Hvordan er jeres regnsensor?
Fra : Thomas H.

Dato : 25-08-08 15:27

Jeg har opdaget en underlig/irriterende ting ved min bil, regnsensoren
virker perfekt når den slås over på auto, jeg kører og kører og alt er
lækkert, og når så det stopper med at regne, glemmer man jo alt om den.
Næste gang man starter bilen, kvitterer den så lige med at køre viskere en
enkelt gang frem og tilbage, over en tør og muligvis beskidt rude - ikke
særlig smart

Er det en fejl eller er det en software bug, for jeg kan da ikke se nogen
som helst idé i det?

Ellers ærgeligt, for jeg synes virkelig der er tænk over småting mht.
udstyr, f.eks. kører bagrudeviskeren hvis regnsensoren er på, det regner og
man sætter den i bakgear, det automatisk nedblændet bakspejl hopper selv til
normal når bilen sættes i bakgear og alle den slags detaljer der kun er et
programmeringsspørgsmål, og viser at nogen har sat sig ned og tænkt over
hvad der er smart. Men det med regnsensoren kan jeg ikke lige se det smarte
i.

Bilen en en Mondeo 2004

Hvad siger I?

Thomas H. - www.thhe.dk/ford_mondeo_ghiax.htm

Fra : Mikker

Dato : 25-08-08 15:38

Xantia = du skal genaktivere regnsensor efter tænding har været afbrudt :)

Mikker

Fra : Thomas H.

Dato : 25-08-08 15:49

"Mikker" <nejhej@glemdetsaadog.dk> skrev i en meddelelse
> Xantia = du skal genaktivere regnsensor efter tænding har været afbrudt :)

Ok, ja det er nok også sådan det virker smartest, men om min skal ved jeg
ikke, jeg starter jo altid med at blive pisse irriteret over at den visker
på tør rude og hiver i armen

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 25-08-08 15:59

> [...]
> enkelt gang frem og tilbage, over en tør og muligvis beskidt rude - ikke

MB 210 300TD starter den også når man sætter tænding på men i Audi og skoda
( Q7, A6, og Octavia ihvertfald ) der gør den ikke.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Thomas H.

Dato : 26-08-08 14:24

"Lars Bisgaard" <Igenlcb@mail.dk(fjern Igen)> skrev i en meddelelse

> MB 210 300TD starter den også når man sætter tænding på men i Audi og
> skoda ( Q7, A6, og Octavia ihvertfald ) der gør den ikke.

Ok.

Fra : Michael Westi

Dato : 26-08-08 17:52

> [...]
>

> MB 210 300TD starter den også når man sætter tænding på men i Audi og
> skoda ( Q7, A6, og Octavia ihvertfald ) der gør den ikke.

Hmm, ikke kun 210 modellen. 211 er en hysterisk fætter. Tit så pisker den
bare afsted, selv om ruden er tør. MB´s rainomatic stinker kraftigt.
(og det gør resten af 211 modellen også, med al den skide elektronik ombord)

Mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 18:24

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bare afsted, selv om ruden er tør. MB´s rainomatic stinker kraftigt.
> (og det gør resten af 211 modellen også, med al den skide elektronik

Det husker jeg også. Havde en 320CDI tilbage i 04'... Den der rainomatic var
godt nok langsom i optræk men når den først kom igang var den sku ikke til
at få hold i igen.

--
/HB

Fra : Michael Westi

Dato : 28-08-08 20:50

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> var godt nok langsom i optræk men når den først kom igang var den sku ikke

Ja, og selv i 08 modellen er det nøjagtig det samme problem.
Utroligt at de ikke har lært deres lektie endnu nede i "dyskerland"
/Michael

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 17:28

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

I min "gamle" bil - Honda FR-V fra 07' skete det samme. P.... irriterende!

I min nuværende Skoda Octavia fra 08' sker det ikke!

--
/HB

Fra : sidse

Dato : 25-08-08 20:07

"HB" <hbOOsnabela.dk> wrote in message

> [...]
>
> I min "gamle" bil - Honda FR-V fra 07' skete det samme. P.... irriterende!
>
> I min nuværende Skoda Octavia fra 08' sker det ikke!

I min F-RV fra 2007, den nye udgave med 1,8 motor sker det ikke. Den står
_altid_ på auto og det virker perfekt.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 14:58

"sidse" <ingen@spam.dk> skrev i meddelelsen

> "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote in message

> I min F-RV fra 2007, den nye udgave med 1,8 motor sker det ikke. Den står
> _altid_ på auto og det virker perfekt.

