|
| Mondeo eller passat?? Fra : Martin Nielsen |
Dato : 16-08-08 08:55 |
|
Hej
Jeg kigger efter en ny Diesel st.car og valget er kommet til enten en mondeo
fra 05/06 eller en Passat fra 04/05.
Men kan ikke rigtig blive klog på hvad der er det bedste køb.
Mondeoen er jo lidt nyere og har typisk kørt færre km end en Passat til
samme pris (omkring 200000). Tilgengæld synes jeg at høre lidt mere om
"dårlig domme" hos mondeo
Er her noget i dette forum der har erfaring med begge modeller?
En Passat med 100HK lige så kvik som en Mondeo med 115HK?
På forhånd tak.
Mvh
Nielsen
| |
Jetta (16-08-2008)
| Kommentar Fra : Jetta |
Dato : 16-08-08 09:01 |
|
Måske det forkerte svar... Men alligvel...
Køb en Octavia i stedet. Meget mere for pengene = nyere model. Og den er
klart på højde med både passat og mondeo.....
Lars
"Martin Nielsen" <m_76_nielsenremove@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:48a687e3$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg kigger efter en ny Diesel st.car og valget er kommet til enten en
> mondeo fra 05/06 eller en Passat fra 04/05.
> Men kan ikke rigtig blive klog på hvad der er det bedste køb.
>
> Mondeoen er jo lidt nyere og har typisk kørt færre km end en Passat til
> samme pris (omkring 200000). Tilgengæld synes jeg at høre lidt mere om
> "dårlig domme" hos mondeo
>
> Er her noget i dette forum der har erfaring med begge modeller?
>
> En Passat med 100HK lige så kvik som en Mondeo med 115HK?
>
> På forhånd tak.
> Mvh
> Nielsen
>
| |
Kent Glerup (16-08-2008)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 16-08-08 11:49 |
|
Jetta skrev:
> Måske det forkerte svar... Men alligvel...
>
> Køb en Octavia i stedet. Meget mere for pengene = nyere model. Og den er
> klart på højde med både passat og mondeo.....
Octavia er da en fin bil! Men hvad hvis Martin har behov for at have
voksne på bagsædet?
/Kent Glerup
| |
Peter Lykkegaard (16-08-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 16-08-08 15:57 |
|
"Kent Glerup" skrev
> Octavia er da en fin bil! Men hvad hvis Martin har behov for at have
> voksne på bagsædet?
>
Jeg vil formode at der er mere plads i en Octavia combi ting end der er i
den nye Fabia, hvor der faktisk er en del plads
Det er da værd at prøve - så megen plads er der heller ikke i Mondeoen (til
langbenede)
- Peter
| |
Ukendt (16-08-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-08-08 18:37 |
|
"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:48a6ead8$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kent Glerup" skrev
>
>> Octavia er da en fin bil! Men hvad hvis Martin har behov for at have
>> voksne på bagsædet?
>>
> Jeg vil formode at der er mere plads i en Octavia combi ting end der er i
> den nye Fabia, hvor der faktisk er en del plads
> Det er da værd at prøve - så megen plads er der heller ikke i Mondeoen
> (til langbenede)
Jeg har en Skoda Octavia Combi - 2008 model.
Jeg er 188 cm høj og når jeg sidder perfekt i førersædet og efterfølgende
kravler om bagved på bagsædet er der ca 5 cm fra mine knæ og frem til
ryglænet på førersædet.
I morgen drager vi til Jyllandsringen med 2 STORE gutter (190cm og 110 kg+)
på bagsædet. De har ingen problemer med at være der.
--
/HB
| |
Peter Lykkegaard (16-08-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 16-08-08 20:32 |
|
"HB" skrev
> I morgen drager vi til Jyllandsringen med 2 STORE gutter (190cm og 110
> kg+) på bagsædet. De har ingen problemer med at være der.
>
Jamen det var da no'n bette pus da
... god fornøjelse :)
- Peter
| |
Ukendt (18-08-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-08-08 13:04 |
|
"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:48a72b2f$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> "HB" skrev
>
>> I morgen drager vi til Jyllandsringen med 2 STORE gutter (190cm og 110
>> kg+) på bagsædet. De har ingen problemer med at være der.
