også viste sig at være
defekt ;-(
Sur numse - men der er 1½ måned til der er gået 3 måneder,

Fik i øvrigt godkendt Carinaen 2 gange med defekt føler - sidst den var til
syn opdagede synsmanden, at lampen i instrumentbordet IKKE lyste & at ABS
var i udu.
Dette resulterede, i kombination med slør i tandstangen, i en ommer.

Tak for oplysningen

Bo

"Ulrich Sørensen" <ulrich (dot) sorensen (at) mailme (dot) dk> skrev i en
meddelelse news:48b6b2db$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : NHF

Dato : 28-08-08 21:39

Hej

Nu kender jeg kun til VW, da slukker ABS-lampen heller ikke ved udskiftning
af defekt føler. Motorens interne fejllager skal også nulstilles! - gad vide
om det er samme situation du er ude i?

NHF, Århus

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 29-08-08 08:36

Jeg har tænkt på det.

Renault 19 1,8 RT.
Computer kan sandsynligvis bootes ved afmontering af +polen i en kortere
periode.

Det finder jeg ud af næste gang min datter kommer forbi med bilen

Bo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-08-08 19:45

NHF skrev:
> Hej
>
> Nu kender jeg kun til VW, da slukker ABS-lampen heller ikke ved udskiftning
> af defekt føler.

Det har den gjort på de VW jeg har haft fingrene i. Den skal bare lige
ud og trille en tur.

Motorens interne fejllager skal også nulstilles! - gad vide
> om det er samme situation du er ude i?

Nu har motorstyring og absstyring ikke noget med hinanden at gøre.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-08-08 20:19

Ib Jakobsen skriver:

> Nu har motorstyring og absstyring ikke noget med hinanden at gøre.

De taler nu fint internt med hinanden....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-08-08 13:03

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ib Jakobsen skriver:
>
> De taler nu fint internt med hinanden....

Nå, hvad snakker de så om?. "Hvad har du set der er nogen der rodet med
bremserne?". "Ja, gider du lige slukke lampen?." Lad os sige det har
noget med CANbus og årgange at gøre. Men på en Golf 3'er er det ikke
nødvendigt at blande motorstyringen ind i sagen. Og heller ikke
ABS-modulet.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-08 14:56

Ib Jakobsen skriver:

> [...]
> noget med CANbus og årgange at gøre. Men på en Golf 3'er er det ikke
> nødvendigt at blande motorstyringen ind i sagen. Og heller ikke

Den kan nu fint fortælle, hvilken sensor det er galt med. Nej, måske
ikke ligefrem "motorstyringen", men så diagnosesystemet....

Klaus (der netop har rodet med det på en Golf III)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-08-08 18:57

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Den kan nu fint fortælle, hvilken sensor det er galt med. Nej, måske
> ikke ligefrem "motorstyringen", men så diagnosesystemet....

Netop. Skæg for sig og snot for sig. Men det er stadig ikke nødvendigt
at nulstille modul efter skift af føler.

--
MVH

Ib Jakobsen