Hmm. min var nu også den nye udgave med 140hk 1.8 motor....

--
/HB

Fra : Thomas H.

Dato : 26-08-08 14:24

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> I min "gamle" bil - Honda FR-V fra 07' skete det samme. P.... irriterende!

Ok, så der er åbenbart flere producenter der har den "filosofi"

Fra : Lund

Dato : 25-08-08 17:59

Opel, visker kun hvis der er vand på ruden!

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 25-08-08 18:36

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message

> Hvad siger I?

BMW 320d = regnsensor skal aktiveres igen når der kommer tænding på. Så
ingen ridser i ruden her :)

Prøv at høre Ford om det evt er noget de har hørt om , og om det virker
sådan på alle de modeller værkstedet har set. Virker dog somom nogle
bilmærker mener det skal fungere sådan :(

Mvh
Jacob

Fra : Thomas H.

Dato : 26-08-08 14:27

"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald*remove*.dk> skrev i en meddelelse

> BMW 320d = regnsensor skal aktiveres igen når der kommer tænding på. Så
> ingen ridser i ruden her :)

Ja det er også den mest logiske måde at lave det på, så ikke man kværner
lortet hvis viskerne er frosset fast i løbet af natten f.eks.

> Prøv at høre Ford om det evt er noget de har hørt om , og om det virker
> sådan på alle de modeller værkstedet har set. Virker dog somom nogle
> bilmærker mener det skal fungere sådan :(

De ved ikke en skid, sidst fik jeg at vide at de der impoterede biler med
meget udstyr var noget værre lort og intet virkede ...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-08-08 22:24

> [...]
>
> De ved ikke en skid, sidst fik jeg at vide at de der impoterede biler med
> meget udstyr var noget værre lort og intet virkede ...

Det må jo sige at alle de biler Ford sælger og som så er i orden,
de er fabrikeret i DK?

Mon ikke sandheden nærmere er at de kan ikke finde ud af,
hverken fejlfinding eller fejlretning på de avancerede biler?

Har tit grinet lidt ad bilsælgere og mekanikere der går mere op i religion
end fakta.
Det har vist været sådan en du er stødt på

PS: Svjv har Ford aldrig fabrikeret biler i DK, just for the record

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Thomas H.

Dato : 27-08-08 05:09

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det må jo sige at alle de biler Ford sælger og som så er i orden,
> de er fabrikeret i DK?

Det tror jeg dog ikke de tror

> Mon ikke sandheden nærmere er at de kan ikke finde ud af,
> hverken fejlfinding eller fejlretning på de avancerede biler?

Lige præcis

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-08-08 15:41

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

>PS: Svjv har Ford aldrig fabrikeret biler i DK, just for the record

Så kan det vist kun vare et øjeblik før Jan kommer på banen her

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-08-08 15:45

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

>PS: Svjv har Ford aldrig fabrikeret biler i DK, just for the record

Og så var det mig selv der kom med det:

Snuppet fra:
http://www.autoteket.dk/brand.asp?func=showbrands&brand=5

Ford i Danmark
I 1919 etablerede Ford Motor Company en samlefabrik på Nørrebro i
København. Her blev Nordeuropas Ford T'er samlet og sendt videre til
de utålmodigt ventende markeder i Sverige, Norge, Finland, Tyskland og
Polen. En af de mange bemærkelsesværdige ting ved Ford T var bl.a. at
prisen faldt dramatisk over tiden. Takket være Henry Fords indførelse
af samlebåndet i produktionen faldt en Ford T fra 5.400 kr. i 1909 til
3.500 kr. i 1914, hvilket jo betød, at endnu flere fik råd til at købe
bil - også i Norden.

Allerede i 1924 var fabrikken i København blevet for lille, og Ford
Motor Company flyttede til Europas mest moderne fabrik i Sydhavnen. I
alt blev der produceret 325.482 Ford biler i Danmark i perioden fra
1919-1965.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-08-08 22:02

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Motor Company flyttede til Europas mest moderne fabrik i Sydhavnen. I
> alt blev der produceret 325.482 Ford biler i Danmark i perioden fra

Ok, jeg bøjer mig (men ikke ned i støvet

Har du viden om hvilke biler der blev lavet der til sidst?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (ikke DK produceret)

Fra : Claus Frørup

Dato : 28-08-08 14:20

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
klip

>Ok, jeg bøjer mig (men ikke ned i støvet
>
>Har du viden om hvilke biler der blev lavet der til sidst?