>>
> Jamen det var da no'n bette pus da
He he det var nu bare for at illustrere at to voksne gutter lidt større end
gennemsnittet nemt kan sidde der.
> ... god fornøjelse :)
Tak. Det var nu en udmærket fornøjelse
--
/HB
| |
Jetta (16-08-2008)
| Kommentar Fra : Jetta |
Dato : 16-08-08 16:17 |
|
Så åbner han dørene til bagsædet og beder dem sætte sig ind...
Der er fin plads. Det er vidst ikke mange cm vi snakker om i forhold til de
andre...
Lars
"Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i meddelelsen
news:48a6b07e$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jetta skrev:
>> Måske det forkerte svar... Men alligvel...
>>
>> Køb en Octavia i stedet. Meget mere for pengene = nyere model. Og den er
>> klart på højde med både passat og mondeo.....
>
> Octavia er da en fin bil! Men hvad hvis Martin har behov for at have
> voksne på bagsædet?
>
> /Kent Glerup
| |
Niels Bengaard (16-08-2008)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 16-08-08 16:22 |
|
> Så åbner han dørene til bagsædet og beder dem sætte sig ind...
>
> Der er fin plads. Det er vidst ikke mange cm vi snakker om i forhold til
> de andre...
>
Hvis i kigger i den test jeg linker til, så får Skoda færrest point, det
synes jeg da er værd at bemærke.
Overraskende dyr i service og vedligehold også, men måske er priserne i
Danmark anderledes.
MVh Niels
| |
Peter Lykkegaard (16-08-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 16-08-08 18:03 |
|
"Niels Bengaard" skrev
>
> Hvis i kigger i den test jeg linker til,
Internal server error?
> men måske er priserne i Danmark anderledes.
Den mest solgte bil i Danmark pt er Skoda Fabia
http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=32518
Ultimo juni er der indregistreret ~ 32.000 eksemplarer
- Peter
| |
Niels Bengaard (16-08-2008)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 16-08-08 23:37 |
|
>>
>> Hvis i kigger i den test jeg linker til,
>
> Internal server error?
Virker fint her.
>> men måske er priserne i Danmark anderledes.
>
> Den mest solgte bil i Danmark pt er Skoda Fabia
> http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=32518
>
> Ultimo juni er der indregistreret ~ 32.000 eksemplarer
>
> - Peter
Der er så ikke med i testen. Der er mondeo og golf klassen.
I golfklassen er stillingen
Ford Focus
Vw Golf
Kia Ceed
Volvo V50
Scoda Octavia
Kig selv, det kan være i vurderer andre ting som vigtige end testholdet har
gjort.
Mvh Niels
| |
Peter Lykkegaard (17-08-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 17-08-08 00:16 |
|
"Niels Bengaard" skrev
>> Internal server error?
>
> Virker fint her.
>
Det er da vældigt
Har du overvejet at man måske ikke kan linke direkte til pdf'en
> Kig selv, det kan være i vurderer andre ting som vigtige end testholdet
> har gjort.
>
Hvis du kommer med en beskrivelse af hvordan man finder frem til den pdf så
måske :)
- Peter
| |
Niels Bengaard (17-08-2008)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 17-08-08 11:15 |
|
>>> Internal server error?
>>
>> Virker fint her.
>>
> Det er da vældigt
> Har du overvejet at man måske ikke kan linke direkte til pdf'en
>
>> Kig selv, det kan være i vurderer andre ting som vigtige end testholdet
>> har gjort.
>>
> Hvis du kommer med en beskrivelse af hvordan man finder frem til den pdf
> så måske :)
>
> - Peter
Kommer så her igen
http://www.teknikensvarld.se/files/0721_test_familjekombi-golfklasskombi.pdf
Mvh Niels
| |
Klaus D. Mikkelsen (17-08-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 17-08-08 11:36 |
| | |
Peter Lykkegaard (17-08-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 17-08-08 12:17 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" skrev
> Internal server error..
>
Virker hos mig nu?
Prøv at åbne http://www.teknikensvarld.se og fedt lidt rundt og hent filen
bagefter?
