undervognsbehandling pava
Fra : Filip Ravn

Dato : 21-08-08 16:16

Jeg har lige købt en 10 år gammel Toyota, og kan se i papierne at den fik en
omgang Pava for 6 år siden. Hvor ofte er det egentlig anbefalet at få bilen
behandlet, og kan jeg evt gøre det selv?

Filip

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 21-08-08 18:29

"Filip Ravn" <filipravn@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg har lige købt en 10 år gammel Toyota, og kan se i papierne at den fik
> en omgang Pava for 6 år siden. Hvor ofte er det egentlig anbefalet at få
> bilen behandlet, og kan jeg evt gøre det selv?

Jeg får min behandlet hvert andet år.
Og jeg mener ikke man kan gøre det selv, da de fleste ikke ved hvordan og
hvor der skal sprøjtes.
Hilsen Matthias

Fra : Leo Jensen

Dato : 21-08-08 20:09

" Matthias H Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i meddelelsen

> "Filip Ravn" <filipravn@gmail.com> skrev i meddelelsen
>>

> Jeg får min behandlet hvert andet år.

Det er i min verden ikke nødvendigt hvis den først har fået 3-4 gange..
Giv den nu, giv den igen om 2-3 år og vurder så 2-3 år senere om den
fortjener mere beskyttelse eller om resten af bilen er slidt op/forældet

> Og jeg mener ikke man kan gøre det selv, da de fleste ikke ved hvordan og
> hvor der skal sprøjtes.

Helt enig. Jeg behandler dog selv min 2CV, der ved jeg efterhånden godt hvor
der kommer rust og dermed hvor der skal sprøjtes lidt ekstra...

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-08 20:39

Du kan ikke give bilen en komplet beskyttelse selv.
Få det gjort af et center hvert andet år.
I mellemtiden kan du med fordel købe
produktet på spray, så du kan gå de små
steder efter selv.

Fra : Henrik

Dato : 22-08-08 00:08

"Filip Ravn" skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt en 10 år gammel Toyota, og kan se i papierne at den fik
> en omgang Pava for 6 år siden. Hvor ofte er det egentlig anbefalet at få
> bilen behandlet, og kan jeg evt gøre det selv?

Du vil aldrig kunne gøre en komplet behandling selv og spørgsmålet er om det
overhovedet er nødvendigt ...

Et godt rustbeskyttelsescenter (uanset produktnavn) vil altid sørge for at
give i svært tilgængelige steder (f.eks. hulrum), hvor slidtage af produktet
ikke vil forekomme.

Har du pladsen og udstyret vil du kunne komme langt - få evt lidt
inspiration her
http://pubsys.kooper.se/hagmansden/files/gor_det_sjalv/GDS_rust_dk.pdf

Jeg plejer og købe produkterne hos www.Mekonomen.dk