Nej, men mon ikke der er lavet et par cortina og taunus 12/17m i
Danmark? Jeg har søgt, men kan ikke finde info om hvilke modeller de
lavede i sydhavnen.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-08 00:43

On Aug 25, 4:27 pm, "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpok...@gmail.com>
wrote:
> [...]
> særlig smart
>
> Er det en fejl eller er det en software bug, for jeg kan da ikke se nogen

Det gør min i vores Peugeot 306 ikke. Den skal reaktiveres efter bilen
har været slukket, også selv om den står i aktiveret position.
Den virker fuldstændig som den skal, og næst efter fartpiloten er den
næsten det ekstarudstyr jeg er mest glad for.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Thomas H.

Dato : 26-08-08 14:30

[...]

Ok, ja fartpiloten er også det jeg ikke kan undvære næste gang jeg skal
skifte, damn man bliver afhængig af sådan en. Regnsensor går jeg ud fra er
standard på de fleste biler næste gang. Det automatisk nedblændet bakspejl
er også rigtig fedt. Lædersæderne kan jeg måske undvære, eljustering er
fedt, jeg synes tit jeg lige ændrer en smule jeg ikke ville have gjort hvis
jeg skulle ned for at hive i stænger; men det kan nok undværes. Klima kan
ikke undværes.

Ak ja, det bliver nok også dyrt næste gang

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-08 07:51

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-08 15:33

"Thomas H." skriver:

> Hvad siger I?

Renault Megane Scenic 1,6 årgang 2007.

Her kører viskerne ikke en tur

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-08-08 10:13

On 26 Aug., 15:58, "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote:

> Hmm. min var nu også den nye udgave med 140hk 1.8 motor....
>
> --
> /HB- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Måske der har været en fejl i din, eller et eller andet hvor du plejer
at holde der snyder sensoren (ja jeg ved ikke hvad de måler på). Jeg
har en Civic 1,8 Sport 2007, og den laver heller ikke det nummer men
venter til der er noget vand at fjerne.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 17:28

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

>at holde der snyder sensoren (ja jeg ved ikke hvad de måler på). Jeg
>har en Civic 1,8 Sport 2007, og den laver heller ikke det nummer men

Jeg tror du har ret.
Jeg syns bare jeg oplevede en del morgener med viskeren tværede insekter ud
på forruden. Der har selvfølgelig været dug på ruden og viskeren har virket
korrekt.
My mistake!

--
/HB

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 18:26

On 2008-08-25 16:27:27 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> said:

> [...]
> hvad der er smart. Men det med regnsensoren kan jeg ikke lige se det smarte

Min Focus ST kan også finde på at køre en tur med viskeren når man
drejer nøglen, hvis visker-indstillingen var stillet på "Auto", da
blien blev bilen slukket.

Dog kun hvis vejret er meget fugtigt/tåget eller hvis ruden har fået et
par dråber i løbet af natten (står i carport) - jeg har endnu ikke
oplevet, at den har kørt helt uden grund.

Genial ting sådan en regnsensor - jeg var slet ikke klar over, at den
var uundværlig indtil jeg fik én

- Tom

Fra : Ivan Madsen

Dato : 26-08-08 18:32

On Tue, 26 Aug 2008 19:26:22 +0200, Tom Sørensen <tomsoro at yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>oplevet, at den har kørt helt uden grund.
>
>Genial ting sådan en regnsensor - jeg var slet ikke klar over, at den

Lidt ligesom fartpilot, Navi, varme i sæder, Anti-skridssystemer, ABS
og meget andet, ikke? ) (absolut ikke prioriteret rækkefølge)

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 26-08-08 21:44

Ivan Madsen wrote:

> Lidt ligesom fartpilot, Navi, varme i sæder, Anti-skridssystemer, ABS
> og meget andet, ikke? ) (absolut ikke prioriteret rækkefølge)

Tror absolut regnsensor og klimaanlæg er de to ting jeg sætter mest pris
på - skarpt forfulgt af ratbetjent radio. ABS er rart nok at vide man
har, men tror kun at jeg har oplevet, at det tog ved en enkelt gang (og
der var det ikke kritisk). Varme i sæderne har jeg brugt én gang -
forstår slet ikke at der er behov for så mange trin. Undrer mig over at
franskmændene har besluttet sig for at netop de knapper ikke behøver at
være oplyste.

I en Xsara fungerer regnsensor i øvrigt som på de andre PSA'er beskrevet
i tråden - den skal reaktiveres efter start. Til gengæld synes jeg ikke
den er helt ufejlbarlig - nogle gange ved støvregn synes jeg ikke den
tager ved tidligt nok - og når den så endeligt gør er det for fuld
skrald. Heldigvis er det sjældent - og hvor er det rart med regnsensor
når man overhaler en lastbil på motorvejen i regnvejr.