Det er jo svensk så alt kan ske :)
Tjekkede lige i firefox der får jeg stadig internal server error
Så det er sikkert direkte link uden man har været på siden der er problemet
:(
- Peter
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-08-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-08-08 05:04 |
| | |
Peter Lykkegaard (17-08-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 17-08-08 12:30 |
|
"Niels Bengaard" skrev
>> Der er fin plads. Det er vidst ikke mange cm vi snakker om i forhold til
>> de andre...
>
> Hvis i kigger i den test jeg linker til, så får Skoda færrest point, det
> synes jeg da er værd at bemærke.
> Overraskende dyr i service og vedligehold også, men måske er priserne i
> Danmark anderledes.
>
Køb, ejerskab, sikkerhed trækker ned mens pladsforhold (et 8-tal) er bedre
end i Passat'en
Udfaldet af testen vil helt sikkert være anderledes i dk
- Peter
| |
KASO (16-08-2008)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 16-08-08 18:14 |
|
"Jetta" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:48a68948$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Måske det forkerte svar... Men alligvel...
>
> Køb en Octavia i stedet. Meget mere for pengene = nyere model. Og den er
> klart på højde med både passat og mondeo.....
Den er en klasse mindre end de nævnte...
| |
Lars (16-08-2008)
| Kommentar Fra : Lars |
Dato : 16-08-08 21:30 |
|
On Sat, 16 Aug 2008 10:01:10 +0200, "Jetta" <odensegalaxy@hotmail.com>
wrote:
>Måske det forkerte svar... Men alligvel...
>
>Køb en Octavia i stedet. Meget mere for pengene = nyere model. Og den er
>klart på højde med både passat og mondeo.....
En Skoda Octavia er altså hverken en Mondeo eller Passat... Det er
bestemt en fin bil, meeen.... Jeg har haft en Octavia 2006 TDI DSG med
140 hk, og den var bestemt en udmærket bil. Men ret meget motorstøj og
i det hele taget lidt kedelig. Til gengæld var det et 100% problemfrit
bekendtskab - det tæller vel også lidt?
** Lars / nu i en 2006 BMW 330iAut
| |
Ukendt (18-08-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-08-08 13:00 |
|
"Lars" <nomail@nothing.here.se> skrev i meddelelsen
news:80eea4pdtm86c58o386iqo47gapcbn89se@4ax.com...
> On Sat, 16 Aug 2008 10:01:10 +0200, "Jetta" <odensegalaxy@hotmail.com>
> wrote:
>
>>Måske det forkerte svar... Men alligvel...
>>
>>Køb en Octavia i stedet. Meget mere for pengene = nyere model. Og den er
>>klart på højde med både passat og mondeo.....
>
> En Skoda Octavia er altså hverken en Mondeo eller Passat... Det er
> bestemt en fin bil, meeen.... Jeg har haft en Octavia 2006 TDI DSG med
> 140 hk, og den var bestemt en udmærket bil. Men ret meget motorstøj og
> i det hele taget lidt kedelig. Til gengæld var det et 100% problemfrit
> bekendtskab - det tæller vel også lidt?
>
>
> ** Lars / nu i en 2006 BMW 330iAut
Hmm.. Skodaen skal vel også være lidt kedelig nu hvor du triller rundt i den
BMW 330iAut.
--
/HB
| |
Niels Bengaard (16-08-2008)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 16-08-08 12:44 |
|
> Hej
>
> Jeg kigger efter en ny Diesel st.car og valget er kommet til enten en
> mondeo fra 05/06 eller en Passat fra 04/05.
> Men kan ikke rigtig blive klog på hvad der er det bedste køb.
>
> Mondeoen er jo lidt nyere og har typisk kørt færre km end en Passat til
> samme pris (omkring 200000). Tilgengæld synes jeg at høre lidt mere om
> "dårlig domme" hos mondeo
>
> Er her noget i dette forum der har erfaring med begge modeller?
>
> En Passat med 100HK lige så kvik som en Mondeo med 115HK?
>
> På forhånd tak.
> Mvh
> Nielsen
Fandt lige denne stortest af stationcars, godt nok på svensk, selvfølgelig
er det lidt nyere modeller end dem du leder efter, men værd at læse
alligevel.
http://www.teknikensvarld.se/files/0721_test_familjekombi-golfklasskombi.pdf
Mvh Niels
| |
KASO (16-08-2008)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 16-08-08 18:20 |
|
"Martin Nielsen" <m_76_nielsenremove@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:48a687e3$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg kigger efter en ny Diesel st.car og valget er kommet til enten en
> mondeo fra 05/06 eller en Passat fra 04/05.
