Tak til benzintyvene...
Fra : Henning

Dato : 19-08-08 21:01

Der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget
Som følge af de stigende brændstofpriser med deraf følgende stigning i
brændstoftyverier, indfører flere tankstationer i hovedstadsområdet nu
tvungen betaling med kort på selve standeren.
Herligt, så er vi fri for at stå i kø mens ekspedienten laver 7
franske hotdogs eller smører 5 halve med ost frem for at udføre
tankstationens primære formål - at sælge brændstof og biltilbehør

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 19-08-08 21:05

On Tue, 19 Aug 2008 22:00:32 +0200, Henning wrote:

> [...]
> at stå i kø mens ekspedienten laver 7 franske hotdogs eller smører 5
> halve med ost frem for at udføre tankstationens primære formål - at

Er det ikke snarere omvendt: Du skal ikke vente på de idioter der ikke kan
finde ud af at betale ved standeren før du får dine 7 franske hotdogs og
fem halve med ost?

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 19-08-08 21:13

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 19-08-08 21:14

> [...]
> franske hotdogs eller smører 5 halve med ost frem for at udføre
> tankstationens primære formål - at sælge brændstof og biltilbehør

Ja det er lækkert :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-08-08 21:40

Henning < @> wrote in news:b99ma4tlcn1jgmtip3ei0qok151dqmvuta@4ax.com:

> [...]
> brændstoftyverier, indfører flere tankstationer i hovedstadsområdet nu
> tvungen betaling med kort på selve standeren.

Jeg syns nu det er RIGTIG skidt - for det er ikke alle der stjæler deres
benzin på tankstationerne, flere biler her hvor jeg bor har fået boret hul
i benzintanken af en der syns benzinen er blevet lidt for dyr.

At der kommer kortbetaling på standeren syns jeg er helt iorden dog :)

Fra : Martin Bak

Dato : 19-08-08 21:48

"Henning" < @> skrev i en meddelelse
> [...]
> franske hotdogs eller smører 5 halve med ost frem for at udføre
> tankstationens primære formål - at sælge brændstof og biltilbehør

Jeg er, som du, voldsomt irriteret over pølsevognsbetjeninger på
tankstationen, så vi andre kan vente i uendelig tid for at lave vores små
hurtige handler.
Men jeg kan ikke se at det kan løse dit problem at der indføres tvungen
kortbetaling på standeren, for den mulighed har du jo haft hele tiden?
Jeg går gerne ind i kiosken, fordi jeg også ofte handler kioskvarer. Og her
er det irriterende, at når de nu også vil være både bager og pølsemand, at
de så ikke har en ekspedient til at tage sig af det, så de hurtige
ekspeditioner kan foregå, -ja nemlig hurtigt.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-08-08 22:01

Martin Bak skriver:

> Og her
> er det irriterende, at når de nu også vil være både bager og pølsemand

Som en god vens 3 årige pige udtrykte det "benzinbageren".....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Bak

Dato : 19-08-08 22:34

> Martin Bak skriver:

> Som en god vens 3 årige pige udtrykte det "benzinbageren".....

ha-ha fint. Jeg har aldrig nogensinde købt hverken en pølse eller et stykke
brød på en tankstation. Og jeg kommer nok heller aldrig nogensinde til at
gøre det. Det er dog det mest irriterende påfund...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-08-08 22:41

Martin Bak skriver:

> ha-ha fint. Jeg har aldrig nogensinde købt hverken en pølse eller et stykke
> brød på en tankstation. Og jeg kommer nok heller aldrig nogensinde til at
> gøre det. Det er dog det mest irriterende påfund...

Det er pisse praktisk.

Du kan få komplet morgenmad. Rundstykke med ost, en lille yogurt med
"knas" og en liter mælk. Så er vi kørende igen.

Og så er tankstationerne placeret ud til de store veje, hvorimod bagerne
er placeret inde i midtbyen.

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 19-08-08 23:07

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> [...]
> "knas" og en liter mælk. Så er vi kørende igen.
>
> Og så er tankstationerne placeret ud til de store veje, hvorimod bagerne

Enig. Jeg nyder det også. Er lækkert at man kan få stillet sulten så
mange steder. Specielt bliver man glad for de stationer, hvor der er
døgnåbent og de har friske rundstykker klokken 3-4 stykker om natten,
når man er på arbejde.

Det generer nu heller ikke mig, at jeg skal vente på andre, hvis jeg
selv kun skal tanke. Det skal dog siges, at jeg kun tanker på "rigtige"
tankstaioner, når jeg er på arbejde. Privat tanker jeg altid på en
tank-selv, men det skyldes økonomien.

Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-08 22:02

bare synd at tankstationerne hverken kan lave godt bagerbrød eller
gode hotdogs.

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 21-08-08 22:10

brian skrev:
> bare synd at tankstationerne hverken kan lave godt bagerbrød eller
> gode hotdogs.

