Svar på "Gæt et benzinforbrug"
Fra : P3R WlLDAU

Dato : 11-08-08 18:24

Jeg spurgte gruppen i "Gæt et benzinforbrug" hvor langst jeg kunne regne med
at køre på literen med en Xantia V6 med campingskur på slæb.

http://tinyurl.com/55kez8

Svarene var:

km/l ø på 8 - average - Mogens

8,4 - 8,7 Km./l. afhængig af kørestil. - Mark.

Det afhænger jo i høj grad af hvor travlt du har! Men'eh 8,5 km/l - Ivan
Madsen

Mellem 6 og max 8 km/l afhængig af kørestil, størrelse på cv. - Jørgen L

ikke over 7 km på en liter - H C Jensen

6.3 helt sikker - obak

90 km/t = 9-10 km/l Per Henneberg Kristensen

Det giver et gennemsnit i gæt på ca 7,8 - meget godt gået for gruppen som
helhed.

(Jeg tager Per Henneberg Kristensen fra fordi han hænger den på 90 km i
timen.)

Jeg har kørt 4433 km med campingvogn på slæb og brugt 572,5 liter benzin -
over to pas, jeg har nok ligget et sted mellem 100 og 110 over store
strækninger på motorvej og lidt småture i Kroatien uden Campingvogn.

P3R

Fra : P3R WlLDAU

Dato : 11-08-08 18:27

> [...]
> over to pas, jeg har nok ligget et sted mellem 100 og 110 over store
> strækninger på motorvej og lidt småture i Kroatien uden Campingvogn.

Nå ja, det giver et forbrug på 7,81 km/l

P3R

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-08-08 21:45

Hej Per

det var heldighvis i den øvre område af forbruget .

Men det er faktisk få biler der ligger over de 8-9 km/l de fleste er under
med mindre man kører som Per Henneberg, som kører morfar når han har cv på

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-08-08 07:13

Mon, 11 Aug 2008 19:26:33 +0200, skrev P3R WlLDAU, på 40 linier, i
<g7psoa$1ub7$1@newsbin.cybercity.dk>, :

hvad bliver 7,81?
4433/572,5 = 7.74

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Mogens

Dato : 13-08-08 19:56

"P3R WlLDAU" <ingenmail@tak.dk> skrev i en meddelelse

> Nå ja, det giver et forbrug på 7,81 km/l

7,75 km/l mener du nok, he he...