Langt til forhandler
Fra : J W Nielsen

Dato : 15-08-08 12:26

Hej...
Har for nylig købt en brugt bil af en forhandler ca. 200 km fra hvor jeg
bor.
Da vi købte den, sagle sælgeren selvfølgelig, at var der noget i vejen med
den, så måtte aflægge ham et besøg. Dog sagde han også, at var det en mindre
ting, så kunne vi nok finde ud af noget lokalt.
Jeg forstår godt hans synspunkt - selvfølgelig vil de gerne reparere den på
eget værksted. (Dog skal det tilføjes, at det er ikke samme mærke som
forhandleren sælger).
Nu gør termometret imidlertid knuder...
Har jeg nogle muligheder for at få en økonomisk kompensation (forbrugerlov
???) eller andet, hvis jeg kører ned til ham - 400 km er dog en sjat
benzin - og så går der jo også tid med det???
- Nu har jeg overhovedet ikke drøftet det med ham, så måske kan vi nå til
enighed om et eller andet...

Mvh Jørgen

Fra : Allan F

Dato : 15-08-08 13:23

"J W Nielsen" <jorgen@fjern5nielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> benzin - og så går der jo også tid med det???
> - Nu har jeg overhovedet ikke drøftet det med ham, så måske kan vi nå til

Det er ikke sælgers ansvar, at du bor langt væk. Og hvis det er en brugt
bil, kan man jo forvente, at den er . . . nåja brugt. Men ring til ham, og
forelæg ham problemet. Men du skal ikke regne med at få en tank benzin eller
erstatning for tabt arbejdsfortjeneste, bare fordi du har valgt at handle
langt fra din bopæl.

Allan F

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-08-08 15:30

"J W Nielsen" <jorgen@fjern5nielsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> benzin - og så går der jo også tid med det???
> - Nu har jeg overhovedet ikke drøftet det med ham, så måske kan vi nå til

Jeg tror ikke, at du får ham til at betale hverken benzin eller "timeløn"
til dig.
Måske du er så heldig, at han siger du kan køre til en lokal mekanikker og
så sende regningen til ham, men det er heller ikke noget du har krav på.
Måske du skulle have købt bilen lidt tættere på

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : T. Uborg Christianse~

Dato : 15-08-08 16:30

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

> så sende regningen til ham, men det er heller ikke noget du har krav på.
> Måske du skulle have købt bilen lidt tættere på

"Jeg købte min Audi A6 3,0 hos ALD i Fredericia og skulle der opstå
problemer , får jeg den
lavet her i min by , Nyborg. ! " Ingen problem.
Så handl bare langt væk , men vælg din forhandler med omhu !

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-08-08 16:34

"T. Uborg Christiansen." <hh@somprut.fut> skrev i meddelelsen

> "Jeg købte min Audi A6 3,0 hos ALD i Fredericia og skulle der opstå
> problemer , får jeg den
> lavet her i min by , Nyborg. ! " Ingen problem.
> Så handl bare langt væk , men vælg din forhandler med omhu !

ALD er jo også netop en forhandler, som ikke selv har værksted og derfor er
det jo stort set ligemeget hvilket værksted (nær/fjern) som der bruges.
Men J.W.Nielsen kan måske også få lov til det samme, da han jo netop har
talt med forhandleren om det og han ikke var helt afvisende.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus G.

Dato : 15-08-08 22:54

> "Jeg købte min Audi A6 3,0 hos ALD i Fredericia og skulle der opstå
> problemer , får jeg den
> lavet her i min by , Nyborg. ! " Ingen problem.
> Så handl bare langt væk , men vælg din forhandler med omhu !
Jeg har hørt flere historier om at en forhandler siger at man nemt kan få
bilen lavet ved det lokale værksted, men når dagen oprinder, så stiller de
sig på tværs. Så få det viklet ind i slutsedlen at du må lave det på det
lokale værksted, ellers trækker nogen sq bare i land igen :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-08-08 20:55

Per Beer Hansen skrev:

> Måske du er så heldig, at han siger du kan køre til en lokal
> mekanikker og så sende regningen til ham, men det er heller ikke
> noget du har krav på. Måske du skulle have købt bilen lidt tættere på

Da vi købte Toyota i det sydfynske øhav aftalte vi at vi kunne få vognen
repareret i Sønderborg hvis det kneb - og dét kom det osse til.

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : J W Nielsen

Dato : 17-08-08 11:14

Tak for input...
Tar' en snak med ham og så finder vi nok ud af noget.
/Jørgen