Overtryksventil til kompressor
Fra : Erik M. Jensen

Dato : 24-08-08 21:10

Hej....

Så fik jeg tumlet rundt med min kompressor så overtrysventilen brækkede
............ nogen der ved hvor man kan købe reservedele til kompressorer
? - det er en 2hk/24 liter Harald Skrald

(også postet i hus-havegruppen)

mvh Erik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-08-08 21:18

"Erik M. Jensen" skriver:

> Så fik jeg tumlet rundt med min kompressor så overtrysventilen brækkede
> ............ nogen der ved hvor man kan købe reservedele til kompressorer
> ? - det er en 2hk/24 liter Harald Skrald

Nærmeste genbrugsstation. Alle de små kompressorer "brækker sig" i enten
pressostaten eller den lille udluftningsventil der tømmer "pumpen" for
luft, når den standser.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ole

Dato : 25-08-08 16:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> Nærmeste genbrugsstation. Alle de små kompressorer "brækker sig" i enten
> pressostaten eller den lille udluftningsventil der tømmer "pumpen" for

"Alle" ?

Min virker fint på niende år, kostede 1100- bananer,
måske det atter er en fejl 40....

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-08 16:58

Ole skriver:

> "Alle" ?

Jeps

> Min virker fint på niende år, kostede 1100- bananer,
> måske det atter er en fejl 40....

Du har bare brugt den for lidt.

Min er 5-6 år gammel og virker stadigvæk fint, men har skullet samle en
af reservedele og en køleskabskompressor. Vi slæbte en del fra det
lokale genbrug sammen, men de havde alle samme fejl. Så kompressoren
blev til sidst udstyret med elektronisk pressostat og en magnetventil
til udluftning.

Nu virker den, laver fint tryk til de 1,5-2 bar vi har brug for og er
meget stille.

Det sidste kan man ikke sige om en standard HN billigmodel - derfor står
min egen kompressor også på garageloftet.....

Fra : Erik M. Jensen

Dato : 25-08-08 20:18

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> "Erik M. Jensen" skriver:

> Nærmeste genbrugsstation. Alle de små kompressorer "brækker sig" i enten
> pressostaten eller den lille udluftningsventil der tømmer "pumpen" for
> luft, når den standser.

Vil jeg prøve at holde øje med..... ved nærmere eftersyn hedder det åbenbart
en trykregulator
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=1001&iItemId=80324
........ hvis biltema gad at åbne en biks i nærheden af århus.

mvh Erik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-08 20:59

"Erik M. Jensen" skriver:

> [...]
> http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=1001&iItemId=80324
> ....... hvis biltema gad at åbne en biks i nærheden af århus.

Hvor mange skal du bruge?

Vil tro at der stadigvæk er en til overs fra dem vi samlede...

Fra : Erik M. Jensen

Dato : 26-08-08 19:12

> "Erik M. Jensen" skriver:

> Hvor mange skal du bruge?
>
> Vil tro at der stadigvæk er en til overs fra dem vi samlede...

højst én - men jeg skal lige se om det hus den er skruet fast i
overlever at jeg makker stumpen fra den gamle ud først - kan jeg maile dig
på den adresse der står på
http://home6.inet.tele.dk/moppe
hvis operationen lykkes ?

mvh Erik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-08 19:38

"Erik M. Jensen" skriver:

> højst én

Jeps, der røg en del stuper ud...

> - men jeg skal lige se om det hus den er skruet fast i
> overlever at jeg makker stumpen fra den gamle ud først - kan jeg maile dig
> [...]

Mail lige uanset hvad - tak

Fra : Erik M. Jensen

Dato : 27-08-08 17:46

> "Erik M. Jensen" skriver:

> Jeps, der røg en del stuper ud...

> Mail lige uanset hvad - tak

ok (men der kan godt gå et par uger.... jeg skal låne værktøj hos én jeg
ikke løber ind i så tit)

mvh Erik