Donkraft (amatør spørgsmål).
Fra : Bjarne K.

Dato : 08-08-08 09:05

Jeg har tænkt mig at købe en garage donkraft og et par opklodsningsbukke.
Hvor er det lige man løfter med en sådan donkraft, og hvor placere man
bukkenen.

Der er selvfølgelig et par donkraftspunkter i hver side af bilen, men kan
man ikke løfte hele forenden eller bagenden på en gang ??

Det er på en Honda Civic, hvis det har noget at sige.

Og jo, jeg skulle måske lade helt være når jeg ikke engang ved så basale
ting, men så lærer jeg jo ikke noget.

Bjarne K.

Fra : Evo Light

Dato : 08-08-08 10:36

On Fri, 8 Aug 2008 10:04:54 +0200, "Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

> [...]
>
>Det er på en Honda Civic, hvis det har noget at sige.
>
>Og jo, jeg skulle måske lade helt være når jeg ikke engang ved så basale

Da jeg skiftede dæk sidste gang på min gamle bil løftede jeg hele
venstre eller højre side med donkraften på en gang
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Fra : Sven Pels

Dato : 08-08-08 11:26

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er på en Honda Civic, hvis det har noget at sige.
>
> Og jo, jeg skulle måske lade helt være når jeg ikke engang ved så basale

Kan du burge bilens dunkraft-punkter er det optimalt. Men ellers kan du
bruge vanger, tværbro eller lignende, du skal altid undgå bundpladerne,
torsionsstænger mv.

Brug evt et stykke træ mellem dunkraft og bil, så laves der ikke så nemt
ridser i pava behandlingen.

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-08-08 11:49

"Sven Pels" <sven@hotteremail.dk> wrote in message

> [...]
> torsionsstænger mv.
>
> Brug evt et stykke træ mellem dunkraft og bil, så laves der ikke så nemt

Jo, det burde vel kunne lade sig gør kun at bruge dUnkrafts-punkterne, og
også at place bukkene derunder.

Jeg skal have skiftet mellemrøret på min udstødning, og det ser ud til at
være lige ud af landevejen, men jeg er for tyk til at kunne nå derind, så
planen var at hæve bilen i snuden og så sætte bukkene ind et strategisk
rigtigt sted.

Bjarne K.

Fra : Kåre

Dato : 08-08-08 12:08

> [...]
> være lige ud af landevejen, men jeg er for tyk til at kunne nå derind, så
> planen var at hæve bilen i snuden og så sætte bukkene ind et strategisk

Når det er mellempotten, er det så ikke nemmest at hive den ene side op?
Så plejer det at være nemmest at komme til.

Kåre

Fra : ShutEye

Dato : 08-08-08 12:48

> [...]
> være lige ud af landevejen, men jeg er for tyk til at kunne nå derind, så
> planen var at hæve bilen i snuden og så sætte bukkene ind et strategisk

Som en anden foreslog: hæv den ene side. Da det er en civic skal det være
højre side.
Ellers så køb dog 4 bukke og hæv hele potten :)

Når jeg hæver min egen civic (3-dørs) så gør jeg det en side af gangen foran
på donkraft-punkterne. Bukkene bliver sat der hvor nederste bærearm er
forankret solidt i en stor bøsning. Så glider bukken ingen vejne.
Bagerst løfter jeg så på bugserkrogen der, af gode grunde, er fastgjort
temmelig omhyggeligt. Igen find et sted til bukkene der er lavet til at
kunne tåle en masse. Feks et forankringspunkt.

Når det så er sagt: vi løftede kun bilen i højre side da vi skiftede
mellemrøret sidst ...

Fra : Menabra

Dato : 08-08-08 12:13

> [...]
>
> Det er på en Honda Civic, hvis det har noget at sige.
>
> Og jo, jeg skulle måske lade helt være når jeg ikke engang ved så basale

Pas på hvor du løfter, lån eller køb en rep.håndbog.
På en Octavia II må man under ingen omstændigheder løfte på for-eller
bagaksel.
Dette kan, som der står resultere i store skader.
Og det er ikke nok med 2 bukke.
Du kan ikke stole på en dunkraft.

Fra : ShutEye

Dato : 08-08-08 12:50

> Pas på hvor du løfter, lån eller køb en rep.håndbog.
> På en Octavia II må man under ingen omstændigheder løfte på for-eller
> bagaksel.

Løfte på en aksel? Det er vel aldrig en god plan eller hvad?

> Dette kan, som der står resultere i store skader.

Duh!

> Og det er ikke nok med 2 bukke.

Jo i dette tilfælde: 2 bukke=højre side løftet.

> Du kan ikke stole på en dunkraft.

Det er til gengæld fuldstændig korrekt!

Fra : Claus Frørup

Dato : 08-08-08 12:33

Isang tao pinangalanan, Bjarne K. nagsulat:

Du gør bare sådan her:
http://www.dkfritidbil.dk/foto/havebank/haevebanken.htm
--

Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

Fra : ShutEye

Dato : 08-08-08 12:52

> Du gør bare sådan her:
> http://www.dkfritidbil.dk/foto/havebank/haevebanken.htm

Haha tosser :)

Men det levner nu ikke meget plads til at komme til samlingen ved lydpotten
og mellemrøret, den sidder lige ved højre baghjul. Måske en løsning hvor man
kan bruge en havebænk på samme måde som på billedet? hehe :)

Fra : Claus Frørup

Dato : 08-08-08 17:43

Isang tao pinangalanan, ShutEye nagsulat:

> [...]
>og mellemrøret, den sidder lige ved højre baghjul. Måske en løsning hvor man
>kan bruge en havebænk på samme måde som på billedet? hehe :)

Det er der skam taget højde for: Man bakker op i stedet

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : ShutEye

Dato : 08-08-08 19:23

> Det er der skam taget højde for: Man bakker op i stedet

SÅ bliver det svært at komme til katalysatoren :)

Lav nu den havebænk!