> Men kan ikke rigtig blive klog på hvad der er det bedste køb.
>
> Mondeoen er jo lidt nyere og har typisk kørt færre km end en Passat til
> samme pris (omkring 200000). Tilgengæld synes jeg at høre lidt mere om
> "dårlig domme" hos mondeo
>
> Er her noget i dette forum der har erfaring med begge modeller?
>
> En Passat med 100HK lige så kvik som en Mondeo med 115HK?
En Mondeo 115hk lyder som Fords gamle 1.8TDCI, der har rødder tilbage i
Sierraen. Den er - om muligt - endnu mere ukultiveret og støjende end VW's
PD-motorer. Jeg har prøvet den i en S-Max - og det var ingen fornøjelse. Den
kan under ingen omstændigheder trække under 16-1700rpm, hvorefter ketchuppen
kommer - brummende, rystende og larmende. VW's PD er også lidt
"traktor-agtige" i lyden under acceleration, men de trækker til gengæld fra
bunden af. Vælger du Ford'en, skal du vælge en anden motor. Pas iøvrigt på
rustne døre og klapper - en generel fejl på modellen.
Passat'en lyder som forrige model. FDMs brugttest havde overskriften "Et
helt liv med børnesygdomme"......
Bremser, der ikke fungerer i regnvejr og slidte forhjulsophæng er
gennemgående + de løse fejl....
| |
Thomas H. (16-08-2008)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 16-08-08 19:12 |
|
"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:48a70c44$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> En Mondeo 115hk lyder som Fords gamle 1.8TDCI, der har rødder tilbage i
> Sierraen. Den er - om muligt - endnu mere ukultiveret og støjende end VW's
> PD-motorer. Jeg har prøvet den i en S-Max - og det var ingen fornøjelse.
> Den kan under ingen omstændigheder trække under 16-1700rpm, hvorefter
> ketchuppen kommer - brummende, rystende og larmende. VW's PD er også lidt
> "traktor-agtige" i lyden under acceleration, men de trækker til gengæld
> fra bunden af.
Ja for VW's 2 liters Diesel motor trækker helt sindssygt inden turboen
træder til, modsat Ford - det er nemlig noget VW kan, som ingen andre kan???
| |
Brian Axelgaard (16-08-2008)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 16-08-08 22:32 |
|
"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:48a71884$0$53231$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ja for VW's 2 liters Diesel motor trækker helt sindssygt inden turboen
> træder til, modsat Ford - det er nemlig noget VW kan, som ingen andre
> kan???
VTG måske?
| |
Klaus D. Mikkelsen (16-08-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 16-08-08 23:02 |
| | |
KASO (17-08-2008)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 17-08-08 09:34 |
|
"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:48a71884$0$53231$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:48a70c44$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> En Mondeo 115hk lyder som Fords gamle 1.8TDCI, der har rødder tilbage i
>> Sierraen. Den er - om muligt - endnu mere ukultiveret og støjende end
>> VW's PD-motorer. Jeg har prøvet den i en S-Max - og det var ingen
>> fornøjelse. Den kan under ingen omstændigheder trække under 16-1700rpm,
>> hvorefter ketchuppen kommer - brummende, rystende og larmende. VW's PD er
>> også lidt "traktor-agtige" i lyden under acceleration, men de trækker til
>> gengæld fra bunden af.
>
>
> Ja for VW's 2 liters Diesel motor trækker helt sindssygt inden turboen
> træder til, modsat Ford - det er nemlig noget VW kan, som ingen andre
> kan???
Øhhh ????
Jeg vil sige, at Ford mangler at kunne noget, som alle andre kan!
