|
| Nye sutter til Sonata'en. Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 23-08-08 16:22 |
|
Da vi ved en tidligere lejlighed blev enige om, at dæk der har kørt
tæt på 50.000 km. ikke er smarte at køre på ferie med, blev der i går
investeret i 4 nye luftgummiringe til automobilet.
Det blev Continental Premium Contact 2
Jeg har ikke haft tid til at udfordre dem endnu, og de har heller
ingen skade af at få tid til at "sætte" sig ordentligt.
Men én ting er sikkert. De er stille - meget stille.
Iøvrigt ligner slidbanemønstret på de nye dæk til forveksling det
mønster der var på de gamle Sport Contact, jeg havde på Stilo'en, og
dem var der s'gu ikke noget som helst i vejen med.
Det bliver sikkert en god ferie.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Kent Glerup (23-08-2008)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 23-08-08 18:13 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
> Da vi ved en tidligere lejlighed blev enige om, at dæk der har kørt
> tæt på 50.000 km. ikke er smarte at køre på ferie med, blev der i går
> investeret i 4 nye luftgummiringe til automobilet.
>
> Det blev Continental Premium Contact 2
Fornuftigt :)
> Jeg har ikke haft tid til at udfordre dem endnu, og de har heller
> ingen skade af at få tid til at "sætte" sig ordentligt.
>
> Men én ting er sikkert. De er stille - meget stille.
Jeps. Og runde ikke mindst! VW havde hældt Dunlop 17"'ere på min Touran
fra fabrikken. Heldigvis kørte jeg noget metal i ét af bagdækkene, så
jeg kunne få 2x Continental på. Det dividerede vibrationerne med 2 :) Nu
er fordækkene heldigvis ved at være høvlet ned, så nu kører maskinen
snart dejligt!
/Kent Glerup
| |
Jacob Buus Smidt (23-08-2008)
| Kommentar Fra : Jacob Buus Smidt |
Dato : 23-08-08 12:35 |
|
On 23 Aug., 17:22, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> Da vi ved en tidligere lejlighed blev enige om, at dæk der har kørt
> tæt på 50.000 km. ikke er smarte at køre på ferie med, blev der i går
> investeret i 4 nye luftgummiringe til automobilet.
>
> Det blev Continental Premium Contact 2
>
Tillykke med dem, men…nu må du ikke gøre mig bange…
Fordækkene på min Bimmer har også kørt ca 50.000 km. Og nu skal de
lige en tur til Malaga og tilbage igen… Der er ganske vist stadig et
par (måske 3) mm mønster tilbage, så de vil sandsynligvis være klar
til skralderen ved hjemkomsten, men er der andet man bør være
opmærksom på? Bortset fra regnvejr? Hvordan ser det f.eks. ud med
risikoen for eksploderede dæk og hul i autoværnet eller hastigheden
hvormed det sidste mønster slides?
Der er tale om et par Michelin Pilot Sport 225/40-18 (runflat)…
(Den opmærksomme læser vil bemærke, at vi taler om fordæk på en
baghjulstrækker)
>
> Men én ting er sikkert. De er stille - meget stille.
>
Og ang. støj… Disse 18” Michelin’er støjer meget mindre en nogle 17”
Bridgestone, jeg testede en overgang. De er ligeledes mere
komfortable. Aldrig mere Bridgestone…
| |
TGJ (23-08-2008)
| Kommentar Fra : TGJ |
Dato : 23-08-08 21:55 |
|
"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse
news:c4e69c3a-dc83-44ca-a1ce-75e7d88cbe8c@2g2000hsn.googlegroups.com...
Fordækkene på min Bimmer har også kørt ca 50.000 km. Og nu skal de
lige en tur til Malaga og tilbage igen… Der er ganske vist stadig et
par (måske 3) mm mønster tilbage, så de vil sandsynligvis være klar
til skralderen ved hjemkomsten, men er der andet man bør være
opmærksom på? Bortset fra regnvejr? Hvordan ser det f.eks. ud med
risikoen for eksploderede dæk og hul i autoværnet eller hastigheden
hvormed det sidste mønster slides?