Enig, deres brød er ringe, men deres hotdogs kan sagtens spises imo. Q8
kan godt skrue en fransk sammen, så den får et kæmpe brød + en god pølse
med ost. Det er slet ikke tosset. :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-08 05:30

brian skriver:

> bare synd at tankstationerne hverken kan lave godt bagerbrød eller
> gode hotdogs.

Det afhænger af tankstationen....

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-08-08 05:50

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Det afhænger af tankstationen....

Hvis du kan finde steder med "bakeoff" der kan levere bedre brød end den
lokale bager er det nu nok mest fordi den lokale bager burde finde sig
noget andet at lave.

Alene forskellen i hvordan de bager deres brød gør at det de laver på
tankstationen, i en "pizzaovn", ikke kan blive det samme som det bageren
laver, i en rigtig bagerovn.

Smag og behag gør så om man syntes det ene er bedre end det andet.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-08 15:44

Finn Guldmann skriver:

> Hvis du kan finde steder med "bakeoff" der kan levere bedre brød end den
> lokale bager er det nu nok mest fordi den lokale bager burde finde sig
> noget andet at lave.

Nu er der også en del tankstationer der får brød fra en rigtigt
bageroven..

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-08-08 17:22

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Nu er der også en del tankstationer der får brød fra en rigtigt
> bageroven..

Ja, heldigvis. Men så er det heller ikke "bakeoff" de selv laver.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Knut

Dato : 22-08-08 05:32

<brian> wrote in message news:9tlra41vj5v6ug19sh4maoibvcsgs9mu0h@4ax.com...
> bare synd at tankstationerne hverken kan lave godt bagerbrød eller
> gode hotdogs.

Flere steder overgår de i hvert fald den lokale bager med flere længder!

Knut

Fra : Kate

Dato : 19-08-08 22:38

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in

> Men jeg kan ikke se at det kan løse dit problem at der indføres
> tvungen kortbetaling på standeren, for den mulighed har du jo haft
> hele tiden?

Vi har faktisk en shell tank hvor man ikke kan betale ved standeren,
men måske det så snart bliver muligt. Jeg har faktisk mere end en gang
bandet over at jeg ikke kunne tanke om morgenen hvis jeg har glemt det
om aftenen. Nu bor jeg et sted hvor der ikke er mange muligheder for at
tanke, så kommer jeg ud til Shell tanken og først opdager der at jeg
skulle have tanket, så er der ca. 12 km til næste station, hvor man dog
heldigvis kan tanke døgnet rundt.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Bruno

Dato : 20-08-08 00:41

Martin Bak wrote:
> [...]
> de så ikke har en ekspedient til at tage sig af det, så de hurtige
> ekspeditioner kan foregå, -ja nemlig hurtigt.

Dvs. kioskvarer er ok, men ikke det andet. Er det ikke lidt dobbeltmoral?

Det er altså irriterende med alle dem der tror en benzintank skal være
en kiosk, når nu man bare vil havde sin hot dog og komme afsted skal man
stå og vente

Mvh
Bruno

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 20-08-08 04:51

>Det er altså irriterende med alle dem der tror en benzintank skal være
>en kiosk, når nu man bare vil havde sin hot dog og komme afsted skal man
>stå og vente
--------
Gad vide hvor mange tankstationer der ville være tilbage, hvis de ikke
også samtidigt var bager/købmand - næppe mange ! Skulle de leve af
brændstofsalg + biltilbehør alene, så fik vi nok langt at køre mellem
tankene.
Mogens

Fra : Henning

Dato : 20-08-08 14:57

>Men jeg kan ikke se at det kan løse dit problem at der indføres tvungen
>kortbetaling på standeren, for den mulighed har du jo haft hele tiden?

Jeg tanker oftest hos Shell grd. rabatordning på diesel. Meget ofte
ved Karlslunde motorvej-tanken. På trods af der er 5-7 kasser, er der
kun 1-2 åbne, og man står meget ofte i kø. Der er ikke mulighed for at
betale ved standeren

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 20-08-08 00:43

> Som følge af de stigende brændstofpriser med deraf følgende stigning i
> brændstoftyverier, indfører flere tankstationer i hovedstadsområdet nu
> tvungen betaling med kort på selve standeren.

Jeps, supersmart, specielt for os der ikke vil ha' Visa Electron / Visa
Dankort.

Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-08-08 05:25

"Troels [around 9000]" skriver:

> Jeps, supersmart, specielt for os der ikke vil ha' Visa Electron / Visa
> Dankort.

Så kan man vel bare nøjes med et almindeligt dankort - eller bare et
kreditkort til ens favorittankstationer?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 20-08-08 15:39

> Så kan man vel bare nøjes med et almindeligt dankort - eller bare et
> kreditkort til ens favorittankstationer?

Hvis man bare ikke KAN styre noget der har med kredit at gøre?