Jeg kører selv Renaults 1.9dCi - den trækker fra tomgang uden brum eller
problemer. Slipper jeg speederen i 6. gear, kører bilen videre i tomgang. En
stor del af mine km køres ml. 1200 og 1800rpm - noget, der ikke var muligt i
Ford'en - trods at S-max'en vejer 100kg mindre end min Grand Scénic og har 5
hk mere (på papiret). Jeg har også kørt en Touran med 105hk TDI - den
trækker ligeledes fint fra de lave omdrejninger, men er lidt mere
støjende/ukultiveret end min egen - men dog ikke så slem som Fords egen gl.
diesel.
| |
Thomas H. (17-08-2008)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 17-08-08 14:18 |
|
"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:48a7e29b$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg vil sige, at Ford mangler at kunne noget, som alle andre kan!
>
> Jeg kører selv Renaults 1.9dCi - den trækker fra tomgang uden brum eller
> problemer. Slipper jeg speederen i 6. gear, kører bilen videre i tomgang.
> En stor del af mine km køres ml. 1200 og 1800rpm - noget, der ikke var
> muligt i Ford'en - trods at S-max'en vejer 100kg mindre end min Grand
> Scénic og har 5 hk mere (på papiret). Jeg har også kørt en Touran med
> 105hk TDI - den trækker ligeledes fint fra de lave omdrejninger, men er
> lidt mere støjende/ukultiveret end min egen - men dog ikke så slem som
> Fords egen gl. diesel.
Men det er vel ikke unormalt at en turbobil først kommer med kræfterne ved
1800?
Min 130 Hk Mondeo kan sagtens køre ved 1200 rpm, men det er da først ved
1800 at den rigtig trækker
| |
Ivan Madsen (17-08-2008)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 17-08-08 14:26 |
|
On Sun, 17 Aug 2008 15:18:21 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:
>
>"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>news:48a7e29b$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Jeg vil sige, at Ford mangler at kunne noget, som alle andre kan!
>>
>> Jeg kører selv Renaults 1.9dCi - den trækker fra tomgang uden brum eller
>> problemer. Slipper jeg speederen i 6. gear, kører bilen videre i tomgang.
>> En stor del af mine km køres ml. 1200 og 1800rpm - noget, der ikke var
>> muligt i Ford'en - trods at S-max'en vejer 100kg mindre end min Grand
>> Scénic og har 5 hk mere (på papiret). Jeg har også kørt en Touran med
>> 105hk TDI - den trækker ligeledes fint fra de lave omdrejninger, men er
>> lidt mere støjende/ukultiveret end min egen - men dog ikke så slem som
>> Fords egen gl. diesel.
>
>Men det er vel ikke unormalt at en turbobil først kommer med kræfterne ved
>1800?
>Min 130 Hk Mondeo kan sagtens køre ved 1200 rpm, men det er da først ved
>1800 at den rigtig trækker
>
Det afhænger jo en hel del af, hvorledes motoren er "lagt ud". Jeg
kører dagligt eller næsten dagligt tre forskellige dieselmaskiner.
En Punto 1.9 JTD fra 2002, som trækker fra tomgang.
En Xsara 2.0 HDi fra 2004, som nærmest gør det samme, men virkelig
tager ved fra ca. 1500 o/min.
En Zafira 1.9 CDTI (120 HK), som helst skal over 1300 o/min for ikke
at gå i stå, hvis den skal andet end rulle. Den skubber virkelig fra
ca. 17-1800 o/min.
| |
KASO (17-08-2008)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 17-08-08 14:59 |
|
"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:48a82524$0$53234$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:48a7e29b$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Jeg vil sige, at Ford mangler at kunne noget, som alle andre kan!
>>
>> Jeg kører selv Renaults 1.9dCi - den trækker fra tomgang uden brum eller
>> problemer. Slipper jeg speederen i 6. gear, kører bilen videre i tomgang.
>> En stor del af mine km køres ml. 1200 og 1800rpm - noget, der ikke var
>> muligt i Ford'en - trods at S-max'en vejer 100kg mindre end min Grand
>> Scénic og har 5 hk mere (på papiret). Jeg har også kørt en Touran med
>> 105hk TDI - den trækker ligeledes fint fra de lave omdrejninger, men er
>> lidt mere støjende/ukultiveret end min egen - men dog ikke så slem som
>> Fords egen gl. diesel.
>
> Men det er vel ikke unormalt at en turbobil først kommer med kræfterne ved
> 1800?
