DK landemærke
Fra : Bjarne

Dato : 11-08-08 02:11

Nogen der kender en hjemmeside hvor disse kan købes?

mvh
Bjarne

Fra : Morten

Dato : 11-08-08 09:43

Bjarne skrev:
> Nogen der kender en hjemmeside hvor disse kan købes?
>
> mvh
> Bjarne

Mener du et DK skilt til at sætte bag på bilen, kan som regel fås oftes
gratis hos den lokale automobilforhandler(incl. reklame for ham) skal
det være et smart Stelton, børstet stål mærke, så kig i den lokale
imerco, inspiration, eller anden isenkram forretning...

OBS: Parkerings skiver fås også disse steder.... blot til info...
Mvh. Morten

Fra : Bjarne

Dato : 11-08-08 03:18

> [...]
> imerco, inspiration, eller anden isenkram forretning...
>
> OBS: Parkerings skiver fås også disse steder.... blot til info...

Jeg ville egentlig have et flag hvorunder der står danmark...

Bjarne

Fra : -= JF =-

Dato : 11-08-08 18:39

Bjarne skrev:

> Jeg ville egentlig have et flag hvorunder der står danmark...

Det er da også langt pænere - men er altså ikke gangbar som DK-skilt.

--
Mvh. John

Fra : N/A

Dato : 12-08-08 16:12

Fra : Broegger

Dato : 11-08-08 10:35

Bjarne <vesterport@gmail.com> skrev news:6f0b48f2-d63d-49b3-8416-
eab323e9c212@x35g2000hsb.googlegroups.com:

> Nogen der kender en hjemmeside hvor disse kan købes?

Prøv på diverse lidt større tankstationer. Der har jeg set dem.

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 11-08-08 04:27

On 11 Aug., 11:18, Bjarne <vesterp...@gmail.com> wrote:

> Jeg ville egentlig have et flag hvorunder der står danmark...

Altså et tilfældigt klistermærke og ikke et DK skilt ?

Klaus

Fra : N/A

Dato : 11-08-08 18:39

Fra : Søren C

Dato : 12-08-08 01:51

On 11 Aug., 19:39, -= JF =- <n...@null.null> wrote:

> Det er da også langt pænere - men er altså ikke gangbar som DK-skilt.
>
> --
> Mvh. John
>
> The only reason I would take up exercising is
> so that I could hear heavy breathing again.

Jeg kører til italien på fredag. Er det virkeligt et lovkrav at have
sådan et øjebæ på sin bil?

Venligst

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-08-08 08:57

Søren C skrev:

> Jeg kører til italien på fredag. Er det virkeligt et lovkrav at have
> sådan et øjebæ på sin bil?

Hvis du ikke har eu(ro)plader på, ja.

Vi har nu kørt i årevis uden (slemme os!)
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : -= JF =-

Dato : 12-08-08 16:12

Søren C skrev:

> Jeg kører til italien på fredag. Er det virkeligt et lovkrav at have
> sådan et øjebæ på sin bil?

Som andre siger, så kræves det at man har et af de autoriserede
sort/hvide DK-skilte på når man kører ud af Danmark. (Ved dog ikke mht.
Norden?)

Vi har nu været i Italien tre gange med hvad deraf følger af lande man
skal krydse, Tyskland mange gange, Kroatien en enkelt gang og sverige en
håndfuld gange - og vi har aldrig haft et autoriseret mærke på bilen.

Den ene bil har et lille DK-skilt som er næsten usynligt da det har
næsten samme farve som bilens lak mens den anden bil har et Stelton
DK-skilt i bagruden - og vi har aldrig hørt et ondt ord om det.

--
Mvh. John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-08 14:50

Søren C skriver:

> Jeg kører til italien på fredag. Er det virkeligt et lovkrav at have
> sådan et øjebæ på sin bil?

Ja - omend jeg ike har ejet et sådan klistermærke i årevis.

Vil du køre med et, så sæt det i hjørnet af bagruden, så kan det let
fjernes.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bjarne

Dato : 15-08-08 08:12

Nå, men jeg fandt hvad jeg søgte, flagbutikken ved Nørreport har alle
mulige slags.

Bjarne

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-08-08 15:27

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Nå, men jeg fandt hvad jeg søgte, flagbutikken ved Nørreport har alle
> mulige slags.

Husk dog, at det ikke er alle der er lovlige.
Svjh så skal det være sort skrift på hvid baggrund og der er vist også krav
om størrelsen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Friis

Dato : 15-08-08 18:40

Den Fri, 15 Aug 2008 16:27:28 +0200 skrev Per Beer Hansen:

> "Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Husk dog, at det ikke er alle der er lovlige.
> Svjh så skal det være sort skrift på hvid baggrund og der er vist også krav
> om størrelsen.

8 cm iflg. en eller anden radio-udsendelse hvor man kunne stille
spørgsmål til en politibetjent. Manden der ringede ind havde fået
en bøde i Italien (tror jeg) fordi han kun havde et af de der
med EU-stjerner udenom, og der er bogstaverne vel 4-5 cm for at
få plads til stjernerne.

Mvh
Kent

.... for katten.