Der er tale om et par Michelin Pilot Sport 225/40-18 (runflat)…
Hvad hastighed er de godtkendt til og regner du med at overholde det?
Hvor mange gange er der skrabt på kantsten ved parkering? (hvordan ser siden
af dækkene ud?)
Thomas
| |
Jacob Buus Smidt (24-08-2008)
| Kommentar Fra : Jacob Buus Smidt |
Dato : 24-08-08 08:58 |
|
Hej Thomas
>
> Der er tale om et par Michelin Pilot Sport 225/40-18 (runflat)…
>
> Hvad hastighed er de godtkendt til og regner du med at overholde det?
Jeg mener, at de er godkendt til 300 km/t (og hvis ikke de er det, så
er tallet 270 km/t). Desværre kan min bil kun køre ca 225 km/t.Og
igennem Frankrig og Spanien kører man vist ikke så stærkt...
> Hvor mange gange er der skrabt på kantsten ved parkering? (hvordan ser siden
> af dækkene ud?)
Jeg plejer at undgå kantstene, og fælgene har heldigvis ingen
kantstensmærker, så det er ikke dér dækkene har taget skade. Men da
jeg kører meget rundt i København, har dækkene da set en del ujævne
veje, huller og hårde bump. Og alt muligt andet skidt og møj...
--
Jacob
| |
oz3bto (24-08-2008)
| Kommentar Fra : oz3bto |
Dato : 24-08-08 15:58 |
|
"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse
news:c4e69c3a-dc83-44ca-a1ce-
>
Tillykke med dem, men…nu må du ikke gøre mig bange…
Fordækkene på min Bimmer har også kørt ca 50.000 km. Og nu skal de
lige en tur til Malaga og tilbage igen… Der er ganske vist stadig et
par (måske 3) mm mønster tilbage, så de vil sandsynligvis være klar
til skralderen ved hjemkomsten, men er der andet man bør være
opmærksom på? Bortset fra regnvejr? Hvordan ser det f.eks. ud med
risikoen for eksploderede dæk og hul i autoværnet eller hastigheden
hvormed det sidste mønster slides?
Der er tale om et par Michelin Pilot Sport 225/40-18 (runflat)…
(Den opmærksomme læser vil bemærke, at vi taler om fordæk på en
baghjulstrækker)
-----------------------------------------------------------------------
Har du prøvet at springe et fordæk med over 100kmt ?
Jo mindre mønster jo mindre ting skal der til at lave hul deri eller skære
det helt op
Jeg har prøvet at der er smuttet et fordæk med 90kmt et 205/50 15" dog ikke
runflat.. Nok det mest ubehagelig jeg har prøvet
| |
Jacob Buus Smidt (24-08-2008)
| Kommentar Fra : Jacob Buus Smidt |
Dato : 24-08-08 11:31 |
|
>
> Har du prøvet at springe et fordæk med over 100kmt ?
Nej, heldigvis ikke...
>
> Jo mindre mønster jo mindre ting skal der til at lave hul deri eller skære
> det helt op
Det var lidt, det jeg blev bange for. Nu har jeg så været nede og måle
mønsteret, og det er lige over 5 mm i den yderste rille og lidt under
5 mm i den inderste rille - i begge sider. Bilen er lige blevet udmålt/
sporet så den skulle gerne være stoppet med at slide uens yderst vs
inderst - eller det er måske meget normalt?
> Jeg har prøvet at der er smuttet et fordæk med 90kmt et 205/50 15" dog ikke
> runflat.. Nok det mest ubehagelig jeg har prøvet
Ja, der lyder godt nok ikke rart...
| |
Ole Gaarde Kristense~ (25-08-2008)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 25-08-08 03:38 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:taa0b4t3ar1hfto41u93dh4pq5ahn587vn@4ax.com...
> Da vi ved en tidligere lejlighed blev enige om, at dæk der har kørt
> tæt på 50.000 km. ikke er smarte at køre på ferie med, blev der i går
> investeret i 4 nye luftgummiringe til automobilet.
>
> Det blev Continental Premium Contact 2
>
Fornuftig investering. Dem skal du nok blive glade for. Det er jeg i hvert
fald på taxaen
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
|
|