Ny type DK nr. plader...
Fra : Morten

Dato : 26-08-08 12:27

fandt til min overraskelse ud af at der er kommet en ny type nr. plader
hvor tal og bogstaver ser anderledes ud, end dem vi kender, snakkede så
med det lokale politi, for den så lidt "hjemme fusket" ud, de kunne så
forsikere mig om at det var bare en ny type, det sjove var at han havde
den nye type foran og den gamle alm. type bag på.. Derfor blev jeg
mistænksom, politiet fortalte at der havde været tale om en mistet nr.
plade pga. tyveri, derfor havde han to forskellige typer plader på....
den venlige betjent, fortalte mig også at de vil genbruge de helt gamle
og udgåede nr. og at de vil bruge koderne for hvor man kan se hvor bilen
er registreret igen noget med at MA høre til biler registreret i Odense,
og starte forfra med AA, så kommer der også de nye EU nummer plader som
vil være blå, mon ikke det bare er som i tyskland at der er et lille DK
skilt foran nummeret med blå baggrund og EU stjernerne... hvis jeg er
bagud og i har snakket om det her emne før, så beklager jeg at have
bragt det på banen igen, men jeg vidste det altså ikke... ;0)

et side spring, fandt denne artikel på politiets magasin::

Netværk af biltyve
Hvert år stjæles mere end 450.000
biler og lastbiler i Europa, og det
overvældende antal er tegn på
internationale netværk af biltyve,
berettede Emilio Verón Bastillo fra
det spanske politis Guardia Civil:
»Vi bør lave et uformelt internationalt
netværk via nettet, så vi kan
udveksle erfaringer og oplysninger
om forfalskning af nummerplader
og stelnumre,« sagde Emilio Verón
Bastillo.
Opklaringen af flere organiserede
tyverier af Scandia-lastbiler fra Spanien
til Østeuropa skete via opsporing
af den maskine, der blev anvendt til
fremstilling af falske nummerplader.
Samme maskine var brugt til
fremstilling
af flere nummerplader, og
ved sammenligning af prægningen
kunne en lang række sager kædes
sammen.
Bastillo viste også forskellige
metoder som syre og infrarødt lys til
at afsløre ændringer af stelnumre og
nummerplader og bekræfter i sidste
ende at der er tale om organiseret
kriminalitet og ikke hjemmefalsknerier

Fra : Morten

Dato : 26-08-08 13:24

BigMac skrev:
> http://www.fdm.dk/public/nyheder/biler/Bilen+til+daglig/2008/Din+naeste+nummerplade.htm

tak for infor beklager jeg ikke er opdateret ;0)

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 13:24

Hehe old tusse gammel nyhed :D læser du da slet ikke med i pressen ? ;)

Fra : Morten

Dato : 26-08-08 15:04

Morten Juel skrev:
> Hehe old tusse gammel nyhed :D læser du da slet ikke med i pressen ? ;)

Nej holder ikke avis, og hvis jeg gjorde ville det være spild af
penge.... får den aldrig læst, der er jo børn der skal passes, mad der
skal laves, tøj der skal vaskes, jeg har vidst et helt unormalt liv ;0)
<- Bemærk smily....

men nej jeg vidste ikke at der var kommet ændrede nr. plader....

Hygge og God weekend når i når så langt ;0)