> Min 130 Hk Mondeo kan sagtens køre ved 1200 rpm, men det er da først ved
> 1800 at den rigtig trækker
Det er meget forskelligt. Med variabel turbogeometri er det langt mere
glidende og det er forskelligt, hvornår de når "fuldt tryk". Jeg har dog
ikke oplevet andre end S-max'en, der slet ikke kunne trække ved lave
omdrejninger. Den brummede usundt og kunne intet. Jeg er vandt til at
motoren trækker glidende - stort set fra tomgang - men har maks moment
omkring 2000rpm. Jeg oplever forskellige gradbøjninger af dette i andre
turbodiesel'er - men som nævnt - ingen, der har været så ringe som Fords gl.
Sierra-motor. Det er nok heller ikke uden grund, at Ford har købt sig til
PSA's HDI'er til mange modeller....
| |
Klaus D. Mikkelsen (17-08-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 17-08-08 15:32 |
|
KASO skriver:
>
> Det er meget forskelligt. Med variabel turbogeometri er det langt mere
> glidende og det er forskelligt, hvornår de når "fuldt tryk". Jeg har dog
> ikke oplevet andre end S-max'en, der slet ikke kunne trække ved lave
> omdrejninger. Den brummede usundt og kunne intet.
Sådan oplevede jeg 1,6TDCi i Focus
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
KASO (17-08-2008)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 17-08-08 23:00 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:48A8366A.743DCAD9@du.kan.finde.den...
> KASO skriver:
>>
>> Det er meget forskelligt. Med variabel turbogeometri er det langt mere
>> glidende og det er forskelligt, hvornår de når "fuldt tryk". Jeg har dog
>> ikke oplevet andre end S-max'en, der slet ikke kunne trække ved lave
>> omdrejninger. Den brummede usundt og kunne intet.
>
> Sådan oplevede jeg 1,6TDCi i Focus
Hmm - jeg har også prøvet den kombination uden at blive imponeret, men den
var dog ikke så slem som 1.8'eren. Jeg havde hørt meget godt om PSA's
1.6HDI - men i Focus imponerede den ihvertfald ikke. Angiveligt skulle den
være vellykket såvel i PSAs egne biler som i Volvo'erne - men jeg har ikke
prøvet dem.
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-08-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-08-08 05:04 |
|
KASO skriver:
>
> Hmm - jeg har også prøvet den kombination uden at blive imponeret, men den
> var dog ikke så slem som 1.8'eren. Jeg havde hørt meget godt om PSA's
> 1.6HDI - men i Focus imponerede den ihvertfald ikke. Angiveligt skulle den
> være vellykket såvel i PSAs egne biler som i Volvo'erne - men jeg har ikke
> prøvet dem.
Hvis du læser den svenske test som der henvises til andetsteds i denne
tråd. Her er 1,6TDCi eller hvad vi nu skal kalde den, med i en V50 -
Testpanelet er ikke tydeligt imponeret.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
KASO (18-08-2008)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 18-08-08 07:06 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:48A8F4CA.C0695BBB@du.kan.finde.den...
> KASO skriver:
>>
>> Hmm - jeg har også prøvet den kombination uden at blive imponeret, men
>> den
>> var dog ikke så slem som 1.8'eren. Jeg havde hørt meget godt om PSA's
>> 1.6HDI - men i Focus imponerede den ihvertfald ikke. Angiveligt skulle
>> den
>> være vellykket såvel i PSAs egne biler som i Volvo'erne - men jeg har
>> ikke
>> prøvet dem.
>
> Hvis du læser den svenske test som der henvises til andetsteds i denne
> tråd. Her er 1,6TDCi eller hvad vi nu skal kalde den, med i en V50 -
> Testpanelet er ikke tydeligt imponeret.
OK - jeg mener bare, at jeg har set den kombination omtalt positivt
andetsteds, men det er ikke noget, jeg vil lægge hovedet på blokken på - og
jeg har heller ikke selv prøvet den!
| |
Brian (18-08-2008)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 18-08-08 07:25 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Hvis du læser den svenske test som der henvises til andetsteds i denne
> tråd. Her er 1,6TDCi eller hvad vi nu skal kalde den, med i en V50 -
> Testpanelet er ikke tydeligt imponeret.
En lille dieselmotor af ikke-svensk oprindel i Sveriges bilmærke nr. 1,
testet af et svensk blad i et dieselhadende land - lyder det som en
fornuftig kombination ?