Fra : Claus Frørup

Dato : 08-08-08 21:40

Isang tao pinangalanan, ShutEye nagsulat:

>SÅ bliver det svært at komme til katalysatoren :)

Sidder den også nede ved baghjulet?

>Lav nu den havebænk!

Næh.... vores biler har motorene vendt rigtigt, så det kun er
nødvendigt at løfte forenden.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-08-08 13:01

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> wrote in message
> Isang tao pinangalanan, Bjarne K. nagsulat:

> Du gør bare sådan her:
> http://www.dkfritidbil.dk/foto/havebank/haevebanken.htm
> --

Ja ved hvad. Det er sq lige før jeg er endda meget fristet. Har cement,
stolper og pladsen til det.

Bjarne K.

Fra : Claus Frørup

Dato : 08-08-08 17:43

Isang tao pinangalanan, Bjarne K. nagsulat:

>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> wrote in message

>Ja ved hvad. Det er sq lige før jeg er endda meget fristet. Har cement,
>stolper og pladsen til det.

Hvad venter du på? Sæt i gang!

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-08-08 14:36

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
> Isang tao pinangalanan, Bjarne K. nagsulat:

> Du gør bare sådan her:
> http://www.dkfritidbil.dk/foto/havebank/haevebanken.htm

Løjserløsning.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Claus Frørup

Dato : 08-08-08 17:44

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
klip

>Løjserløsning.

Ja, man må jo grynte som de grise man færdes i blandt

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-08-08 05:49

On Aug 8, 1:32 pm, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:

> Du gør bare sådan her:http://www.dkfritidbil.dk/foto/havebank/haevebanken.htm

Super løsning

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : André S Hansen

Dato : 08-08-08 15:02

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det er på en Honda Civic, hvis det har noget at sige.
>
> Og jo, jeg skulle måske lade helt være når jeg ikke engang ved så basale

Eller køb to ramper i biltema

http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=496&iItemId=82790

brugte dem på en ford escort, og bilen kom meget højere op, ind hvis, jeg
brugte bukke og donkraft.

En makker,der holder øje, så de ikke skrider, eller op af en kant, og kan
råbe stop, så man ikke forsætter ud over rampe.

Billig løsning, og du kommer ikke til at bruge donkraft, et sted hvor man
laver skader.

Mvh

André S Hansen

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-08-08 15:37

"André S Hansen" <abc123bobbleboy@webspeed.dk(fjern abc123)> wrote in
message news:489c51d4$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> råbe stop, så man ikke forsætter ud over rampe.
>
> Billig løsning, og du kommer ikke til at bruge donkraft, et sted hvor man

Godt nok billigt. Bare en ska, at jeg ikke bor i nærheden af butikken.
Skulle helst have skruet lidt her i week-enden. HN har dem også, men vil
have 379 for et sæt.

Går stadig og overvejer.

Bjarne K.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-08-08 16:52

"Bjarne K." skriver:

> Godt nok billigt. Bare en ska, at jeg ikke bor i nærheden af butikken.
> Skulle helst have skruet lidt her i week-enden. HN har dem også, men vil
> have 379 for et sæt.

Du kan komme forbi og låne mine - hvis du bor i nærheden (Hammel det
mørke Jylland)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-08-08 18:25

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> "Bjarne K." skriver:

> Du kan komme forbi og låne mine - hvis du bor i nærheden (Hammel det
> mørke Jylland)
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Tak for tilbudet. Jeg bor syd for silkeborg, så det er nok lidt for langt.
(små 100km ialt)

Tror første, efter diverse råd herfra, at jeg vil fortsætte med min lille
møg-donkraft, og så nogle fliser ind under det højre hjulpar.

Var også igang i går, men da med foreste hjulpar, og der to styk fliser ikke
nok til at jeg kunne få min svulmende overkrop ind under bilen.
Problemet var at donkraften var for lille til at jeg kunne få flere fliser
ind, selvom jeg havde den stående på en bred bjælke, men så må jeg jo prøve
noget alternativt.

Jeg fiskede måske også lidt efter en opmuntring til at købe nogle mere
mandegrej, i form af en mf af en garage donkraft, men i har med jeres gode
ideer sat nogle andre tanker igang.

Tak for hjælpen.

Bjarne K.

Fra : Claus Frørup

Dato : 08-08-08 21:43

> [...]

>Jeg fiskede måske også lidt efter en opmuntring til at købe nogle mere
>mandegrej, i form af en mf af en garage donkraft, men i har med jeres gode

Her er en ide mere, hvis du altså ikke er en tøsedreng

http://www.dkfritidbil.dk/spas/tilt/index.htm

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-08-08 03:54

On Aug 8, 10:42 pm, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:
> Isang tao pinangalanan, Bjarne K. nagsulat:
>
> klip

> Her er en ide mere, hvis du altså ikke er en tøsedreng
>
> http://www.dkfritidbil.dk/spas/tilt/index.htm

Sindsyge !!!