Duplikatkørekort ...
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-08-08 15:04

Jeg formoder at man beholder det gamle kørekort når man bestiller et
duplikatkort og afleverer så det gamle når det nye kort er parat, eller?
Det gamle kort er noget meget slidt i det

Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-08-08 15:41

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in

> Jeg formoder at man beholder det gamle kørekort når man bestiller et
> duplikatkort og afleverer så det gamle når det nye kort er parat, eller?
> Det gamle kort er noget meget slidt i det

Du skal nok nærmere regne med at du skal aflevere det gamle når du
bestiller og så får du et midlertidigt mens du venter på det nye. Det
midlertidige er ligesom det stykke papir der udleveres efter bestået
køreprøve og gælder ikke i udlandet.

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 11-08-08 16:41

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bestiller og så får du et midlertidigt mens du venter på det nye. Det
> midlertidige er ligesom det stykke papir der udleveres efter bestået

Nja da jeg skulle have mit kort fornyet (erhvervskort) havde jeg 2
valgmuligheder på borgerservice.

1. aflevere mit gamle kort og få et midlertidigt som du skriver og vente på
det rigtige kort lå i min postkasse

2. Beholde mit kort og komme igen 7-14 dage efter på borgerservice og hente
det nye og aflevere det gamle

Hilsen

Johnny

Fra : Klaus G.

Dato : 11-08-08 20:12

> 1. aflevere mit gamle kort og få et midlertidigt som du skriver og vente
> på det rigtige kort lå i min postkasse
>
> 2. Beholde mit kort og komme igen 7-14 dage efter på borgerservice og
> hente det nye og aflevere det gamle
Hvad hvis det gamle er blevet stjålet?

Så skal der vel skrives under på at det er pist væk osv?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Martin Bak

Dato : 11-08-08 22:08

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-08-08 08:53

Klaus G. skrev:

> Hvad hvis det gamle er blevet stjålet?
>
> Så skal der vel skrives under på at det er pist væk osv?

Der skal "teknisk set" også være en anmeldelse hos polisen. (jeg tror
ikke at de kontrolerer det, men det er jo heler ikke et problem, for
hvis det _er_ stjålet bliver det jo typisk anmeldt*)

Det og så en underskrift på tro og love, så laver de et nyt mod et
mondre gebyr på svjh en "plovmand"

*
Mit blev ikke meldt stjålet, idet jeg anmeldte det i en anden
politikreds end "forbrydelsen" var begået i, så jeg skulle henvende mig
i den politikreds, fik jeg at vide - og tillige i en tredie for at melde
min våbentilladelse stjålet (udstedelses kredsen)-
Gu' ville jeg da ej!
--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : André S Hansen

Dato : 11-08-08 23:35

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> duplikatkort og afleverer så det gamle når det nye kort er parat, eller?
> Det gamle kort er noget meget slidt i det

http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/andre_koerekort/

Mvh
André S Hansen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-08-08 08:31

"André S Hansen"

> http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/andre_koerekort/

Har været der :)
Det står ikke noget direkte, men hvis man skal fortolke lidt så inddrager de
det gamle kort

Problemet er at jeg engang i mellem bruger kortet i forbindelse med leje af
bil
Jeg ved typisk først dette nogle få dage før jeg skal bruge den

Nå der er vel ikke andet at gøre end at tage en snak med borgerservice :(

- Peter