fart på
Fra : Jan Hansen

Dato : 23-08-08 11:40

Her den anden dag på vej mod storebæltsbroen sidder jeg med strakt højreben
i min Mondeo 1,8 Så ser jeg et par taxaforlygter i venstre spejl der haler
meget hurtigt ind. Der var så det da den blæser forbi var der var en Ford
Sierra lige efter der ville have denne Mercedes ind til siden for at komme
forbi. Sierraen prøvede så i inderbanen, men så blev der tættere trafik, og
farten gik ned for begge så jeg kunne følge med.
Ved betalingsanlægget gik Mercedesen fra med masser af hjulspin det var en
AMG55 Sierraen var lige efter, men bommen forhindrede de kom afsted
samtidig. Sierraen havde ingen emblemer.
Nu behøver fartgrænsefanatikerne ikke fare i blækhuset. Der var ingen
fare-plads nok. Egentlig hyggelig oplevelse.
Hilsen Jan

Fra : Brian

Dato : 23-08-08 14:24

Jan Hansen wrote:
> [...]
> Nu behøver fartgrænsefanatikerne ikke fare i blækhuset. Der var ingen
> fare-plads nok. Egentlig hyggelig oplevelse.

Det har nok været Olsen/Eque i hans Sierra - var den tilfældigvis rød ?

Det kunne selvfølgelig også være en Cosworth af den nyere slags - den var da
vist befriet for havebordet på bagsmækken.

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-08-08 14:48

On Sat, 23 Aug 2008 15:23:31 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Det har nok været Olsen/Eque i hans Sierra - var den tilfældigvis rød ?

>--

*LOOOOOOOOOOOL*

>--

>Det kunne selvfølgelig også være en Cosworth af den nyere slags - den var da
>vist befriet for havebordet på bagsmækken.

>--

I så fald har der nok alligevel været pillet.rodet-raget en smule for
at kunne følge en AMG 55.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-08-08 15:12

> *LOOOOOOOOOOOL*

> I så fald har der nok alligevel været pillet.rodet-raget en smule for
> at kunne følge en AMG 55.

Psttttt.
Jeg har hørt at der er udsolgt af Tec2000.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-08-08 15:25

On Sat, 23 Aug 2008 16:12:22 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

>Psttttt.
>Jeg har hørt at der er udsolgt af Tec2000.

>--

Det havde jeg med i mine betragtninger, men det power Olsen evt.
skulle få ud af TEC 2000 forsvinder igen, p.gr.a. den ringere
aerodynamik han har, fordi sideruden altid står delvist åben, så han
kan lempe Mc Donalds papir ud i naturen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-08-08 16:07

Folmer Rasmussen skriver:

> [...]
> aerodynamik han har, fordi sideruden altid står delvist åben, så han
> kan lempe Mc Donalds papir ud i naturen.

ROFL...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-08-08 16:25

> [...]
> aerodynamik han har, fordi sideruden altid står delvist åben, så han
> kan lempe Mc Donalds papir ud i naturen.

Han har nok nærmere blandet TEC 2000 i sin Turtle Wax - det må jo give
hidtil helt uhørt lav vindmodstand....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : KASO

Dato : 23-08-08 16:44

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Han har nok nærmere blandet TEC 2000 i sin Turtle Wax - det må jo give
> hidtil helt uhørt lav vindmodstand....
>
> mvh

Og så har han jo tanket Shell V-Power - det fordobler jo mængden af HK -
mindst - og udstyrer motoren med 4 ekstra cylindre...

Fra : Brian

Dato : 23-08-08 17:00

Folmer Rasmussen wrote:

> I så fald har der nok alligevel været pillet.rodet-raget en smule for
> at kunne følge en AMG 55.