/Brian
| |
Hans Mouridsen (18-08-2008)
| Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 18-08-08 05:59 |
|
Hej
> Hmm - jeg har også prøvet den kombination uden at blive imponeret, men den
> var dog ikke så slem som 1.8'eren. Jeg havde hørt meget godt om PSA's
> 1.6HDI - men i Focus imponerede den ihvertfald ikke. Angiveligt skulle den
> være vellykket såvel i PSAs egne biler som i Volvo'erne - men jeg har ikke
> prøvet dem.
>
Jeg kører med 1,6 HDi min 207, og det er et rart bekendtskab - fin størrelse
til bilen. Har ikke prøvet den i 407 eller C5, men har hørt rygter om, at
den er for lille til jobbet...
| |
Marco (18-08-2008)
| Kommentar Fra : Marco |
Dato : 18-08-08 10:36 |
|
>
> Jeg kører med 1,6 HDi min 207, og det er et rart bekendtskab - fin
størrelse
> til bilen. Har ikke prøvet den i 407 eller C5, men har hørt rygter om, at
> den er for lille til jobbet...
>
>
Nej - det er den ikke........
| |
Ukendt (18-08-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-08-08 09:36 |
|
"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:48a82ebb$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> turbodiesel'er - men som nævnt - ingen, der har været så ringe som Fords
> gl. Sierra-motor. Det er nok heller ikke uden grund, at Ford har købt sig
> til PSA's HDI'er til mange modeller....
Det handler om samarbejde, og den seneste Focus har samme diesel
som kan findes i visse Peugeot modeller (oa. mærker).
Ford fik ros for at kunne noget med motorstyringen modsat Peugeot,
da den gik mindt 3 km længere pr. liter samt den var mere præcis
at 'dosere' på speederen.
Så 'bare' et Peugeot-indkøb er lige i overkanten.
| |
Fly Christensen (17-08-2008)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 17-08-08 20:31 |
|
On Sat, 16 Aug 2008 19:20:04 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:
[snip]
>En Mondeo 115hk lyder som Fords gamle 1.8TDCI, [snip]
Nej, 115hk er en 2.0. Den findes i en 115 og 130 hk udgave. Begge 2.0.
Fly
| |
Ukendt (18-08-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-08-08 09:32 |
|
"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:48a70c44$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> bunden af. Vælger du Ford'en, skal du vælge en anden motor. Pas iøvrigt på
> rustne døre og klapper - en generel fejl på modellen.
En generel fejl som blev udbedre fra 04 årgangene.
> Passat'en lyder som forrige model. FDMs brugttest havde overskriften "Et
> helt liv med børnesygdomme"......
Netop derfor finder du selvfølgelig en Mondeo af lidt nyere årgang
eller en lidt ældre, som har fået skiftet alle døre og klapper på garantien.
Passaten ligner desuden en ligvogn i sort med chromlisterne.
Mondeoen står for det moderne. VW ER et konservativt mærke,
og det er der købere til. Jfr. den kommende Golf. Samme design
som er kedelig, nobelt, og tiltrækker et vidst købedygtigt publikum.
| |
JS (17-08-2008)
| Kommentar Fra : JS |
Dato : 17-08-08 12:55 |
|
On 16 Aug., 19:20, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> "Martin Nielsen" <m_76_nielsenrem...@hotmail.com> skrev i meddelelsennews:48a687e3$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Hej
>
> > Jeg kigger efter en ny Diesel st.car og valget er kommet til enten en
> > mondeo fra 05/06 eller en Passat fra 04/05.
> > Men kan ikke rigtig blive klog på hvad der er det bedste køb.
>
> > Mondeoen er jo lidt nyere og har typisk kørt færre km end en Passat til
> > samme pris (omkring 200000). Tilgengæld synes jeg at høre lidt mere om
> > "dårlig domme" hos mondeo
>
> > Er her noget i dette forum der har erfaring med begge modeller?
>
> > En Passat med 100HK lige så kvik som en Mondeo med 115HK?
>
> En Mondeo 115hk lyder som Fords gamle 1.8TDCI, der har rødder tilbage i
> Sierraen.
Det er en 2,0 TDCI. Samme motor som 130 HK.
| |
|
|