Troels

Fra : Brian

Dato : 20-08-08 17:45

Troels [around 9000] wrote:

> Hvis man bare ikke KAN styre noget der har med kredit at gøre?

Jamen er Visa Electron netop ikke et Dankort lignende kort, bare uden kredit
?

/Brian

Fra : Anders Majland

Dato : 20-08-08 19:59

> Hvis man bare ikke KAN styre noget der har med kredit at gøre?

Så er risikoen ihvertfald meget mindre for at miste styringen med et godt
der kun kan bruges til brændstof....

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 20-08-08 20:24

"Troels [around 9000]" <troels@fjern.bare.dette.plougmann-olsen.dk> skrev i
meddelelsen news:48ac2c8f$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvis man bare ikke KAN styre noget der har med kredit at gøre?

Så har man nok ikke råd til at køre bil...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-08-08 21:41

"Troels [around 9000]" skriver:

> Hvis man bare ikke KAN styre noget der har med kredit at gøre?

Så må man finde et sted der har seddelautomat.

Fra : Kent Friis

Dato : 20-08-08 18:36

Den Wed, 20 Aug 2008 01:42:54 +0200 skrev Troels [around 9000]:

> Jeps, supersmart, specielt for os der ikke vil ha' Visa Electron / Visa
> Dankort.

Uno-X tager da stadig imod sedler. Hvorfor skal det være kort?

(Jeg skal heller ikke have noget kort, men tanker altid på Uno-X).

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 20-08-08 06:56

> [...]
> franske hotdogs eller smører 5 halve med ost frem for at udføre
> tankstationens primære formål - at sælge brændstof og biltilbehør

Hemmm....... ja det bliver rart at man ka' betale ved standeren, kører også
mc, og er en af dem der tager hele udstyret på hver gang, det er fandme
varmt at vente på at folk får de før omtalte hapsdog's :-/

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Anders Majland

Dato : 20-08-08 09:27

> Hemmm....... ja det bliver rart at man ka' betale ved standeren, kører
> også mc, og er en af dem der tager hele udstyret på hver gang, det er
> fandme varmt at vente på at folk får de før omtalte hapsdog's :-/

Jeg tanker også næsten udelukkende på kioskfri tankstationer. Og hvor jeg
normalt kommer har jeg ret godt styr på afstandene mellem dem så et er kun
sjældent at jeg er "tvunget" ind i en kiosk for betaling... Men det er sket
nogle gange langs motorvejene. Og er man klædt på til at sidde udendørs ved
5grader og 130km/t varer det ikke længe inden man er ved at koge når man
kommer indendørs ...

Ekspedienterne er heller ikke begejstrede for at man kommer ind med hjelm på
.... Slet ikke på de øde tidspunkter. Men da jeg også oftest har en hjelmhue
under hjælper det ikke meget at tage hjelmen af. Og tager jeg hjelmhuen af
skal jakken også af for at få den på igen ...

Så jeg ser det også så som et fremskridt med kortautomater på de "bemandede"
stationer. Så kan de der kun skal have benzin betale det ved standeren og
fylder ikke i køen med bager/kiosk/grill kunderne ...

I USA var jeg i efteråret endda ude for at udenlandske kreditkort skulle
"cleares" i kiosken inden de kunne anvendes til at betale med ved standeren
.... Så er bøvlet ...

Men skulle servicen øges yderligere kunne man jo lave en drivein-sluse inden
man kører til tankanlægget. Der kunne man så lige give sin bestilling af
andre varer inden man kører til standeren. Og efter tankning så få varene i
en pose ved udkørslen ... Altså en McDrive med et tankanlæg undervejs ....

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-08 15:42

> [...]
> andre varer inden man kører til standeren. Og efter tankning så få varene
> i en pose ved udkørslen ... Altså en McDrive med et tankanlæg undervejs

Det kunne da også være rart hvis man lige kunne få vasket bilen mens man
står i kø hos bageren søndag morgen

Per.

Fra : Anders Majland

Dato : 20-08-08 19:57

> Det kunne da også være rart hvis man lige kunne få vasket bilen mens man
> står i kø hos bageren søndag morgen

Eller blot en rigtig "servicestation" med bemandet/automatisk tankning. Det
er jeg begyndt at ønske mig det sidste år hvor vi har haft en dieselbil. Det
er utroligt som folk kan svine med dieselen. Det er nærmere reglen end
undtagelsen at pistolen er smurt ind i diesel og der er også ofte sjattet på
belægningen ...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-08-08 21:25

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in

> [...]
> Det er nærmere reglen end undtagelsen at pistolen er smurt ind i
> diesel og der er også ofte sjattet på belægningen ..

Sjovt, jeg har oplevet præcist det modsatte på min lokale Metax/Shell
Express. Dieselpistolen var der aldrig griset på men benzinpistolen drypper
og er ofte svinet til med benzin.