Jeg ville være mere forundret en Cosworth, hvor der ikke er
pillet-rodet-raget en smule

/Brian

Fra : oz3bto

Dato : 25-08-08 16:18

> Jeg ville være mere forundret en Cosworth, hvor der ikke er
> pillet-rodet-raget en smule
>
> /Brian

En cossie har std. 170 hypper (efter hvad jeg husker) der skal ikke pilles
ret meget i den før det er 200+ hypper og med en anden turbo og en
intercooler ja så kommer den også henad 300 (275HK er set efter skift af
turbo og montering af intercooler)

AMG55 taxaen havde sikkert en 320CDI motor i ... er det ikke 230-250hk
sådan en har .. Den rigtige AMG55 har 349hk .. ihvertfald når den hedder E55

Og igen ingen taxa vognmænd har råd til at have en benzbil som taxa.. De
har efterhånden svært nok ved at få det til at løbe rundt på diesel

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-08 15:42

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Og igen ingen taxa vognmænd har råd til at have en benzbil som taxa.. De
> har efterhånden svært nok ved at få det til at løbe rundt på diesel

Øøøh nå!? Der er ellers en Nordsjællands mand, som skal have en AMG
(benziner) frikørt, hos en taxavognmand i Holstebro.

--
B235R BSR Steg3 - 300 Hk / 475 Nm
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Jan Hansen

Dato : 23-08-08 17:18

> [...]
>

> Det kunne selvfølgelig også være en Cosworth af den nyere slags - den var
> da vist befriet for havebordet på bagsmækken.

Den var hvid, ingen ingen synlige tegn på nogetsomhelst set skråt bagfra.
Kan en Sierra være "nyere" når den er udgået først i halvfemserne?
Hilsen Jan

Fra : oz3bto

Dato : 25-08-08 16:12

"Jan Hansen" <grundig_1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu behøver fartgrænsefanatikerne ikke fare i blækhuset. Der var ingen
> fare-plads nok. Egentlig hyggelig oplevelse.

AMG på taxa skilte .. den må du længere ud på landet med.. SAMTLIGE taxaer i
DK køre DIESEL AMG55 er en BENZIN motor

OK der køre et par mercere rundt med AMG55 skilte men motoren er "bare" en
peppet 320CDI og ikke den rigtige 55er motor .. den kommer først i bilen
når den er frikørt

Køre bla. i Herning også en AMG55 men der ligger 320CDI under hjelmen
indtil den er frikørt så kommer den orginale i igen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-08-08 22:04

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Køre bla. i Herning også en AMG55 men der ligger 320CDI under hjelmen
> indtil den er frikørt så kommer den orginale i igen

Må de godt skifte motoren til en diesel?
Er der noget med diesel-strafafgift på en taxa?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Jan Hansen

Dato : 26-08-08 07:58

> [...]
>
> Køre bla. i Herning også en AMG55 men der ligger 320CDI under hjelmen
> indtil den er frikørt så kommer den orginale i igen

Du har misforstået.
Taxaforlygter i spejlet - det var ingen taxa. En AMG 55 er i nær
familie med en typisk Mercedestaxa

Fra : oz3bto

Dato : 26-08-08 12:37

> [...]
Ford

> Du har misforstået.
> Taxaforlygter i spejlet - det var ingen taxa. En AMG 55 er i

ja ok ...

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 19:20

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> AMG på taxa skilte .. den må du længere ud på landet med.. SAMTLIGE taxaer
> DK køre DIESEL

Hvor har du det fra

>AMG55 er en BENZIN motor

Der har du da ret..

> OK der køre et par mercere rundt med AMG55 skilte men motoren er "bare" en
> peppet 320CDI og ikke den rigtige 55er motor .. den kommer først i bilen
> når den er frikørt

He he.. tror du på det?

> Køre bla. i Herning også en AMG55 men der ligger 320CDI under hjelmen
> indtil den er frikørt så kommer den orginale i igen

Det var da besværligt.
Kender tre taxa vognmænd der alle har eller kører AMG - _uden_ at der er
skiftet over til dieselmotor i bilen i taxa perioden.

--
/HB

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-08 15:43

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> AMG på taxa skilte .. den må du længere ud på landet med....
Ja, til Holstebro...