Knus
Regnar

Fra : Thomas H.

Dato : 27-08-08 05:16

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@lyngsoe.eu> skrev i en meddelelse

> Tror absolut regnsensor og klimaanlæg er de to ting jeg sætter mest pris
> på - skarpt forfulgt af ratbetjent radio.

Ja den er jeg med på. Jeg er faktisk også glad for soltaget, ikke fordi jeg
bruger det meget, men bilen virker ikke så indeklemt når man får lys ned den
vej.
Kabinevarmer tror jeg også let kommer på listen, jeg har kun prøvet det én
vinter i en uge da firmadytten var på værksted, og det var sgu en kold
fornøjelse da jeg fik min egen tilbage

> [...]
> slet ikke at der er behov for så mange trin. Undrer mig over at
> franskmændene har besluttet sig for at netop de knapper ikke behøver at

Ahh sædevarme bruger jeg næsten hver dag om vinteren!
Ford har valgt at fartpilotknapperne i rattet, dem kan man godt finde i
mørke

> [...]
> Heldigvis er det sjældent - og hvor er det rart med regnsensor når man
> overhaler en lastbil på motorvejen i regnvejr.

Ok, min fungerer præcis om jeg ville have visket, det havde jeg frygtet den
ikke gjorde

Fra : Thomas H.

Dato : 27-08-08 05:11

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Lidt ligesom fartpilot, Navi, varme i sæder, Anti-skridssystemer, ABS
> og meget andet, ikke? ) (absolut ikke prioriteret rækkefølge)

Nu kunne jeg jo godt blære mig og sige at luftventilerede sæder også er et
must, men helt ærligt så synes jeg ikke de giver ret meget, andet end at man
kan lugte med det samme når man slår en skid

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-08-08 22:05

> [...]
> must, men helt ærligt så synes jeg ikke de giver ret meget, andet end at
> man kan lugte med det samme når man slår en skid

Altså er den option disket.
Det må være en menneskeret at kunne lufte diskret,
men det kan man jo ikke engang længere med de sæder

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-08-08 22:10

On Wed, 27 Aug 2008 23:04:51 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Altså er den option disket.
>Det må være en menneskeret at kunne lufte diskret,
>men det kan man jo ikke engang længere med de sæder

Der sidder nogle knapper, der ruller ruderne ned til
"straks-ventilation" - de bruges i sådanne tilfælde. Ellers er en
Punto for lille )

Fra : Thomas H.

Dato : 28-08-08 05:35

> Altså er den option disket.
> Det må være en menneskeret at kunne lufte diskret,
> men det kan man jo ikke engang længere med de sæder

Ellers kunne der godt have været en prut-senser der selv åbnede soltaget, så
bilen i samarbejde med sæder og tag, fik den hurtigt ud

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 28-08-08 07:50

Thomas H. wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ellers kunne der godt have været en prut-senser der selv åbnede soltaget, så
> bilen i samarbejde med sæder og tag, fik den hurtigt ud

Det er jo ikke en helt dårlig idé.
Gad vide om en prut kan aktivere en gassensor?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-08-08 12:12

On Thu, 28 Aug 2008 08:50:10 +0200, "Jens C. Hansen"
<*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> wrote:

>Det er jo ikke en helt dårlig idé.
>Gad vide om en prut kan aktivere en gassensor?

>--

Ja, det kan den godt.

Jeg har sådan en sensor siddende stort set midt i ansigtet, og den
udviser en voldsom aktivitet, i forbindelse med udslip af tarmgas.

Er standardudstyr på sådan en model som mig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-08-08 20:00

> Ja, det kan den godt.
>
> Jeg har sådan en sensor siddende stort set midt i ansigtet, og den
> udviser en voldsom aktivitet, i forbindelse med udslip af tarmgas.
>
> Er standardudstyr på sådan en model som mig.

Det er da meget muligt at du er udstyret med sensoren.
Men det hjælper jo ikke på den ønskede automatik i Thomas' bil.
Jeg tror du vil betakke dig for at få hele sensoren afmonteret

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-08-08 17:37

On Wed, 27 Aug 2008 16:41:02 +0200, Claus Frørup wrote:

> Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

> Så kan det vist kun vare et øjeblik før Jan kommer på banen her

Ellers skal jeg da gerne:

http://www.perb.dk/ford/94/ford%B4s_historie