Aalborg -> Helsinborg og tilbage...
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 15-08-08 15:43

Hejsa!

Hvilken rute vil i anbefale, hvis man skal køre ovenstående tur på en
Lørdag, og man skal være i Helsingborg på et kort visit et tilfældigt
tidspunkt mellem kl.09 og kl.13 og derefter retur?
Jeg har regnet lidt på det selv og fundet at Aarhus eller Ebeltoft -> Odden
er for dyr og Aarhus->Kalundborg giver stort set samme totalpris for turen
som at tage Storebæltsbroen (brændstof+færge/bro). Øresundsbroen koster en
brækket arm så Helsingør->Helsingborg er favorit.
Alt i alt kommer jeg frem til lige under kr.1.500,- tur/retur i min bil med
ægte 12km/l som jeg ved den kan køre, uanset om jeg tager den ene eller den
anden vej.
Har i nogle input, eller kører jeg bare i morgen tidlig? :)

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-08 15:51

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> eller den anden vej.
> Har i nogle input, eller kører jeg bare i morgen tidlig? :)

Jeg har kørt den tur mange gange.
Jeg vil helt klart foreslå Århus - Odden eller Ebeltoft - Odden og retur.
Århus - Kalundborg er en dræber og der er langt ned over broen.
Man slapper sku så dejligt af på færgerne og sparer tid og km. Jeg synes at
pengene er godt givet ud.

--
HB

Fra : Morten

Dato : 15-08-08 18:42

HB skrev:

> [...]
> Århus - Kalundborg er en dræber og der er langt ned over broen.
> Man slapper sku så dejligt af på færgerne og sparer tid og km. Jeg

så tag HH Ferries når du kommer til sjælland, så slipper du for at køre
helt til KBH/øresundsbroen, og så helt op til helsingborg, så køre til
helsingør og handel toldfrit på færgen ;0)

Fra : Søren Blom

Dato : 15-08-08 21:34

"Morten" <salg-FjernDette-@dyre-FjernDette-bjerg.dk> skrev
> så tag HH Ferries når du kommer til sjælland, så slipper du for at køre
> helt til KBH/øresundsbroen, og så helt op til helsingborg, så køre til
> helsingør og handel toldfrit på færgen ;0)

hvorfor ikke køre til Grenå, sejle derfra til Varberg, for at køre videre
til Helsinborg og retur sammen vej.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 15-08-08 21:40

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen
> "Morten" <salg-FjernDette-@dyre-FjernDette-bjerg.dk> skrev
>
> hvorfor ikke køre til Grenå, sejle derfra til Varberg, for at køre videre
> til Helsinborg og retur sammen vej.

Fordi den sejler sølle to gange i døgnet, og der er fuldt booket på det
tidspunkt jeg vil afsted :(

Fra : Knut

Dato : 16-08-08 06:57

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> wrote in message
> "Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen

> Fordi den sejler sølle to gange i døgnet, og der er fuldt booket på det
> tidspunkt jeg vil afsted :(

Jamen så har du jo selv lagt dine begrænsninger - så er der jo ikke mange
alternativer ud over at tage toget eller chartre dit eget fly.

knut

Fra : Anders Majland

Dato : 20-08-08 14:12

> Jamen så har du jo selv lagt dine begrænsninger - så er der jo ikke mange
> alternativer ud over at tage toget eller chartre dit eget fly.

Og med de færgepriser er det vel ligefør at en lille enmotores er billigere
at leje ... (hvis man ellers lige har certifikatet til det )
http://www.aircat.dk/?node=30

Kan det gøres på en time hver vej er en cessna billigere ...